Medien - Technik - Kirche: ethische Akzente in der Informationsgesellschaft

Saved in:  
Bibliographic Details
Corporate Author: Sozialwissenschaftliches Institut der EKD (Other)
Contributors: Rumpeltes-Westmüller, Christiane (Editor) ; Derlien, Thomas (Other)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Bochum SWI-Verlag 1990
In: SWI zum Thema (9 : Neue Techniken / Medien)
Year: 1990
Series/Journal:SWI zum Thema Neue Techniken / Medien 9
Standardized Subjects / Keyword chains:B New media / Ethics
B Ethics / Information society
B Information society / Ethics
Further subjects:B Collection of essays

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 27306181X
003 DE-627
005 20240418205734.0
007 tu
008 900810s1990 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 90,N16,0005  |2 dnb 
015 |a 90,B31,0008  |2 dnb 
016 7 |a 900551003  |2 DE-101 
020 |a 3925895221  |9 3-925895-22-1 
035 |a (DE-627)27306181X 
035 |a (DE-576)021275653 
035 |a (DE-599)GBV27306181X 
035 |a (OCoLC)246347488 
035 |a (OCoLC)24876646 
035 |a (OCoLC)24876646 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a 06  |a 12  |a 35  |2 sdnb 
084 |a 06  |a 12  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a AP 14000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6894: 
084 |a BL 9600  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/12395: 
084 |a MS 7850  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123798: 
084 |a 05.38  |2 bkl 
084 |a 08.38  |2 bkl 
084 |a 11.62  |2 bkl 
245 1 0 |a Medien - Technik - Kirche  |b ethische Akzente in der Informationsgesellschaft  |c Hrsg.: Christiane Rumpeltes. Beitr. von: Thomas Derlien ... 
264 1 |a Bochum  |b SWI-Verl.  |c 1990 
300 |a 115 S. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a SWI zum Thema  |v 9  |a Neue Techniken / Medien 
500 |a Literaturverz. S. 109 - 114 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Technik 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4196910-8  |0 (DE-627)104456221  |0 (DE-576)210111151  |2 gnd  |a Neue Medien 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4015602-3  |0 (DE-627)106335987  |0 (DE-576)208912614  |2 gnd  |a Ethik 
689 0 |5 (DE-627) 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4015602-3  |0 (DE-627)106335987  |0 (DE-576)208912614  |2 gnd  |a Ethik 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4114011-4  |0 (DE-627)10429762X  |0 (DE-576)209481188  |2 gnd  |a Informationsgesellschaft 
689 1 |5 (DE-627) 
689 2 0 |d s  |0 (DE-588)4196910-8  |0 (DE-627)104456221  |0 (DE-576)210111151  |2 gnd  |a Neue Medien 
689 2 1 |d s  |0 (DE-588)4015602-3  |0 (DE-627)106335987  |0 (DE-576)208912614  |2 gnd  |a Ethik 
689 2 |5 (DE-627) 
689 3 0 |d s  |0 (DE-588)4114011-4  |0 (DE-627)10429762X  |0 (DE-576)209481188  |2 gnd  |a Informationsgesellschaft 
689 3 1 |d s  |0 (DE-588)4015602-3  |0 (DE-627)106335987  |0 (DE-576)208912614  |2 gnd  |a Ethik 
689 3 |5 (DE-627) 
700 1 |e Hrsg.  |0 (DE-588)115722878X  |0 (DE-627)1021028371  |0 (DE-576)502749199  |4 edt  |a Rumpeltes-Westmüller, Christiane 
700 1 |0 (DE-627)1230712380  |0 (DE-576)160712386  |4 oth  |a Derlien, Thomas 
710 2 |0 (DE-588)3065418-X  |0 (DE-627)521923255  |0 (DE-576)259973378  |4 oth  |a Sozialwissenschaftliches Institut der EKD 
810 2 |a Sozialwissenschaftliches Institut der Evangelischen Kirchen in Deutschland  |t SWI zum Thema  |v 9 : Neue Techniken / Medien  |9 9  |w (DE-627)182266214  |w (DE-576)013385135  |w (DE-600)1192052-X  |7 ns 
889 |w (DE-627)025835866 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
935 |i Blocktest 
