Pädagogik der Unterdrückten: Bildung als Praxis der Freiheit
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Reinbek bei Hamburg
Rowohlt
1982
|
In: | Year: 1982 |
Edition: | 71. - 75. Tsd. |
Series/Journal: | Rororo rororo-Sachbuch
6830 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Brazil
/ Literacy improvement
/ Political education activity
B Brazil / Literacy improvement / Emancipatory education |
Further subjects: | B
Popular education
Philosophy
B Critical Pedagogy B Education B Brazil / M.a. Erziehung, Bildung B Education Philosophy B Liberty |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 234108169 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231017222835.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 970912s1982 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 83,A14,0356 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 830356592 |2 DE-101 | |
020 | |a 3499168308 |9 3-499-16830-8 | ||
035 | |a (DE-627)234108169 | ||
035 | |a (DE-576)021467935 | ||
035 | |a (DE-599)GBV234108169 | ||
035 | |a (OCoLC)74583754 | ||
035 | |a (OCoLC)74583754 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-DE-SH | ||
050 | 0 | |a LB880.F73 | |
084 | |a PÄ 110 FREI |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 145 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 275 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |a 05b |a 06a |2 sdnb | ||
084 | |a DD 6455 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19366:11618 | ||
084 | |a DU 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20048:761 | ||
084 | |a BU 1410 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16825: | ||
084 | |a BH 3810 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/11687: | ||
084 | |a 37.01 |2 udc | ||
084 | |a 80.00 |2 bkl | ||
084 | |a 80.00 |2 bkl | ||
084 | |a 80.10 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118535242 |0 (DE-627)079335462 |0 (DE-576)208923985 |4 aut |a Freire, Paulo |d 1921-1997 | |
109 | |a Freire, Paulo 1921-1997 |a Freire-Illich 1921-1997 |a Frīrī, Baulū 1921-1997 |a Fureire, Pauro 1921-1997 |a Neves Freire, Paulo Reglus 1921-1997 | ||
240 | 1 | 0 | |a Pedagogia do oprimido |0 (DE-588)4393090-6 |0 (DE-627)190493682 |0 (DE-576)211943932 |
245 | 1 | 0 | |a Pädagogik der Unterdrückten |b Bildung als Praxis der Freiheit |c Paulo Freire |
250 | |a 71. - 75. Tsd. | ||
264 | 1 | |a Reinbek bei Hamburg |b Rowohlt |c 1982 | |
300 | |a 156 S | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Rororo |a rororo-Sachbuch |v 6830 | |
601 | |a Pädagogik | ||
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Freiheit | ||
650 | 0 | |a Education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Liberty | |
650 | 0 | |a Popular education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Critical Pedagogy | |
650 | 4 | |a Erziehung | |
650 | 4 | |a Brasilien / M.a. Erziehung, Bildung | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4008003-1 |0 (DE-627)106370383 |0 (DE-576)208873732 |2 gnd |a Brasilien |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4068576-7 |0 (DE-627)104571667 |0 (DE-576)209174188 |2 gnd |a Alphabetisierung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4127705-3 |0 (DE-627)105722758 |0 (DE-576)209595841 |2 gnd |a Politische Bildungsarbeit |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d g |0 (DE-588)4008003-1 |0 (DE-627)106370383 |0 (DE-576)208873732 |2 gnd |a Brasilien |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4068576-7 |0 (DE-627)104571667 |0 (DE-576)209174188 |2 gnd |a Alphabetisierung |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4070790-8 |0 (DE-627)106099248 |0 (DE-576)209182024 |2 gnd |a Emanzipatorische Erziehung |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | 2 | |0 (DE-588)4393090-6 |0 (DE-627)190493682 |0 (DE-576)211943932 |a Freire, Paulo |d 1921-1997 |t Pedagogia do oprimido |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/weimar/toc/234108169_toc.pdf |m V:DE-601 |m B:DE-Wim2 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DD 6455 |b Primärliteratur |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens |k Quellenschriften und Biografien, Pädagogische Klassiker |k Einzelne Autoren |k Autoren F |k Freire, Paulo |k Primärliteratur |0 (DE-627)1270768034 |0 (DE-625)rvk/19366:11618 |0 (DE-576)200768034 |
936 | r | v | |a DU 6000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogische Soziologie |k Bildungschancen und kompensatorische Erziehung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270738844 |0 (DE-625)rvk/20048:761 |0 (DE-576)200738844 |
936 | r | v | |a BU 1410 |b Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |k Religionspädagogik und Katechetik |k Neuere systematische Werke |k Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |0 (DE-627)1270733109 |0 (DE-625)rvk/16825: |0 (DE-576)200733109 |
936 | r | v | |a BH 3810 |b Befreiungstheologie |k Evangelische Dogmatik |k Spezielle Dogmatik |k Besondere Ansätze der Theologie |k Befreiungstheologie |0 (DE-627)1272615200 |0 (DE-625)rvk/11687: |0 (DE-576)202615200 |
936 | b | k | |a 80.00 |j Pädagogik: Allgemeines |0 (DE-627)106414410 |
936 | b | k | |a 80.00 |j Pädagogik: Allgemeines |0 (DE-627)106414410 |
936 | b | k | |a 80.10 |j Hauptrichtungen in der Pädagogik |0 (DE-627)106422618 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Brazil,Brazil,Brazil,Brazil,Brazil,Northeastern Brazil,Southern Brazil,Northern Brazil,Education,Education,Upbringing,Emancipatory education,Emancipation,Literacy improvement,Illiteracy prevention,Political education activity,Educational activity |
STB | 0 | 0 | |a Alphabétisation,Brésil,Éducation politique,Formation politique,Formation politique,Éducation émancipatrice,Éducation,Éducation |
STC | 0 | 0 | |a Alfabetización,Brasil,Educación emancipadora,Educación,Educación,Trabajo de educación política |
STD | 0 | 0 | |a Alfabetizzazione,Brasile,Didattica della pedagogia politica,Educazione emancipatoria,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione |
STE | 0 | 0 | |a 政治教育活动,教育,教育,教养,教养,解放教育,识字,读写能力 |
STF | 0 | 0 | |a 政治教育活動,教育,教育,教養,教養,解放教育,識字,讀寫能力 |
STG | 0 | 0 | |a Alfabetização,Brasil,Educação emancipatória,Educação,Educação,Trabalho de educação política |
STH | 0 | 0 | |a Бразильянец (мотив),Воспитание (мотив),Воспитание,Обучение грамотности,Политическая образовательная деятельность,Эмансипированное воспитание |
STI | 0 | 0 | |a Αλφαβητισμός,Βραζιλία (μοτίβο),Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Πολιτική εκπαίδευση,Χειραφετική εκπαίδευση |
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungspraxis |
SYG | 0 | 0 | |a Brasil,Brazil,Imperio do Brazil,République Fédérative du Brésil,Federative Republic of Brazil,República dos Estados Unidos do Brasil,Estados Unidos do Brasil,República Federal do Brasil,Föderative Republik Brasilien,República Federativa do Brasil,Brésil,Imperio do Brasil,République des Etats-Unis du Brésil,Brazilia,Vereinigtes Königreich von Portugal, Brasilien und den Algarven , Analphabetismus , Politik , Brasil,Brazil,Imperio do Brazil,République Fédérative du Brésil,Federative Republic of Brazil,República dos Estados Unidos do Brasil,Estados Unidos do Brasil,República Federal do Brasil,Föderative Republik Brasilien,República Federativa do Brasil,Brésil,Imperio do Brasil,République des Etats-Unis du Brésil,Brazilia,Vereinigtes Königreich von Portugal, Brasilien und den Algarven , Analphabetismus , Emanzipatorische Pädagogik |
TIM | |a 100018220101_100020241231 |b 1822 - 2024 |