Jugend - Werte - Medien: die Studie

Verlagstext: Jugendliche bilden durch Medienrezeption Kompetenzen aus, die von PISA nicht gemessen wurden, für die Mediengesellschaft aber entscheidend sind.

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Marci-Boehncke, Gudrun 1963- (Author) ; Rath, Matthias 1959- (Author)
Corporate Author: Stiftung Ravensburger Verlag (Other)
Contributors: Röcker, Timo (Other)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Weinheim Basel Beltz 2007
In:Year: 2007
Series/Journal:Beltz-Pädagogik
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Teenagers / Value / Mass media / Media consumption / Interrogation
Further subjects:B Media education
B Collection of essays
B Film
B Migration
B Mass media and young adults Germany
B Print media
B Austria
B Comic strip
B Interrogation
B Computer
B Teenagers
B Value notions
B Media consumption
B Violence
B Mass media and culture Germany
B Media
B Reception
B Soap opera
B Cellular phone
B Media literacy
B Mass media and youth Germany
B Value
B Internet
B Mass media
B Germany
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Table of Contents
Description
Summary:Verlagstext: Jugendliche bilden durch Medienrezeption Kompetenzen aus, die von PISA nicht gemessen wurden, für die Mediengesellschaft aber entscheidend sind.
Verlagstext: Jugendliche bilden durch Medienrezeption Kompetenzen aus, die von PISA nicht gemessen wurden, für die Mediengesellschaft aber entscheidend sind
Item Description:Literaturverz. S. 243 - 251. - URL-Verz. S. 252
ISBN:3407254458