Misunderstood, Marginalised or Embraced? Examining the place of home education in the Christian community
How do UK Christian home educators feel about their role and function in wider Christian society? An online survey of Christian home educators (n = 462) was analysed thematically and examined through the lens of a theology of belonging. Findings revealed respondents feeling more positively viewed by...
| VerfasserInnen: | ; |
|---|---|
| Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
| Sprache: | Englisch |
| Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
| Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
| Veröffentlicht: |
2024
|
| In: |
Practical theology
Jahr: 2024, Band: 17, Heft: 5, Seiten: 456–468 |
| IxTheo Notationen: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik CB Christliche Existenz; Spiritualität CH Christentum und Gesellschaft KBF Britische Inseln NCB Individualethik RB Kirchliches Amt; Gemeinde RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
| weitere Schlagwörter: | B
Christian home education
B Inclusion B Belonging B Experiences B Perceptions B Community |
| Online-Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |