Misunderstood, Marginalised or Embraced? Examining the place of home education in the Christian community

How do UK Christian home educators feel about their role and function in wider Christian society? An online survey of Christian home educators (n = 462) was analysed thematically and examined through the lens of a theology of belonging. Findings revealed respondents feeling more positively viewed by...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Holmes, Sarah E. (Verfasst von) ; Pattison, Harriet (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2024
In: Practical theology
Jahr: 2024, Band: 17, Heft: 5, Seiten: 456–468
IxTheo Notationen:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
CB Christliche Existenz; Spiritualität
CH Christentum und Gesellschaft
KBF Britische Inseln
NCB Individualethik
RB Kirchliches Amt; Gemeinde
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Christian home education
B Inclusion
B Belonging
B Experiences
B Perceptions
B Community
Online-Zugang: Volltext (kostenfrei)