Humanist educational treatises
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | English Latin |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Cambridge, Mass. [u.a.]
Harvard Univ. Press
2002
|
In: |
The I Tatti Renaissance library (5)
Year: 2002 |
Reviews: | [Rezension von: Kallendorf, Craig W., Humanist Educational Treatises] (2003) (Wareh, Patricia)
|
Series/Journal: | The I Tatti Renaissance library
5 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Italy
/ Humanism
/ Pedagogics
/ History 1400-1460
|
Further subjects: | B
Education
Sources
History
To 1500
Italy
B Education, Humanistic Italy B Pedagogics B Italy B History 1400-1460 B Spring B Vergerio, Pier Paolo B Renaissance Italy B Humanism |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 347250270 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240921113853.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 020513s2002 xxu||||| 00| ||eng c | ||
010 | |a 2002024056 | ||
020 | |a 067400759X |c alk. paper |9 0-674-00759-X | ||
024 | 3 | |a 9780674007598 | |
035 | |a (DE-627)347250270 | ||
035 | |a (DE-576)099411911 | ||
035 | |a (DE-599)GBV347250270 | ||
035 | |a (OCoLC)834204249 | ||
035 | |a (OCoLC)49351911 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a eng |a lat | ||
044 | |c XD-US |c XA-GB | ||
050 | 0 | |a LA108 | |
082 | 0 | |a 370.112 | |
082 | 0 | |a 370.11/2 | |
084 | |a 5,3 |a 6,12 |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a 9,10 |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DD 4100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19290: | ||
084 | |a DV 2355 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20118: | ||
084 | |a NN 1590 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/126562: | ||
084 | |a FZ 10020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/37774: | ||
084 | |a 17.98 |2 bkl | ||
084 | |a 18.47 |2 bkl | ||
084 | |a 80.01 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Humanist educational treatises |c ed. and transl. by Craig W. Kallendorf |
264 | 1 | |a Cambridge, Mass. [u.a.] |b Harvard Univ. Press |c 2002 | |
300 | |a XVI, 358 S. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a The I Tatti Renaissance library |v 5 | |
500 | |a The character and studies befitting a free-born youth / Pier Paolo Vergerio -- The study of literature / Leonardo Bruni -- The education of boys / Aeneas Silvius Piccolomini -- A program of teaching and learning / Battista Guarino | ||
505 | 8 | 0 | |a Literaturverz. S. 349 - 350 |
546 | |a Text lat. und engl. | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-16 | |
601 | |a Humanist | ||
650 | 0 | |a Education, Humanistic |x Italy | |
650 | 0 | |a Education |x Sources |x History |x To 1500 |x Italy | |
650 | 0 | |a Renaissance |x Italy | |
650 | 4 | |a Vergerio, Pier Paolo | |
650 | 4 | |a Geschichte 1400-1460 |7 (dpeaa)DE-2491 | |
650 | 4 | |a Quelle |7 (dpeaa)DE-2491 | |
650 | 4 | |a Italien |7 (dpeaa)DE-2491 | |
650 | 4 | |a Humanismus |7 (dpeaa)DE-2491 | |
650 | 4 | |a Pädagogik |7 (dpeaa)DE-2491 | |
655 | 7 | |a Quelle |0 (DE-588)4135952-5 |0 (DE-627)105661236 |0 (DE-576)209665084 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4027833-5 |0 (DE-627)106283235 |0 (DE-576)208972501 |2 gnd |a Italien |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4026140-2 |0 (DE-627)104483946 |0 (DE-576)208965130 |2 gnd |a Humanismus |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | 3 | |q z |2 gnd |a Geschichte 1400-1460 |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)133905772 |0 (DE-627)557960088 |0 (DE-576)16163964X |4 edt |a Kallendorf, Craig |d 1954-2023 | |
787 | 0 | 8 | |i Rezensiert in |a Wareh, Patricia |t [Rezension von: Kallendorf, Craig W., Humanist Educational Treatises] |d 2003 |w (DE-627)180237969X |
830 | 4 | |a The I Tatti Renaissance library |v 5 |9 5 |w (DE-627)492643237 |w (DE-576)091579686 |w (DE-600)2195474-4 |7 ns | |
