"Soll ich meines Bruders Hüter sein?": Zugänge zum Verständnis der Menschenrechte im Religionsunterricht; eine Untersuchung zur Frage der didaktischen Rezeption des Themas "Menschenrechte" in unterrichtsrelevanten Materialien und Schulbüchern sowie in den Lehrplänen und Rahmenrichtlinien für den evangelischen und katholischen Religionsunterricht

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Europäische Hochschulschriften / 23
Main Author: Heide, Johannes (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Frankfurt am Main Berlin [u.a.] Lang 1992
In: Europäische Hochschulschriften / 23 (472)
Series/Journal:Europäische Hochschulschriften / 23 472
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Human rights / Religious instruction / School book analysis
B Germany / Human rights / Religious instruction / Lesson plan / Analysis
B Germany / Human rights / Religious instruction / Teaching material / Analysis
B Germany / Human rights / Religious instruction / School book / Lesson plan
Further subjects:B Human rights Religious aspects
B Religious education Textbooks
B Thesis
Description
Item Description:Originally presented as the author's thesis (doctoral)--Universität Bonn, 1992
ISBN:3631453922