Ist die Vergangenheit noch ein Argument?: Aspekte einer Erziehung nach Auschwitz

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Boschki, Reinhold 1961- (Editor) ; Barzel, Neima 1946- (Other)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Tübingen Attempto-Verlag 1997
In:Year: 1997
Volumes / Articles:Show volumes/articles.
Standardized Subjects / Keyword chains:B Jews / Coming to terms with the past / Education
Further subjects:B Collection of essays
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 232215251
003 DE-627
005 20240909113718.0
007 tu
008 970815s1997 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 97,N35,0471  |2 dnb 
015 |a 98,A03,0683  |2 dnb 
016 7 |a 950636339  |2 DE-101 
020 |a 389308276X  |c kt.  |9 3-89308-276-X 
035 |a (DE-627)232215251 
035 |a (DE-576)061188301 
035 |a (DE-599)GBV232215251 
035 |a (OCoLC)260027935 
035 |a (OCoLC)42431096 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
082 0 |a 940.53/18/0712 
084 |a 22  |a 63  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a NQ 6020  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/128681: 
084 |a DP 6100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19857:12010 
084 |a DD 4800  |q DE-FR129/1009  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19299: 
084 |a 89.62  |2 bkl 
084 |a 15.38  |2 bkl 
191 |a 1 
245 1 0 |a Ist die Vergangenheit noch ein Argument?  |b Aspekte einer Erziehung nach Auschwitz  |c Reinhold Boschki ... (Hrsg.). Mit Beitr. von Neima Barzel ... 
264 1 |a Tübingen  |b Attempto-Verl.  |c 1997 
300 |a 177 S.  |c 21 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturangaben 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f PEBW  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-24 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Vergangenheit 
601 |a Argumentation 
601 |a Auschwitz 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4073091-8  |0 (DE-627)104682590  |0 (DE-576)20918938X  |2 gnd  |a Judenvernichtung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4061672-1  |0 (DE-627)104106611  |0 (DE-576)209140771  |2 gnd  |a Vergangenheitsbewältigung 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4015482-8  |0 (DE-627)106336592  |0 (DE-576)208911901  |2 gnd  |a Erziehung 
689 0 |5 DE-101 
700 1 |e Hrsg.  |0 (DE-588)121353044  |0 (DE-627)081251246  |0 (DE-576)172952352  |4 edt  |a Boschki, Reinhold  |d 1961- 
700 1 |0 (DE-588)115759727  |0 (DE-627)691570345  |0 (DE-576)177682884  |4 oth  |a Barzel, Neima  |d 1946- 
856 4 2 |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/53742419.pdf  |m V:DE-603  |m B:DE-17  |q pdf/application  |x Verlag  |y Inhaltsverzeichnis  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a NQ 6020  |b Geistige Auseinandersetzungen mit dem Nationalsozialismus und Neuorientierung  |k Geschichte  |k Geschichte seit 1918  |k Deutsche Geschichte seit 1945  |k Der Zusammenbruch und seine Folgen  |k Geistige Auseinandersetzungen mit dem Nationalsozialismus und Neuorientierung  |0 (DE-627)1270750801  |0 (DE-625)rvk/128681:  |0 (DE-576)200750801 
936 r v |a DP 6100  |b Allgemeines  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen  |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete  |k Sozialerziehung  |k Allgemeines  |0 (DE-627)1270711229  |0 (DE-625)rvk/19857:12010  |0 (DE-576)200711229 
936 r v |a DD 4800  |b Gegenwart (ab 2. Weltkrieg) und 20. Jahrhundert allgemein  |k Pädagogik  |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens  |k Gegenwart (ab 2. Weltkrieg) und 20. Jahrhundert allgemein  |0 (DE-627)1270664328  |0 (DE-625)rvk/19299:  |0 (DE-576)200664328 
936 b k |a 89.62  |j Politische Bewegungen  |0 (DE-627)106417169 
936 b k |a 15.38  |j Europäische Geschichte nach 1945  |q coli-conc RVK->BK  |q https://coli-conc.gbv.de/api/mappings/ca5e71c2-ea45-4983-9498-0aae53095f57  |0 (DE-627)181569671 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3204563650 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 232215251 
LOK |0 005 20100316094529 
LOK |0 008 980112||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 37 A 19408  |9 00 
LOK |0 866   |x Ers.Ex.: 2010/356 
LOK |0 938   |l 25  |8 2 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3204563758 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 232215251 
LOK |0 005 20100408173948 
LOK |0 008 971119||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-35  |c DE-627  |d DE-21-35 
LOK |0 541   |e 97/2784 
LOK |0 852   |a DE-21-35 
LOK |0 852 1  |c Me 9.59  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 938   |l K9  |8 0 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3204563766 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 232215251 
LOK |0 005 20100413103505 
LOK |0 008 081112||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 97/948 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Bb II 90  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043  |a kneu 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
SPR |a 1  |t IXT 
STA 0 0 |a Coming to terms with the past,Coming to terms with the past,Past,Education,Education,Upbringing,Jews,Third Reich,Jews,Holocaust,Shoah 
STB 0 0 |a Fait d’assumer son passé,Fait d’assumer son passé,Acceptation du passé,Acceptation du passé,Acceptation du passé (motif),Acceptation du passé,Shoah,Shoah,Extermination des juifs,Extermination des juifs,Extermination des juifs (motif),Extermination des juifs,Éducation,Éducation 
STC 0 0 |a Educación,Educación,Elaboración del pasado,Elaboración del pasado,Holocausto,Holocausto 
STD 0 0 |a Elaborazione del passato <motivo>,Elaborazione del passato,Vergangenheitsbewältigung,Superamento del passato,Vergangenheitsbewältigung,Superamento del passato,Vergangenheitsbewältigung (motivo),Superamento del passato (motivo),Vergangenheitsbewältigung,Superamento del passato,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Sterminio degli Ebrei <motivo>,Sterminio degli Ebrei,Shoah,Shoah,Shoah (motivo),Shoah 
STE 0 0 |a 教育,教育,教养,教养,灭绝犹太人,灭绝犹太人,消灭犹太人,消灭犹太人,面对过去,面对过去,克服过去,克服过去 
STF 0 0 |a 教育,教育,教養,教養,滅絕猶太人,滅絕猶太人,消滅猶太人,消滅猶太人,面對過去,面對過去,克服過去,克服過去 
STG 0 0 |a Educação,Educação,Elaboração do passado,Elaboração do passado,Holocausto,Holocausto 
STH 0 0 |a Воспитание (мотив),Воспитание,Преодоление прошлого (мотив),Преодоление прошлого,Уничтожение евреев (мотив),Уничтожение евреев 
STI 0 0 |a Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Ολοκαύτωμα (μοτίβο),Ολοκαύτωμα,Συμφιλίωση με το παρελθόν <μοτίβο>,Συμφιλίωση με το παρελθόν,Επεξεργασία του παρελθόντος,Επεξεργασία του παρελθόντος (μοτίβο) 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Endlösung,Holocaust,Holokaust,Juden,Judenfrage,Schoah,Shoah,Endlösung,Holocaust,Holokaust,Judenfrage,Schoah,Shoah,Shoʾah,Shoa,Drittes Reich,Šô'ā,Juden , Unbewältigte Vergangenheit,"Unbewältigte" Vergangenheit,Vergangenheit,Vergangenheitsaufarbeitung,Aufarbeitung , Erziehungspraxis