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DD 4100 |b Renaissance/Humanismus |k Pädagogik |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens |k Renaissance/Humanismus |0 (DE-627)1270767429 |0 (DE-625)rvk/19290: |0 (DE-576)200767429 |
936 | r | v | |a DV 2355 |b Italien |k Pädagogik |k Vergleichende Erziehungswissenschaft |k Länder I |k Italien |0 (DE-627)1270810391 |0 (DE-625)rvk/20118: |0 (DE-576)200810391 |
936 | r | v | |a NN 1590 |b Quellen |k Geschichte |k Neuere Geschichte |k Zeitalter der Entdeckungen und der Glaubensspaltung (bis 1648) |k Renaissance und Humanismus |k Italien |k Quellen |0 (DE-627)1271464608 |0 (DE-625)rvk/126562: |0 (DE-576)201464608 |
936 | r | v | |a FZ 10020 |b Prosa |k Klassische Philologie. Byzantinistik. Mittellateinische und Neugriechische Philologie. Neulatein |k Neulateinische Autoren |k Textsammlungen |k Prosa |0 (DE-627)1270849026 |0 (DE-625)rvk/37774: |0 (DE-576)200849026 |
936 | b | k | |a 17.98 |j Textsammlungen |0 (DE-627)106404547 |
936 | b | k | |a 18.47 |j Neulateinische Literatur |0 (DE-627)10641559X |
936 | b | k | |a 80.01 |j Geschichte der Pädagogik und Erziehung |0 (DE-627)106414429 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3264598922 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 347250270 | ||
LOK | |0 005 20041105000000 | ||
LOK | |0 008 040514||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-108 |c DE-627 |d DE-21-108 | ||
LOK | |0 092 |o l | ||
LOK | |0 541 |e 2837/04 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-108 | ||
LOK | |0 852 1 |c Rom J 56/Hum 1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3264598930 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 347250270 | ||
LOK | |0 005 20190708133913 | ||
LOK | |0 008 030227||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-45 |c DE-627 |d DE-21-45 | ||
LOK | |0 541 |e 42873 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-45 | ||
LOK | |0 852 1 |c O 4083 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 852 2 |b U14 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k045 |a inte | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Humanism,Italy,Italy,Italy,Italy,Lower Italy,Mezzogiorno,Southern Italy,Northwestern Italy,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Renaissance,Renaissance,History,Spring,Spring,Source,Sources |
STB | 0 | 0 | |a Humanisme,Italie,Pédagogie,Pédagogie,Renaissance,Renaissance,Source,Source,Source,Sources |
STC | 0 | 0 | |a Fuente,Fuente,Fuente,Humanismo,Italia,Pedagogía,Pedagogía,Renacimiento,Renacimiento |
STD | 0 | 0 | |a Italia,Pedagogia,Pedagogia,Rinascimento,Rinascimento,Sorgente,Sorgente,Fonte,Umanesimo |
STE | 0 | 0 | |a 人文主义,人道主义,人本主义,教育学,泉,泉,来源,出处,泉源,泉源 |
STF | 0 | 0 | |a 人文主義,人道主義,人本主義,教育學,文艺复兴,泉,泉,來源,出處,泉源,泉源 |
STG | 0 | 0 | |a Fonte,Fonte,Fonte,Humanismo,Itália,Pedagogia,Pedagogia,Renascimento,Renascimento |
STH | 0 | 0 | |a Гуманизм,Источник (гидрология, мотив),Источник (гидрология),Источник,Италия (мотив),Педагогика (мотив),Педагогика,Ренессанс (мотив),Ренессанс |
STI | 0 | 0 | |a Αναγέννηση (μοτίβο),Αναγέννηση,Ανθρωπισμός,Ουμανισμός,Ιταλία (μοτίβο),Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Πηγή (υδρολογία, μοτίβο),Πηγή (υδρολογία),Πηγή |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Quellen,Akten,Augenzeugenbericht,Texte,Historische Quelle,Geschichtsquelle,Quellensammlung,Quellen , Italy , Italia,Königreich Italien,Repubblica Italiana,Italiya Respublikasi,Italijos Respublika,Olaszorszaǵ,Olasz Koz̈taŕsasaǵ,Regno d'Italia,Italienische Republik,République Italienne,Yidali-gongheguo,Italy , Frühhumanismus,Späthumanismus , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |
SYG | 0 | 0 | |a Italy , Italia,Königreich Italien,Repubblica Italiana,Italiya Respublikasi,Italijos Respublika,Olaszorszaǵ,Olasz Koz̈taŕsasaǵ,Regno d'Italia,Italienische Republik,République Italienne,Yidali-gongheguo,Italy , Frühhumanismus,Späthumanismus , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften |
TIM | |a 100014000101_100014601231 |b Geschichte 1400-1460 |