Wahrnehmung des Anderen: zur Didaktik interkulturen Lernens
Subtitles: | Wahrnehmung des Anderen : zur Didaktik interkulturellen Lernens |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Opladen
Leske + Budrich
1997
|
In: |
Reihe Schule und Gesellschaft (14)
Year: 1997 |
Series/Journal: | Reihe Schule und Gesellschaft
14 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Public image
/ Self-image
/ Ambivalence
/ Teenagers
/ Identity development
/ Intercultural learning
B Public image / Self-image / Intercultural education / School teaching |
Further subjects: | B
Didactics
B Ambivalence B Human image B Self-image B Intercultural education B Teenagers B Public image B Identity development B Identity B Thesis B School teaching B Intercultural learning |
Online Access: |
Cover |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 227940083 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240909113424.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 970527s1997 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 97,N23,0291 |2 dnb | ||
015 | |a 97,A28,0660 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 950431575 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783810017048 |9 978-3-8100-1704-8 | ||
020 | |a 3810017043 |c : DM 48.00, ca. sfr 44.50, ca. S 350.00 (kart.) |9 3-8100-1704-3 | ||
035 | |a (DE-627)227940083 | ||
035 | |a (DE-576)059509740 | ||
035 | |a (DE-599)DNB950431575 | ||
035 | |a (OCoLC)64542602 | ||
035 | |a (OCoLC)64542602 | ||
035 | |a (DE-604)8113582994 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 22 |a 14 |a 11 |a 25 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 6120 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19857:12012 | ||
084 | |a DO 9000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19769:761 | ||
084 | |a DP 6100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19857:12010 | ||
084 | |a 80.57 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)129333328 |0 (DE-627)393103153 |0 (DE-576)161476600 |4 aut |a Holzbrecher, Alfred |d 1950- | |
109 | |a Holzbrecher, Alfred 1950- | ||
245 | 1 | 0 | |a Wahrnehmung des Anderen |b zur Didaktik interkulturen Lernens |c Alfred Holzbrecher |
246 | 1 | |i Umschlagt. |a Wahrnehmung des Anderen : zur Didaktik interkulturellen Lernens | |
246 | 3 | 0 | |a interkulturellen |
264 | 1 | |a Opladen |b Leske + Budrich |c 1997 | |
300 | |a 299 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Reihe Schule und Gesellschaft |v 14 | |
500 | |a Literaturverz. S. 276 - 299 | ||
502 | |a Zugl.: Mainz, Univ., Diss., 1996 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Wahrnehmung | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4127240-7 |0 (DE-627)105726222 |0 (DE-576)209591986 |a Fremdbild |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4077349-8 |0 (DE-627)106080431 |0 (DE-576)20920480X |a Selbstbild |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4196468-8 |0 (DE-627)105203718 |0 (DE-576)210108118 |a Ambivalenz |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4028859-6 |0 (DE-627)104419199 |0 (DE-576)208979859 |a Jugend |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4138616-4 |0 (DE-627)10435366X |0 (DE-576)209687568 |a Identitätsentwicklung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4245398-7 |0 (DE-627)104788364 |0 (DE-576)210471093 |a Interkulturelles Lernen |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4127240-7 |0 (DE-627)105726222 |0 (DE-576)209591986 |a Fremdbild |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4077349-8 |0 (DE-627)106080431 |0 (DE-576)20920480X |a Selbstbild |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4123440-6 |0 (DE-627)105755168 |0 (DE-576)209559748 |a Interkulturelle Erziehung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |a Unterricht |2 gnd |
650 | 4 | |a Interkulturelle Erziehung | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Selbstbild | |
650 | 4 | |a Identität | |
650 | 4 | |a Menschenbild | |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4127240-7 |0 (DE-627)105726222 |0 (DE-576)209591986 |2 gnd |a Fremdbild |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077349-8 |0 (DE-627)106080431 |0 (DE-576)20920480X |2 gnd |a Selbstbild |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4196468-8 |0 (DE-627)105203718 |0 (DE-576)210108118 |2 gnd |a Ambivalenz |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4028859-6 |0 (DE-627)104419199 |0 (DE-576)208979859 |2 gnd |a Jugend |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4138616-4 |0 (DE-627)10435366X |0 (DE-576)209687568 |2 gnd |a Identitätsentwicklung |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4245398-7 |0 (DE-627)104788364 |0 (DE-576)210471093 |2 gnd |a Interkulturelles Lernen |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4127240-7 |0 (DE-627)105726222 |0 (DE-576)209591986 |2 gnd |a Fremdbild |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077349-8 |0 (DE-627)106080431 |0 (DE-576)20920480X |2 gnd |a Selbstbild |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4123440-6 |0 (DE-627)105755168 |0 (DE-576)209559748 |2 gnd |a Interkulturelle Erziehung |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
