"Soll ich meines Bruders Hüter sein?": Zugänge zum Verständnis der Menschenrechte im Religionsunterricht; eine Untersuchung zur Frage der didaktischen Rezeption des Themas "Menschenrechte" in unterrichtsrelevanten Materialien und Schulbüchern sowie in den Lehrplänen und Rahmenrichtlinien für den evangelischen und katholischen Religionsunterricht
Published in: | Europäische Hochschulschriften / 23 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Frankfurt am Main Berlin [u.a.]
Lang
1992
|
In: |
Europäische Hochschulschriften / 23 (472)
|
Series/Journal: | Europäische Hochschulschriften / 23
472 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Germany
/ Human rights
/ Religious instruction
/ School book analysis
B Germany / Human rights / Religious instruction / Lesson plan / Analysis B Germany / Human rights / Religious instruction / Teaching material / Analysis B Germany / Human rights / Religious instruction / School book / Lesson plan |
Further subjects: | B
Human rights Religious aspects
B Religious education Textbooks B Thesis |
Item Description: | Originally presented as the author's thesis (doctoral)--Universität Bonn, 1992 |
---|---|
ISBN: | 3631453922 |