Starke Mädchen, starke Jungs: Leitfaden für eine geschlechtsbewusste Pädagogik
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
Published: |
Freiburg im Breisgau Basel Wien
Herder
2002
|
In: | Year: 2002 |
Series/Journal: | Praxisbuch Kita
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Gender-specific role
/ Education
B Education / Gender-specific role |
Online Access: |
Table of Contents (Publisher) Rezension (Publisher) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 349783632 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240419192106.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 020627s2002 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 02,A28,0635 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 964381419 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783451277887 |c : kart. : EUR 11.90 |9 978-3-451-27788-7 | ||
020 | |a 3451277883 |c kart. : EUR 11.90 |9 3-451-27788-3 | ||
024 | 3 | |a 9783451277887 | |
035 | |a (DE-627)349783632 | ||
035 | |a (DE-576)096741538 | ||
035 | |a (DE-599)DNB964381419 | ||
035 | |a (OCoLC)76324760 | ||
035 | |a (OCoLC)76324760 | ||
035 | |a (DE-478)952210742 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH |c XA-AT |c XA-DE-BW |c XA-CH-BS |c XA-AT-9 | ||
084 | |a Nbn |2 asb | ||
084 | |a NBN 4 |2 ssd | ||
084 | |a PÄ 270 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 335 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 430 |2 sfb | ||
084 | |a F 202 |2 kab | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 5600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16916: | ||
084 | |a CR 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19034: | ||
084 | |a DF 9000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19551:761 | ||
084 | |a DG 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19556: | ||
084 | |a MR 6700 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123535: | ||
084 | |a DH 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19572:761 | ||
084 | |a 80.40 |2 bkl | ||
084 | |a 71.31 |2 bkl | ||
084 | |a 81.22 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)1027827861 |0 (DE-627)729869148 |0 (DE-576)375350829 |4 aut |a Focks, Petra |d 1962- | |
109 | |a Focks, Petra 1962- | ||
245 | 1 | 0 | |a Starke Mädchen, starke Jungs |b Leitfaden für eine geschlechtsbewusste Pädagogik |c Petra Focks |
264 | 1 | |a Freiburg im Breisgau |a Basel |a Wien |b Herder |c 2002 | |
300 | |a 180 S |c 19 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Praxisbuch Kita | |
500 | |a Literaturverz. S. 173 - 180 | ||
505 | 8 | |a Literaturverz. S. [173] - 180 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
601 | |a Pädagogik | ||
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4071776-8 |0 (DE-627)104509104 |0 (DE-576)209184876 |2 gnd |a Geschlechterrolle |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4071776-8 |0 (DE-627)104509104 |0 (DE-576)209184876 |2 gnd |a Geschlechterrolle |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/105455164.pdf |m V:DE-603 |m B:DE-17 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://www.socialnet.de/rezensionen/isbn.php?isbn=978-3-451-27788-7 |m V:DE-601 |m B:socialnet. |q text/html |v 201307-05 |x Verlag |y Rezension (socialnet.) |3 Rezension |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 5600 |b Geschlechtererziehung und Ehevorbereitung |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung |k Geschlechtererziehung und Ehevorbereitung |0 (DE-627)1270721852 |0 (DE-625)rvk/16916: |0 (DE-576)200721852 |
936 | r | v | |a CR 6000 |b Sexualität, geschlechtsspezifische Differenzen |k Psychologie |k Differentielle Psychologie (Persönlichkeitspsychologie) |k Sexualität, geschlechtsspezifische Differenzen |0 (DE-627)1271443783 |0 (DE-625)rvk/19034: |0 (DE-576)201443783 |
936 | r | v | |a DF 9000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Sozialisation, Soziales Lernen |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270721844 |0 (DE-625)rvk/19551:761 |0 (DE-576)200721844 |
936 | r | v | |a DG 4000 |b Koedukation |k Pädagogik |k Spezialfragen der Erziehung |k Koedukation |0 (DE-627)1270672142 |0 (DE-625)rvk/19556: |0 (DE-576)200672142 |
936 | r | v | |a MR 6700 |b Theorien der Sozialisierung, Sozialisation |k Soziologie |k Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden |k Psychologische Ansätze |k Theorien der Sozialisierung, Sozialisation |0 (DE-627)1270710737 |0 (DE-625)rvk/123535: |0 (DE-576)200710737 |
936 | r | v | |a DH 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Geschlechtsspezifische Aspekte der Bildung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707027 |0 (DE-625)rvk/19572:761 |0 (DE-576)200707027 |
936 | b | k | |a 80.40 |j Erziehungsinhalte: Allgemeines |0 (DE-627)106414372 |
936 | b | k | |a 71.31 |j Geschlechter und ihr Verhalten |0 (DE-627)106412655 |
936 | b | k | |a 81.22 |j Geschlechterunterschied im Bildungswesen |0 (DE-627)106416758 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3244396887 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 349783632 | ||
LOK | |0 005 20100408103647 | ||
LOK | |0 008 040922||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 04/842 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg II 116 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3244396895 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 349783632 | ||
LOK | |0 005 20100407030215 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2004/517 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Co 37 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Education,Education,Upbringing,Gender-specific role,Gender-specific role,Sexual role,Sex role in literature |
STB | 0 | 0 | |a Rôle de genre,Rôle de genre,Rôle sexué,Rôle sexué,Rôle sexué (motif),Rôle sexué,Éducation,Éducation |
STC | 0 | 0 | |a Educación,Educación,Papel de género,Papel de género |
STD | 0 | 0 | |a Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Ruolo di genere,Ruolo di genere |
STE | 0 | 0 | |a 性别角色,性别角色,教育,教育,教养,教养 |
STF | 0 | 0 | |a 性別角色,性別角色,教育,教育,教養,教養 |
STG | 0 | 0 | |a Educação,Educação,Papel de gênero,Papel de gênero |
STH | 0 | 0 | |a Воспитание (мотив),Воспитание,Гендерная роль (мотив),Гендерная роль |
STI | 0 | 0 | |a Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Ρόλος των φύλων (μοτίβο),Ρόλος των φύλων |
SYG | 0 | 0 | |a Gender role,Gender stereotype,Geschlechterstereotyp,Geschlechtsrolle,Rollenstereotyp,Geschlechtsrolle , Erziehungspraxis , Erziehungspraxis , Gender role,Gender stereotype,Geschlechterstereotyp,Geschlechtsrolle,Rollenstereotyp,Geschlechtsrolle |