751 | |a Mainz |0 (DE-588)4037124-4 |0 (DE-627)106239201 |0 (DE-576)209022329 |4 uvp | ||
830 | 0 | |a Reihe Schule und Gesellschaft |v 14 |9 14 |w (DE-627)488207371 |w (DE-576)035152184 |w (DE-600)2190848-5 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz059509740cov.jpg |m V:DE-576 |m X:springer |q image/jpeg |v 20140212102637 |3 Cover |
889 | |w (DE-627)277447755 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 6120 |b Einzelne Unterrichtsthemen |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Sozialerziehung |k Einzelne Unterrichtsthemen |0 (DE-627)1271362481 |0 (DE-625)rvk/19857:12012 |0 (DE-576)201362481 |
936 | r | v | |a DO 9000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Ausländerpädagogik und interkulturelle Erziehung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270705628 |0 (DE-625)rvk/19769:761 |0 (DE-576)200705628 |
936 | r | v | |a DP 6100 |b Allgemeines |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Sozialerziehung |k Allgemeines |0 (DE-627)1270711229 |0 (DE-625)rvk/19857:12010 |0 (DE-576)200711229 |
936 | b | k | |a 80.57 |j Interkulturelle Erziehung |0 (DE-627)181571374 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3189274452 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 227940083 | ||
LOK | |0 005 19971008000000 | ||
LOK | |0 008 970922||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 37 A 13417 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |l 36 |8 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 318927455X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 227940083 | ||
LOK | |0 005 20100408084135 | ||
LOK | |0 008 970611||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 97/786 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb I 71 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REF | |a Jugenderziehung | ||
STA | 0 | 0 | |a Ambivalence,Didactics,Human image,Image of man,Image of human being,Identity development,Identity,Identity,Identity (Philosophical concept),Identity (Philosophical concept) in art,Identity (Psychology) in literature,Identity (Psychology) in art,Intercultural education,Multicultural education,Intercultural learning,Public image,Public perception,Perception by others,Perception of others,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Self-image,Idea of oneself,Self-perception,Self-projection,Teenagers,Youth (14-21 years),Adult,Youth (13-21 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth (15-20 years),Youth,Teenagers,Youth (12-13 years),Youth,Youth,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenager,Youth (16-22 years),Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Teenager,Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Young people,Young person,Teenager,Youth,Youth (15-16 years),Youth (12-15 years),Youth (16-18 years),Youth,Youth (12-19 years),Youth,Youth (17-19 years),Youth (14-17 years),Youth (15 years),Youth,Youth in art,Adolescence in literature,Youth (14-16 years),Youth,Youth (13-15 years),Youth (12-18 years),Youth,Youth (14-18 years),Youth,Youth (13-18 years),Youth (14 years),Youth,Youth (15-19 years),Youth,Youth (12-17 years),Youth (16-17 years),Youth,Youth (15-18 years),Youth,Teenagers,Youth (13-19 years),Youth (14-15 years),Youth (13-17 years),Youth (14-20 years),Youth,Youth (14-19 years),Youth (16 years),Young adult,Youth (17-18 years),Youth |
STB | 0 | 0 | |a Ambivalence,Apprentissage interculturel,Didactique,Développement de l'Identité,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Identité,Identité,Identité (philosophie),Image de l’être humain,Image de soi,Jeunes,Jeunes (14-21 ans),Jeunes (16-25 ans),Jeunes (13-21 ans),Jeunes (16 ans),Jeunes (14-19 ans),Jeunes,Jeunes (13-17 ans),Jeunes (15-20 ans),Jeunes,Jeunes (13-19 ans),Jeunes (12-13 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (12-17 ans),Jeunes,Jeunes (15-19 ans),Jeunes,Jeunes (13-18 ans),Jeunes (16-22 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunesse,Jeunes,Jeunes,Jeunes (17-19 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-16 ans),Adolescents,Jeunesse,Adolescents,Perception par les autres,image publique,image publique,Éducation interculturelle |
STC | 0 | 0 | |a Ambivalencia,Aprendizaje intercultural,Desarrollo de la identidad,Didáctica,Educación intercultural,Enseñanza,Enseñanza,Heteroestereótipo,Identidad,Identidad,Imagen de si,Imagen del ser humano,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud |
STD | 0 | 0 | |a Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù <motivo>,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù,Adolescenti,Giovani,Adolescenti,Giovani,Adolescenti (motivo),Giovani (motivo),Adolescenti,Giovani,Ambivalenza,Apprendimento interculturale,Didattica,Educazione interculturale,Identità,Identità,Immagine degli altri,Eterostereotipo,Eterostereotipo,Immagine dell'essere umano,Immagine di sé,Percezione di sé,Percezione di sé,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Sviluppo dell'identità |
STE | 0 | 0 | |a 人的形象,教学法,教学理论,教育法,矛盾态度,自我形象,课程,教学,跨文化教育,身份,身份,身份发展,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年 |
STF | 0 | 0 | |a 人的形象,教學法,教學理論,教育法,矛盾態度,自我形象,課程,教學,跨文化教育,身份,身份,身份發展,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年 |
STG | 0 | 0 | |a Ambivalência,Aprendizagem intercultural,Desenvolvimento da identidade,Didática,Educação intercultural,Ensino,Ensino,Heteroestereótipo,Identidade,Identidade,Imagem de si,Imagem do ser humano,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude |
STH | 0 | 0 | |a Амбивалентность,Дидактика,Изображение человека,Личная идентификация (мотив),Личная идентификация,Межкультурное восптание,Межкультурное обучение,Молодёжь (17-18 лет),Молодёжь (14-20 лет),Молодёжь (14-15 лет),Молодёжь (13-14 лет),Молодёжь (12-6 лет),Молодёжь (15-18 лет),Молодёжь (16-17 лет),Молодёжь (16-20 лет),Молодёжь (14 лет),Молодёжь (14-18 лет),Молодёжь (12-18 лет),Молодёжь (13-15 лет),Молодёжь (14-16 лет),Молодёжь (мотив),Молодёжь (15 лет),Молодёжь (14-17 лет),Молодёжь (12-19 лет),Молодёжь (16-18 лет),Молодёжь (12-15 лет),Молодёжь,Образ другого лица,Представление о самом себе,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Развитие личности |
STI | 0 | 0 | |a Αμφιθυμία,Ανάπτυξη της ταυτότητας,Αυτοεικόνα,Διαπολιτισμική εκπαίδευση,Διαπολιτισμική μάθηση,Διδακτική,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εικόνα του ανθρώπου,Εικόνα των άλλων,Ετεροστερεότυπο,Νεολαία <17-18 ετών>,Νεολαία <14-20 ετών>,Νεολαία <14-15 ετών>,Νεολαία <13-14 ετών>,Νεολαία <12-16 ετών>,Νεολαία <15-18 ετών>,Νεολαία <16-17 ετών>,Νεολαία <16-20 ετών>,Νεολαία <14 ετών>,Νεολαία <14-18 ετών>,Νεολαία <12-18 ετών>,Νεολαία <13-15 ετών>,Νεολαία <14-16 ετών>,Νεολαία <μοτίβο>,Νεολαία <15 ετών>,Νεολαία <14-17 ετών>,Νεολαία <12-19 ετών>,Νεολαία <16-18 ετών>,Νεολαία <12-15 ετών>,Νεολαία,Έφηβοι,Νέοι,Έφηβοι (12-15 ετών),Έφηβοι (16-18 ετών),Έφηβοι (12-19 ετών),Έφηβοι (14-17 ετών),Έφηβοι (15 ετών),Έφηβοι (μοτίβο),Έφηβοι (14-16 ετών),Έφηβοι (13-15 ετών),Έφηβοι (12-18 ετών),Έφηβοι (14-18 ετών),Έφηβοι (14 ετών),Έφηβοι (16-20 ετών),Έφηβοι (16-17 ετών),Έφηβοι (15-18 ετών),Έφηβοι (12-16 ετών),Έφηβοι (13-14 ετών),Έφηβοι (14-15 ετών),Έφηβοι (14-20 ετών),Έφηβοι (17-18 ετών),Ταυτότητα (μοτίνο),Ταυτότητα |
SYE | 0 | 0 | |a Fremdenbild,Heterostereotyp,Fremdenbeurteilung,Fremd-Image,Fremdwahrnehmung , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Affektive Ambivalenz,Soziale Ambivalenz , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung , Interkulturalität,Multikulturelles Lernen,Transkulturelles Lernen,Interkulturelles Training,Transkulturelles Training,Interkulturelles Coaching , Fremdenbild,Heterostereotyp,Fremdenbeurteilung,Fremd-Image,Fremdwahrnehmung , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Interkulturelle Bildung,Interkulturalität,Multikulturelle Erziehung,Interkulturelle Pädagogik,Bikulturelle Erziehung,Transkulturalität,Transkulturelle Erziehung,Transkulturelle Pädagogik , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Interkulturelle Bildung,Interkulturalität,Multikulturelle Erziehung,Interkulturelle Pädagogik,Bikulturelle Erziehung,Transkulturalität,Transkulturelle Erziehung,Transkulturelle Pädagogik , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Sozialpsychologie - Identität |
SYG | 0 | 0 | |a Fremdenbild,Heterostereotyp,Fremdenbeurteilung,Fremd-Image,Fremdwahrnehmung , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Affektive Ambivalenz,Soziale Ambivalenz , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung , Interkulturalität,Multikulturelles Lernen,Transkulturelles Lernen,Interkulturelles Training,Transkulturelles Training,Interkulturelles Coaching , Fremdenbild,Heterostereotyp,Fremdenbeurteilung,Fremd-Image,Fremdwahrnehmung , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Interkulturelle Bildung,Interkulturalität,Multikulturelle Erziehung,Interkulturelle Pädagogik,Bikulturelle Erziehung,Transkulturalität,Transkulturelle Erziehung,Transkulturelle Pädagogik , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |