Revivalists: marketing the gospel in English Canada, 1884 - 1957

A night at the theatre : Hugh Crossley, John Hunter, and the marketing of late nineteenth-century mainstream Protestant revivalism -- Anything at all to get a crowd : Oswald J. Smith and fundamentalist revivalism between the wars -- Reflecting "the ditinctive character of the age" : Frank...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Kee, Kevin 1969- (VerfasserIn) ; Kee, Kevin Bradley 1969- (VerfasserIn)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Montreal [u.a.] McGill-Queen's Univ. Press 2006
In: McGill-Queen's studies in the history of religion (Series 2, 44)
Jahr: 2006
Schriftenreihe/Zeitschrift:McGill-Queen's studies in the history of religion Series 2, 44
normierte Schlagwort(-folgen):B Kanada / Evangelikale Bewegung / Erweckungsbewegung / Geschichte 1884-1957
weitere Schlagwörter:B Evangelicalism Social aspects (Canada)
B Evangelists History Canada
B Évangélisme Histoire Canada
B Prédicateurs Histoire Canada
B Evangelists (Canada) History
B Evangelicalism Social aspects Canada
B Évangélisme Aspect social Canada
B Evangelicalism (Canada) History
B Evangelicalism History Canada
Online Zugang: Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Beschreibung
Zusammenfassung:A night at the theatre : Hugh Crossley, John Hunter, and the marketing of late nineteenth-century mainstream Protestant revivalism -- Anything at all to get a crowd : Oswald J. Smith and fundamentalist revivalism between the wars -- Reflecting "the ditinctive character of the age" : Frank Buchman and the Oxford Group in Canada, 1932-1934 -- "In tune with the times" : Charles Templeton and post-World War II revivalism
Beschreibung:Includes bibliographical references (p. [245]-264) and index
ISBN:0773530223