Junge Erwachsene in Europa: jenseits der Normalbiographie?
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German English |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Opladen
Leske + Budrich
1996
|
In: | Year: 1996 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Europäische Union
/ Adult (18-30 Jahre)
/ Development phase
/ Social identity
/ Social integration
B Teenagers / Social change B Juvenile sociology |
Further subjects: | B
Sozialforschung
B Deutschland <DDR> B Social adjustment B Social integration B Portugal B Entwicklungsprozesse B Entwicklungsverzögerung B Netherlands B European integration B The Modern B Urban sociology B Kongress 1995 B Identity B Collective education B France B D : Neue Bundesländer B Conference program B Social perception B Europe B Junge Erwachsene B Jugend : Politik B Frauen B Lebensverlaufsforschung B Individuality B Italy B Biographische Methode |
Online Access: |
Cover Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 213901773 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20221017015110.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 960809s1996 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 96,N34,0155 |2 dnb | ||
015 | |a 99,A15,0634 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 948205873 |2 DE-101 | |
020 | |a 3810016519 |c : ca. DM 29.80, ca. sfr 29.80, ca. S 221.00 (kart.) |9 3-8100-1651-9 | ||
035 | |a (DE-627)213901773 | ||
035 | |a (DE-576)053102886 | ||
035 | |a (DE-599)DNB948205873 | ||
035 | |a (OCoLC)237342831 | ||
035 | |a (OCoLC)37997101 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01649685 | ||
035 | |a (DE-Rt5)3449717 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger |a eng | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 305.242/094 | |
084 | |a 14 |a 22 |a 11 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a MS 2150 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123632: | ||
084 | |a 71.35 |2 bkl | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Junge Erwachsene in Europa |b jenseits der Normalbiographie? |c Andreas Walther (Hrsg.) |
264 | 1 | |a Opladen |b Leske + Budrich |c 1996 | |
300 | |a 239 S. |b graph. Darst |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Beitr. der internationalen Konferenz "Junge Erwachsene in Europa: Kaufkräftig - Arbeitslos - Selbstbewußt?" in der Evang. Akad. in Tutzing im Mai 1995 | ||
505 | 8 | 0 | |a Zsfassung in engl. Sprache |
650 | 4 | |a Junge Erwachsene | |
650 | 4 | |a Identität | |
650 | 4 | |a Individualität | |
650 | 4 | |a Entwicklungsprozesse | |
650 | 4 | |a Lebensverlaufsforschung | |
650 | 4 | |a Biographische Methode | |
650 | 4 | |a Moderne | |
650 | 4 | |a Frauen | |
650 | 4 | |a Soziale Anpassung | |
650 | 4 | |a Stadtsoziologie | |
650 | 4 | |a Kollektiverziehung | |
650 | 4 | |a Soziale Integration | |
650 | 4 | |a Europäische Integration | |
650 | 4 | |a Soziale Wahrnehmung | |
650 | 4 | |a Entwicklungsverzögerung | |
650 | 4 | |a Jugend : Politik | |
650 | 4 | |a Sozialforschung | |
651 | 7 | |a Europa |2 gnd | |
651 | 7 | |a Deutschland <DDR> |2 gnd | |
651 | 7 | |a D : Neue Bundesländer |2 gnd | |
651 | 7 | |a Niederlande |2 gnd | |
651 | 7 | |a Portugal |2 gnd | |
651 | 7 | |a Frankreich |2 gnd | |
651 | 7 | |a Italien |2 gnd | |
655 | 4 | |a Kongress 1995 | |
655 | 7 | |a Konferenzschrift |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d b |0 (DE-588)5098525-5 |0 (DE-627)132918269 |0 (DE-576)194702391 |2 gnd |a Europäische Union |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4192975-5 |0 (DE-627)105230464 |0 (DE-576)210084235 |2 gnd |a Erwachsener |g 18-30 Jahre |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4070871-8 |0 (DE-627)104571640 |0 (DE-576)209182202 |2 gnd |a Entwicklungsphase |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4077567-7 |0 (DE-627)10607976X |0 (DE-576)209205652 |2 gnd |a Soziale Identität |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4077570-7 |0 (DE-627)106079751 |0 (DE-576)209205660 |2 gnd |a Soziale Integration |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4028859-6 |0 (DE-627)104419199 |0 (DE-576)208979859 |2 gnd |a Jugend |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077587-2 |0 (DE-627)106079697 |0 (DE-576)209205733 |2 gnd |a Sozialer Wandel |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4162863-9 |0 (DE-627)105459062 |0 (DE-576)209876735 |2 gnd |a Jugendsoziologie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)12225371X |0 (DE-627)081831536 |0 (DE-576)187115516 |4 edt |a Walther, Andreas |d 1964- | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hbz/toc/ht007219132.pdf |m V:DE-605 |q pdf/application |v 2008-11-15 |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz053102886cov.jpg |m V:DE-576 |m X:springer |q image/jpeg |v 20130327111743 |3 Cover |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a MS 2150 |b Allgemeine Darstellungen |k Soziologie |k Spezielle Soziologien |k Jugendsoziologie |k Allgemeine Darstellungen |0 (DE-627)1270710710 |0 (DE-625)rvk/123632: |0 (DE-576)200710710 |
936 | b | k | |a 71.35 |j Kindersoziologie |j Jugendsoziologie |0 (DE-627)106412698 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3130549315 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 213901773 | ||
LOK | |0 005 20100408075524 | ||
LOK | |0 008 961023||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 96/1937 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pi IV a 34 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l E12 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3130549323 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 213901773 | ||
LOK | |0 005 20011130000000 | ||
LOK | |0 008 011130||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-110 |c DE-627 |d DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 1 |c O IV 419 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k110 | ||
LOK | |0 936ln |a 7.3.2.2 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 313054934X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 213901773 | ||
LOK | |0 005 20100407023529 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 97/793 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Eb 1111 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3130549374 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 213901773 | ||
LOK | |0 005 20100407073732 | ||
LOK | |0 008 050323||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-85 |c DE-627 |d DE-21-85 | ||
LOK | |0 541 |e 96-565 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311079114 |a Lebenslauf | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-85 | ||
LOK | |0 852 1 |c 3.140.1996 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k085 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Collective education,Development phase,Europe,Europe,Europe,The West,Occident,Northeastern Europe,European integration,European unification,Europe,France,France,France,France,France,France,Southern France,Occitania,Northern France,Western France,Northeastern France,Eastern France,Identity,Identity,Identity (Philosophical concept),Identity (Philosophical concept) in art,Identity (Psychology) in literature,Identity (Psychology) in art,Individuality,Individuality in literature,Italy,Italy,Italy,Italy,Lower Italy,Mezzogiorno,Southern Italy,Northwestern Italy,Juvenile sociology,Netherlands,Netherlands,Netherlands,State,United Netherlands,Batavian Republic,Southern Netherlands,Eastern Netherlands,Portugal,Portugal,Lusitania,Southern Portugal,Social adjustment,Social change,Social change,Change,Social identity,Identity,Society,Social integration,Social integration,Social perception,Teenagers,Youth (14-21 years),Adult,Youth (13-21 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth (15-20 years),Youth,Teenagers,Youth (12-13 years),Youth,Youth,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenager,Youth (16-22 years),Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Teenager,Teenagers,Teenagers,Youth,Youth,Young people,Young person,Teenager,Youth,Youth (12-15 years),Youth (16-18 years),Youth,Youth (12-19 years),Youth,Youth (17-19 years),Youth (14-17 years),Youth (15 years),Youth,Youth in art,Adolescence in literature,Youth (14-16 years),Youth,Youth (13-15 years),Youth (12-18 years),Youth,Youth (14-18 years),Youth,Youth (13-18 years),Youth (14 years),Youth,Youth (15-19 years),Youth,Youth (12-17 years),Youth (16-17 years),Youth,Youth (15-18 years),Youth,Teenagers,Youth (13-19 years),Youth (14-15 years),Youth (13-17 years),Youth (15-16 years),Youth (14-20 years),Youth,Youth (14-19 years),Youth (16 years),Young adult,Youth (17-18 years),Youth,The Modern,The Modern,Modern age,Modernity,Urban sociology |
STB | 0 | 0 | |a Adaptation sociale,Changement social,Changement social,Europe,Identité sociale,Identité,Identité,Identité (philosophie),Individualité,Intégration européenne,Intégration sociale,Italie,Jeunes,Jeunes (14-21 ans),Jeunes (16-25 ans),Jeunes (13-21 ans),Jeunes (16 ans),Jeunes (14-19 ans),Jeunes,Jeunes (15-16 ans),Jeunes (13-17 ans),Jeunes (15-20 ans),Jeunes,Jeunes (13-19 ans),Jeunes (12-13 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (12-17 ans),Jeunes,Jeunes (15-19 ans),Jeunes,Jeunes (13-18 ans),Jeunes (16-22 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunesse,Jeunes,Jeunes,Jeunes (17-19 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Adolescents,Jeunesse,Adolescents,Modernité,Modernité,Époque moderne,Époque moderne,Époque moderne (motif),Époque moderne,Perception sociale,Phase de développement,Sociologie de la jeunesse,Sociologie urbaine,Éducation collective |
STC | 0 | 0 | |a Adaptación social,Cambio social,Cambio social,Educación colectiva,Europa,Fase de desarrollo,Identidad social,Identidad,Identidad,Individualidad,Integración europea,Integración social,Italia,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Modernidad,Modernidad,Percepción social,Sociología juvenil,Sociología urbana |
STD | 0 | 0 | |a Adattamento sociale,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù <motivo>,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù,Adolescenti,Giovani,Adolescenti,Giovani,Adolescenti (motivo),Giovani (motivo),Adolescenti,Giovani,Cambiamento sociale,Cambiamento sociale,Educazione collettiva,Europa,Fase dello sviluppo,Identità sociale,Identità,Identità,Integrazione europea,Integrazione sociale,Invidualità,Italia,Modernità <motivo>,Modernità,Moderno,Moderno,Moderno (motivo),Moderno,Percezione sociale,Sociologia dei giovani,Sociologia urbana |
STE | 0 | 0 | |a 个性,个人,欧洲一体化,欧洲整合,欧洲统合,现代性,社会变迁,社会改变,社会身份,社会认同,身份,身份,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年 |
STF | 0 | 0 | |a 個性,個人,歐洲一體化,歐洲整合,歐洲統合,現代性,社會變遷,社會改變,社會身份,社會認同,身份,身份,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年 |
STG | 0 | 0 | |a Adaptação social,Educação coletiva,Europa,Fase de desenvolvimento,Identidade social,Identidade,Identidade,Individualidade,Integração europeia,Integração social,Itália,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Modernidade,Modernidade,Mudança social,Mudança social,Percepção social,Sociologia juvenil,Sociologia urbana |
STH | 0 | 0 | |a Европа (мотив),Европейская интеграция,Индивидуальность,Италия (мотив),Коллективное воспитание,Личная идентификация (мотив),Личная идентификация,Молодёжь (17-18 лет),Молодёжь (14-20 лет),Молодёжь (14-15 лет),Молодёжь (13-14 лет),Молодёжь (12-6 лет),Молодёжь (15-18 лет),Молодёжь (16-17 лет),Молодёжь (16-20 лет),Молодёжь (14 лет),Молодёжь (14-18 лет),Молодёжь (12-18 лет),Молодёжь (13-15 лет),Молодёжь (14-16 лет),Молодёжь (мотив),Молодёжь (15 лет),Молодёжь (14-17 лет),Молодёжь (12-19 лет),Молодёжь (16-18 лет),Молодёжь (12-15 лет),Молодёжь,Период развития,Социальная адаптация,Социальная идентичность,Социальная интеграция,Социальная перемена (мотив),Социальная перемена,Социальное восприятие,Социология города,Социология молодёжи,Эпоха Модерна (мотив),Эпоха Модерна |
STI | 0 | 0 | |a Αστική κοινωνιολογία,Ατομικότητα,Ευρωπαϊκή ένταξη,Ευρωπαϊκή ενσωμάτωση,Ευρώπη (μοτίβο),Ιταλία (μοτίβο),Κοινωνική ένταξη,Κοινωνική αλλαγή (μοτίβο),Κοινωνική αλλαγή,Κοινωνική αντίληψη,Κοινωνική προσαρμογή,Κοινωνική ταυτότητα,Κοινωνιολογία της νεολαίας,Νεολαία <17-18 ετών>,Νεολαία <14-20 ετών>,Νεολαία <14-15 ετών>,Νεολαία <13-14 ετών>,Νεολαία <12-16 ετών>,Νεολαία <15-18 ετών>,Νεολαία <16-17 ετών>,Νεολαία <16-20 ετών>,Νεολαία <14 ετών>,Νεολαία <14-18 ετών>,Νεολαία <12-18 ετών>,Νεολαία <13-15 ετών>,Νεολαία <14-16 ετών>,Νεολαία <μοτίβο>,Νεολαία <15 ετών>,Νεολαία <14-17 ετών>,Νεολαία <12-19 ετών>,Νεολαία <16-18 ετών>,Νεολαία <12-15 ετών>,Νεολαία,Έφηβοι,Νέοι,Έφηβοι (12-15 ετών),Έφηβοι (16-18 ετών),Έφηβοι (12-19 ετών),Έφηβοι (14-17 ετών),Έφηβοι (15 ετών),Έφηβοι (μοτίβο),Έφηβοι (14-16 ετών),Έφηβοι (13-15 ετών),Έφηβοι (12-18 ετών),Έφηβοι (14-18 ετών),Έφηβοι (14 ετών),Έφηβοι (16-20 ετών),Έφηβοι (16-17 ετών),Έφηβοι (15-18 ετών),Έφηβοι (12-16 ετών),Έφηβοι (13-14 ετών),Έφηβοι (14-15 ετών),Έφηβοι (14-20 ετών),Έφηβοι (17-18 ετών),Συλλογική εκπαίδευση,Ταυτότητα (μοτίνο),Ταυτότητα,Το Μοντέρνο (μοτίβο),Το Μοντέρνο,Φάση ανάπτυξης,Στάδιο ανάπτυξης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Sozialpsychologie - Identität , Biografische Methode,Biographie,Biografie , Avantgarde , Frau,Gesellschaft - Frauen,Frau,Frau , Anpassung , Stadt , Erziehung , Integration <Soziologie>,Gesellschaftliche Integration,Soziale Eingliederung , Europäische Einheit,Europäische Einigung,Europäische Zusammenschlüsse,Europapolitik,Einigung von Europa,Europa-Integration,Einheit von Europa,Vereinigung von Europa,Westeuropäische Integration , Gesellschaft,Soziale Kognition,Soziale Perzeption,Sozialwahrnehmung,Öffentliche Wahrnehmung |
SYF | 0 | 0 | |a Europe,Europäische Länder,Europäische Staaten , Abendland,Okzident , Deutsche Demokratische Republik,DDR , Preußischer Einmarsch in Holland,Niederlande , Staat Holland,Vereinigte Niederlande,Holland,Batavische Republik,Republik der Sieben Vereinigten Provinzen,Holland,Koninkrijk der Nederlanden,Nederland,Nederlanden,Netherlands,Königreich der Niederlande,Nederland,Besetzte Niederländische Gebiete,Het Besette Nederlandsche Gebied,Pays-Bas,Royaume des Pays-Bas , Lusitanien,Lusitania,República Portuguesa,Reino Portugal,Portugiesische Republik,Republica Portuguesa,République Portugaise , France , France,La France,République Française,France,Francija,Französische Republik,Empire Français,République Française,France,Royaume Français,Fränkische Republik,Frankreich,Frankreich,Ṣārfat,Repubblica Francese , Italy , Italia,Königreich Italien,Repubblica Italiana,Italiya Respublikasi,Italijos Respublika,Olaszorszaǵ,Olasz Koz̈taŕsasaǵ,Regno d'Italia,Italienische Republik,République Italienne,Yidali-gongheguo,Italy |
SYG | 0 | 0 | |a EU,European Union,Unión Europea,Union européenne,Europaeiske Union,Union Europea,Eurōpaïke Enōsē,Unione Europea,Europese Unie,União Europeia,Aontas Eorpach,Europska Unija,Unia Europejska,Europos Sa̜junga,ES,Eiropas Savienība,Unió Europea,Evropská Unie,Avrupa Birliği,Evropejskoe Soobščestvo,Európai Unió,Uniunea Europeană,EU,EM , Heranwachsender,Junger Erwachsener,Junger Erwachsener,Jugend,Erwachsenenalter,Erwachsener,Erwachsene,Junger Erwachsener , Entwicklungssequenz,Entwicklungsstufe,Lebensphase,Lebensstufe , Soziales Selbst , Integration <Soziologie>,Gesellschaftliche Integration,Soziale Eingliederung , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Social change,Cultural change,Gesellschaftliche Entwicklung,Gesellschaftlicher Strukturwandel,Gesellschaftlicher Wandel,Kulturwandel,Soziale Entwicklung,Soziokulturelle Evolution,Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftlicher Wandel,Gesellschaftswandel,Soziale Änderung,Soziale Veränderung,Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftlicher Wandel,Gesellschaftswandel,Soziale Änderung,Soziale Veränderung,Gesellschaft , Jugend,Jugend,Gesellschaft |
TIM | |a 100019931101_100020241231 |b 1993-11-01 - 2024 |