Neurodidaktik: theoretische und praktische Beiträge
Corporate Author: | |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Pfaffenweiler
Centaurus-Verlag-Gesellschaft
1996
|
In: |
Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg (10)
Year: 1996 |
Series/Journal: | Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg
10 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Mathematics teaching
/ School for the mentally handicapped
B Neurophysiology / Learning theory / Didactics |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Remedial education B Malteserschloßschule <Heitersheim> B Heitersheim B Conference B Conference program |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 216423767 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240908113258.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 961016s1996 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 96,N43,0309 |2 dnb | ||
015 | |a 98,A08,0688 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 948677597 |2 DE-101 | |
020 | |a 3825501248 |c : DM 49.80, S 364.00, sfr 46.00 (brosch.) |9 3-8255-0124-8 | ||
035 | |a (DE-627)216423767 | ||
035 | |a (DE-576)057292124 | ||
035 | |a (DE-599)GBV216423767 | ||
035 | |a (OCoLC)75804248 | ||
035 | |a (OCoLC)75804248 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01762313 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
072 | 7 | |a Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft |2 bicssc | |
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1060 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19777:761 | ||
084 | |a DP 1120 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19780:761 | ||
084 | |a 910 |2 bwlb | ||
084 | |a 944 |2 bwlb | ||
084 | |a 31.04 |2 bkl | ||
084 | |a 81.82 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
084 | |a 81.52 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Neurodidaktik |b theoretische und praktische Beiträge |c Gerhard Preiss (Hrsg.) |
264 | 1 | |a Pfaffenweiler |b Centaurus-Verl.-Ges. |c 1996 | |
300 | |a 210 S |b Ill., graph. Darst |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg |v 10 | |
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung prüfen |c 20240324 |f DE-4165 |z 1 |2 pdager | |
601 | |a Beitrag | ||
650 | 7 | |a Malteserschloßschule <Heitersheim> |0 (DE-631)60464 |2 DE-631 |7 (dpeaa)DE-631 | |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4077513-6 |0 (DE-627)104598379 |0 (DE-576)209205466 |a Sonderpädagogik |2 gnd |7 (dpeaa)DE-631 |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4032055-8 |0 (DE-627)104360097 |0 (DE-576)208995420 |a Konferenz |2 gnd |7 (dpeaa)DE-631 |
651 | 7 | |0 (DE-588)4362097-8 |0 (DE-627)181327155 |0 (DE-576)211640034 |a Heitersheim |2 gnd |7 (dpeaa)DE-631 | |
655 | 7 | |a Konferenzschrift |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4037949-8 |0 (DE-627)106234757 |0 (DE-576)209027398 |2 gnd |a Mathematikunterricht |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4121330-0 |0 (DE-627)10577023X |0 (DE-576)20954239X |2 gnd |a Geistigbehindertenschule |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4041897-2 |0 (DE-627)10621697X |0 (DE-576)209047518 |2 gnd |a Neurophysiologie |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)132547880 |0 (DE-627)523638485 |0 (DE-576)166380032 |4 edt |a Preiß, Gerhard |d 1935-2017 | |
711 | 2 | |0 (DE-588)5259185-2 |0 (DE-627)237102714 |0 (DE-576)196693004 |4 oth |a Symposium Neurodidaktik - Theoretische und Praktische Beiträge |d 1994 |c Heitersheim | |
810 | 2 | |a Pädagogische Hochschule Freiburg im Breisgau |t Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg |v 10 |9 10 |w (DE-627)129237957 |w (DE-576)012058718 |w (DE-600)58206-2 |x 0942-9557 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&doc_number=007365355&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |m V:DE-604 |q application/pdf |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo |a BWLB | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1060 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Lerntheoretische Didaktik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783122 |0 (DE-625)rvk/19777:761 |0 (DE-576)200783122 |
936 | r | v | |a DP 1120 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Sonstige |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783157 |0 (DE-625)rvk/19780:761 |0 (DE-576)200783157 |
936 | b | k | |a 31.04 |j Ausbildung |j Beruf |j Organisationen |x Mathematik |0 (DE-627)106408488 |
936 | b | k | |a 81.82 |j Schulen für besondere Gruppen |0 (DE-627)106414879 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
936 | b | k | |a 81.52 |j Lernleistung |0 (DE-627)106414313 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3170574175 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 216423767 | ||
LOK | |0 005 20171207170640 | ||
LOK | |0 008 050930||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 05/529 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pw 1.040 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Conference,Convention,Convention,Didactics,Learning theory,Learning,Mathematics teaching,Mathematics lessons,Mathematics,Mathematics,Neurophysiology,Nervous system,Remedial education,Remedial instruction sciences,Special school pedagogy,Handicapped pedagogy,Therapeutic pedagogy,School for the mentally handicapped,Mentally handicapped school,Special school for the mentally handicapped |
STB | 0 | 0 | |a Congrès,Conférence,Colloque,Conférence,Colloque,Didactique,Enseignement des mathématiques,Neurophysiologie,Pédagogie spécialisée,Éducation spécialisée,Éducation spécialisée,Théorie de l'apprentissage,École spécialisée pour handicapés mentaux |
STC | 0 | 0 | |a Conferencia,Congreso,Congreso,Didáctica,Enseñanza de matemática,Escuela de personas con discapacidad mental,Neurofisiología,Pedagogía especializada,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Convegno,Didattica,Insegnamento della matematica,Matematica (materia),Matematica,Neurofisiologia,Pedagogia speciale,Scuola per persone con disabilità psichica,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 学习理论,弱智学校,智障儿童学校,智障学校,教学法,教学理论,教育法,数学课,数学教学,特殊教育,神经生理学 |
STF | 0 | 0 | |a 學習理論,弱智學校,智障兒童學校,智障學校,教學法,教學理論,教育法,數學課,數學教學,會議,特殊教育,神經生理學 |
STG | 0 | 0 | |a Conferência,Congresso,Congresso,Didática,Ensino de matemática,Escola de portadores de deficiência mental,Neurofisiologia,Pedagogia especializada,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Конференция,Нейрофизиология,Специальная педагогика,Теория обучения,Урок математики,Школа для психически неполноценных |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική,Διδασκαλία μαθηματικών,Ειδική εκπαίδευση,Θεωρία μάθησης,Νευροφυσιολογία,Σχολείο για άτομα με διανοητική μειονεξία,Σύνοδος |
SYE | 0 | 0 | |a Behindertenpädagogik,Kind,Heilerziehung,Heilpädagogik,Orthopädagogik,Rehabilitationspädagogik,Rehabilitation,Sondererziehung , Conference,Besprechung,Kongreß,Kongress,Meeting,Seminar,Sitzung,Tagung,Workshop,Besprechung,Tagung,Symposium,Symposion,Konferenzen |
SYF | 0 | 0 | |a Malteserstadt Heitersheim |
SYG | 0 | 0 | |a Mathematik,Mathematik,Mathematikdidaktik,Mathematischer Unterricht,Rechenunterricht , Schule für Geistigbehinderte,Sonderschule für Geistigbehinderte,Schule für geistig Behinderte,Schule für geistig behinderte Menschen,Schule zur individuellen Lebensbewältigung,Geistig behinderter Mensch,Schüler,Geistigbehindertenschulen , Nervenphysiologie,Nervensystem , Lernen , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre |