Für das Leben - oder für die Schule?: pädagogische und politische Essays
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Beltz
1987
|
In: | Year: 1987 |
Series/Journal: | Reihe Pädagogik
Forum Bildungsreform |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School
/ Education
B School policy / Educational philosophy B Politics B Pedagogics B Education policy B School pedagogics |
Further subjects: | B
Collection of essays
B School B Education |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 273965441 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240914113230.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 871109s1987 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 87,N42,0213 |2 dnb | ||
015 | |a 87,N42,0213 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 871196646 |2 DE-101 | |
020 | |a 3407340125 |9 3-407-34012-5 | ||
035 | |a (DE-627)273965441 | ||
035 | |a (DE-576)013358375 | ||
035 | |a (DE-599)GBV273965441 | ||
035 | |a (OCoLC)242282557 | ||
035 | |a (OCoLC)18256640 | ||
035 | |a (OCoLC)18256640 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00331076 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 370.11 | |
084 | |a PÄ 612 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 622 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |a 16 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DB 4200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19251: | ||
084 | |a DF 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19546:761 | ||
084 | |a DU 2500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20044:761 | ||
084 | |a BQ 7345 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15606: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)116616172 |0 (DE-627)078103630 |0 (DE-576)160966884 |4 aut |a Flitner, Andreas |d 1922-2016 | |
109 | |a Flitner, Andreas 1922-2016 |a Flitner, A. 1922-2016 |a Flitner, Andreas Hermann 1922-2016 |a Flitner, Hermann Andreas 1922-2016 |a Furittnā, A. 1922-2016 |a P'ŭllit'ŭnŏ, A. 1922-2016 | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Für das Leben - oder für die Schule? |b pädagogische und politische Essays |c Andreas Flitner |
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Beltz |c 1987 | |
300 | |a 256 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Reihe Pädagogik | |
490 | 0 | |a Forum Bildungsreform | |
500 | |a Literaturverz. S. 241 - 256 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
650 | 4 | |a Schule | |
650 | 4 | |a Erziehung | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053532-0 |0 (DE-627)106166786 |0 (DE-576)209104244 |2 gnd |a Schulpolitik |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070955-3 |0 (DE-627)106099000 |0 (DE-576)209182377 |2 gnd |a Erziehungsphilosophie |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4046514-7 |0 (DE-627)104152206 |0 (DE-576)209069945 |2 gnd |a Politik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4006667-8 |0 (DE-627)106376772 |0 (DE-576)208866531 |2 gnd |a Bildungspolitik |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
689 | 6 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077208-1 |0 (DE-627)106080857 |0 (DE-576)209204354 |2 gnd |a Schulpädagogik |
689 | 6 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2855055&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Für das Leben - oder für die Schule? |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)024910759 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DB 4200 |b Gesammelte Aufsätze eines Verfassers |k Pädagogik |k Bibliografien, Nachschlagewerke, Sammelwerke, Sammlungen |k Gesammelte Aufsätze eines Verfassers |0 (DE-627)1270766813 |0 (DE-625)rvk/19251: |0 (DE-576)200766813 |
936 | r | v | |a DF 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsziel, Bildungsideal |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270744097 |0 (DE-625)rvk/19546:761 |0 (DE-576)200744097 |
936 | r | v | |a DU 2500 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Pädagogische Soziologie |k Soziologie der Schule und der Schulklasse, Schule und Gesellschaft |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270726838 |0 (DE-625)rvk/20044:761 |0 (DE-576)200726838 |
936 | r | v | |a BQ 7345 |b Pädagogik allgemein |k Theologie und Religionswissenschaften |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Pädagogik allgemein |0 (DE-627)1272623610 |0 (DE-625)rvk/15606: |0 (DE-576)202623610 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3276070650 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273965441 | ||
LOK | |0 005 20020213000000 | ||
LOK | |0 008 871210||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 27 A 20324 |9 00 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3276070731 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273965441 | ||
LOK | |0 005 20100408135446 | ||
LOK | |0 008 970124||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1988/79110 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.367 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 327607074X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273965441 | ||
LOK | |0 005 20061124095952 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 18826 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1222 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3276070758 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273965441 | ||
LOK | |0 005 20100310095704 | ||
LOK | |0 008 100310||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-52 |c DE-627 |d DE-21-52 | ||
LOK | |0 541 |e 87/783 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-52 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ao 242 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k052 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3276070766 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273965441 | ||
LOK | |0 005 20201221153223 | ||
LOK | |0 008 100503||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 87/945 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ga II 1511 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu |a exem |a t043 | ||
LOK | |0 938 |a 7906 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3276070774 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 273965441 | ||
LOK | |0 005 20120516140351 | ||
LOK | |0 008 120516||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 88/911 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ba 390 a |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Education policy,Education,Education,Upbringing,Educational philosophy,Philosophy of Education,Philosophical pedagogy,Pedagogy,Pedagogic philosophy,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Politics,Politics and government,Politics, Practical,Politics in art,School pedagogics,School policy,School,School,School |
STB | 0 | 0 | |a Philosophie de l'éducation,Politique scolaire,Politique éducative,Politique,Politique,Pratiques politiques,Pédagogie scolaire,Pédagogie,Pédagogie,École,École,Éducation,Éducation |
STC | 0 | 0 | |a Educación,Educación,Escuela,Escuela,Filosofía de la educación,Pedagogía escolar,Pedagogía,Pedagogía,Política educacional,Política escolar,Política,Política |
STD | 0 | 0 | |a Filosofia dell'educazione,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Pedagogia scolastica,Pedagogia,Pedagogia,Politica,Politica,Politiche scolatische,Politiche sull'istruzione,Scuola,Scuola |
STE | 0 | 0 | |a 学校,学校政策,学校教育政策,学校教育学,政治,政治,教育,教育,教养,教养,教育学,教育政策,教育理念,教育原理 |
STF | 0 | 0 | |a 學校,學校政策,學校教育政策,學校教育學,政治,政治,教育,教育,教養,教養,教育學,教育政策,教育理念,教育原理 |
STG | 0 | 0 | |a Educação,Educação,Escola,Escola,Filosofia da educação,Pedagogia escolar,Pedagogia,Pedagogia,Política educacional,Política escolar,Política,Política |
STH | 0 | 0 | |a Воспитание (мотив),Воспитание,Педагогика (мотив),Педагогика,Политика (мотив),Политика,Политика образования,Философия воспитания,Школа (мотив),Школа,Школьная педаогика,Школьная политика |
STI | 0 | 0 | |a Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτική πολιτική,Πολιτική για την εκπαίδευση,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Πολιτική (μοτίβο),Πολιτική,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο,Σχολική παιδαγωγική,Σχολική πολιτική,Φιλοσοφία της εκπαίδευσης,Εκπαιδευτική φιλοσοφία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Erziehungspraxis |
SYG | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Erziehungspraxis , Schule , Bildungsphilosophie,Erziehung,Pädagogik,Pädagogische Philosophie,Philosophische Pädagogik , Politics,Public policy,Staatspolitik,Politische Lage,Politische Entwicklung,Staatspolitik,Politische Lage,Politische Entwicklung,Politische Situation , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Erziehungspolitik , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Erziehungspraxis , Schule |