936 r v |a AP 14000  |b Kommunikation, Medien und Gesellschaft  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Beziehungen, Ausstrahlungen, Einwirkungen  |k Kommunikation, Medien und Gesellschaft  |0 (DE-627)127068437X  |0 (DE-625)rvk/6894:  |0 (DE-576)20068437X 
936 r v |a BL 9600  |b Allgemeines  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Christliche Gesellschaftslehre  |k Gesellschaftsformende, kulturelle Faktoren  |k Allgemeines  |0 (DE-627)1270730207  |0 (DE-625)rvk/12395:  |0 (DE-576)200730207 
936 r v |a MS 7850  |b Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations  |k Soziologie  |k Spezielle Soziologien  |k Soziologie der Massenkommunikation und öffentlichen Meinung, Mediensoziologie  |k Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations  |0 (DE-627)1271130777  |0 (DE-625)rvk/123798:  |0 (DE-576)201130777 
936 b k |a 05.38  |j Neue elektronische Medien  |x Kommunikationswissenschaft  |0 (DE-627)106419579 
936 b k |a 08.38  |j Ethik  |0 (DE-627)10640265X 
936 b k |a 11.62  |j Christliche Ethik  |x Religionswissenschaft  |0 (DE-627)10640380X 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3342092637 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 27306181X 
LOK |0 005 19991209000000 
LOK |0 008 900810||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 30 A 10372  |9 00 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3342092653 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 27306181X 
LOK |0 005 20100408143024 
LOK |0 008 920715||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-35  |c DE-627  |d DE-21-35 
LOK |0 541   |e 92/586 
LOK |0 852   |a DE-21-35 
LOK |0 852 1  |c Mu 2.121  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3342092661 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 27306181X 
LOK |0 005 20140715145648 
LOK |0 008 140715||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-121  |c DE-627  |d DE-21-121 
LOK |0 541   |e 1994/3774 
LOK |0 689   |a s  |a Medienethik 
LOK |0 689   |a s  |a Kommunikation 
LOK |0 689   |a s  |a Information 
LOK |0 852   |a DE-21-121 
LOK |0 852 1  |c kom C.1. 17  |m p  |9 00 
LOK |0 866   |x Bibdia: 12379 
LOK |0 935   |a k121  |a i121 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Medienethik 
STA 0 0 |a Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Information society,New media,Digital media 
STB 0 0 |a Nouveaux médias,Société numérique,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale 
STC 0 0 |a Nuevos medios digitales,Sociedad de comunicación,Ética,Ética,Ética moderna 
STD 0 0 |a Etica,Etica,Nuovi media,Media digitali,Media digitali,Società dell'informazione 
STE 0 0 |a 伦理学,道德哲学,道德学,信息社会,新媒体 
STF 0 0 |a 信息社會,倫理學,道德哲學,道德學,新媒體 
STG 0 0 |a Novos meios digitais,Sociedade de comunicação,Ética,Ética 
STH 0 0 |a Информационное общество,Новые медиа,Этика (мотив),Этика 
STI 0 0 |a Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Κοινωνία της πληροφορίας,Νέα Μέσα,Ψηφιακά Μέσα 
SYG 0 0 |a Digitale Medien , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Gesellschaft - Informationsgesellschaft,Wissensgesellschaft,Kommunikationsgesellschaft,Wissensgesellschaft,Mediengesellschaft,Kommunikationsgesellschaft,Wissensgesellschaft,Mediengesellschaft,Global Village,Globales Dorf , Digitale Medien , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Gesellschaft - Informationsgesellschaft,Wissensgesellschaft,Kommunikationsgesellschaft,Wissensgesellschaft,Mediengesellschaft,Kommunikationsgesellschaft,Wissensgesellschaft,Mediengesellschaft,Global Village,Globales Dorf , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie