Aggression und Schule
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Kösel
1974
|
In: | Year: 1974 |
Series/Journal: | Unterrichtsmodelle zur Friedenserziehung
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Social studies teaching
/ Civics
B Germany (Bundesrepublik) B Peace B Aggressiveness / School / Lesson unit / Peace |
Further subjects: | B
Teaching material
B Psychology B Social studies teaching B Teaching B Unterrichtsmodell B teaching system B Motivation B Political education B Erziehung zum Frieden / Friedenspädagogik B Disposition to violence B Lesson planning B peace education B Aggressiveness |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 564943258 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230624180349.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 080428s1974 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 74,A22,0507 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 740251295 |2 DE-101 | |
020 | |a 3466300533 |9 3-466-30053-3 | ||
035 | |a (DE-627)564943258 | ||
035 | |a (DE-576)004158253 | ||
035 | |a (DE-599)GBV564943258 | ||
035 | |a (OCoLC)250516173 | ||
035 | |a (OCoLC)63479862 | ||
035 | |a (DE-604)8040999157 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a PÄ 885 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 270 |2 sfb | ||
084 | |a PSY 150 (10) |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 30 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 6200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19858:12010 | ||
084 | |a CP 3800 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18982: | ||
245 | 1 | 0 | |a Aggression und Schule |c Dagmar Ullmann. Mit Beitr. u. unter Mitarb. von Gerhard Brinkmann ... |
264 | 1 | |a München |b Kösel |c 1974 | |
300 | |a 136 S. |b graph. Darst.; |c 22 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Unterrichtsmodelle zur Friedenserziehung | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
650 | 0 | |a Aggressiveness | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 4 | |a Erziehung zum Frieden/Friedenspädagogik | |
650 | 4 | |a Unterrichtsmodell | |
650 | 4 | |a Aggression | |
650 | 4 | |a Psychologie | |
650 | 4 | |a peace education | |
650 | 4 | |a teaching system | |
650 | 4 | |a Aggression | |
650 | 4 | |a Psychology | |
650 | 4 | |a Aggressivität | |
650 | 4 | |a Motivation | |
650 | 4 | |a Politische Bildung | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Sozialkundeunterricht | |
655 | 7 | |a Lehrmittel |0 (DE-588)4074111-4 |0 (DE-627)104279885 |0 (DE-576)209192496 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055852-6 |0 (DE-627)106156632 |0 (DE-576)209115645 |2 gnd |a Sozialkundeunterricht |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4076231-2 |0 (DE-627)106083392 |0 (DE-576)209201266 |2 gnd |a Politischer Unterricht |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d g |0 (DE-588)4011889-7 |0 (DE-627)104732423 |0 (DE-576)208896201 |2 gnd |a Deutschland |g Bundesrepublik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4018522-9 |0 (DE-627)106325442 |0 (DE-576)208924884 |2 gnd |a Friedenserziehung |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4000732-7 |0 (DE-627)106400215 |0 (DE-576)208839216 |2 gnd |a Aggression |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 3 | 2 | |d s |0 (DE-588)4187074-8 |0 (DE-627)104362839 |0 (DE-576)210043393 |2 gnd |a Unterrichtseinheit |
689 | 3 | 3 | |d s |0 (DE-588)4018522-9 |0 (DE-627)106325442 |0 (DE-576)208924884 |2 gnd |a Friedenserziehung |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Ullmann, Dagmar |4 oth | |
700 | 1 | |e Beitr. |0 (DE-627)1230429964 |0 (DE-576)16042996X |4 oth |a Brinkmann, Gerhard | |
856 | 4 | 2 | |u https://www.gbv.de/dms/tib-ub-hannover/027200000.pdf |m V:DE-601 |m B:DE-89 |q pdf/application |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)027200000 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 6200 |b Allgemeines |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Friedenserziehung |k Allgemeines |0 (DE-627)127078367X |0 (DE-625)rvk/19858:12010 |0 (DE-576)20078367X |
936 | r | v | |a CP 3800 |b Aggression, Frustration |k Allgemeine Psychologie |k Konflikt, Angst, Aggression, Frustration, Stress |k Aggression, Frustration |0 (DE-627)1270707809 |0 (DE-625)rvk/18982: |0 (DE-576)200707809 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3087070165 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 564943258 | ||
LOK | |0 005 19980808000000 | ||
LOK | |0 008 980808||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 14 A 3873 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3087070262 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 564943258 | ||
LOK | |0 005 20100408121027 | ||
LOK | |0 008 970513||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1984/71519 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pq 9.057 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3087070297 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 564943258 | ||
LOK | |0 005 20070525113116 | ||
LOK | |0 008 070525||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-58 |c DE-627 |d DE-21-58 | ||
LOK | |0 541 |e 19887 | ||
LOK | |0 689 |a s |a Psychologie | ||
LOK | |0 689 |a s |a Aggression | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1310403767 |a Bildungspolitik | ||
LOK | |0 689 |a s |a Schule | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-58 | ||
LOK | |0 852 1 |c D X a 40 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a retr |a i058 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3087070300 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 564943258 | ||
LOK | |0 005 20100416122827 | ||
LOK | |0 008 100416||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 75/356 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ga II 968 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Friedensunterricht | ||
STA | 0 | 0 | |a Aggressiveness,Civics,Political education,Government,Disposition to violence,Violence,Inclination to violence,Lesson planning,Lesson unit,Motivation,Peace,Peace,Education for peace,Political education,Psychology,School,School,Social studies teaching,Social studies |
STB | 0 | 0 | |a Agression,Agressivité,Enseignement des sciences sociales,Initiation à la politique,Motivation,Planification du cours,Psychologie,Unité d’enseignement,Unité didactique,Unité didactique,École,École,Éducation politique,Éducation à la paix |
STC | 0 | 0 | |a Agresividad,Agresión,Educación para la paz,Educación política,Enseñanza dos estudios sociales,Enseñanza política,Escuela,Escuela,Motivación,Planificación de una clase,Psicología,Unidad didáctica |
STD | 0 | 0 | |a Aggressività,Educazione alla pace,Insegnamento degli studi sociali,Studi sociali (materia),Studi sociali,Insegnamento della politica,Motivazione,Pedagogia politica,Pianificazione di una lezione,Psicologia,Scuola,Scuola,Unità didattica |
STE | 0 | 0 | |a 侵略,侵犯,侵略性,暴力倾向,攻击性,动力,动机,诱因,和平教育,学校,心理学,政治教育,政治课,政治教学,社会研究教学 |
STF | 0 | 0 | |a 侵略,侵犯,侵略性,暴力傾向,攻擊性,動力,動機,誘因,和平教育,學校,心理學,政治教育,政治課,政治教學,社會研究教學 |
STG | 0 | 0 | |a Agressividade,Agressão,Educação para a paz,Educação política,Ensino dos estudos sociais,Ensino político,Escola,Escola,Motivação,Planejamento de uma aula,Psicologia,Unidade didática |
STH | 0 | 0 | |a Агрессивность,Агрессия,Мотивация,Образование миром,Планирование уроков,Политическое образование,Преподавание обществоведения,Преподавание политики,Психология,Учебные часы,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική ενότητα,Διδασκαλία κοινωνικών σπουδών,Κοινωνικές σπουδές (μάθημα),Εκπαίδευση για την ειρήνη,Επιθετικότητα,Κίνητρο,Πολιτική διδασκαλία,Πολιτική εκπαίδευση,Σχεδιασμός μαθήματος,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο,Ψυχολογία |
SYE | 0 | 0 | |a Aggressives Verhalten , Psychology,Psyche,Psychologische Theorie,Psychologischer Aspekt,Theoretische Psychologie,Mensch , Aggressives Verhalten , Gewaltbereitschaft,Gewaltdisposition , Motiv,Verhalten,Verhaltensmotivation,Selbstmotivation,Selbstmotivierung , Politische Erziehung,Politische Pädagogik , Lehrplanung,Unterricht , Gemeinschaftskunde,Sozialkunde,Soziallehreunterricht,Sozialunterricht,Sozialwissenschaften,Sozialwissenschaftlicher Unterricht |
SYG | 0 | 0 | |a Gemeinschaftskunde,Sozialkunde,Soziallehreunterricht,Sozialunterricht,Sozialwissenschaften,Sozialwissenschaftlicher Unterricht , Gegenwartskunde,Politikunterricht,Politische Didaktik,Staatsbürgerkunde,Staatskunde , BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ , Friedenspädagogik , Aggressives Verhalten , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Stundenbild,Unterrichtsbeispiel,Unterrichtsmodell , Friedenspädagogik |
TIM | |a 100019490523_100019901002 |b 1949-05-23 - 1990-10-02 |