How can Research on Teaching and Teaching Religious Education Come Together? Experiences from England

Taking the situation in England as its context, this paper addresses the question of what is already known about making connections between research and teaching from debates as to the feasibility of promoting teachers as researchers. This paper builds on the work of the Teachers as Researchers (Tas...

ver descrição completa

Na minha lista:  
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Baumfield, Vivienne (Author)
Tipo de documento: Recurso Electrónico Artigo
Idioma:Alemão
Verificar disponibilidade: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Carregar...
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Publicado em: 2024
Em: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Ano: 2024, Volume: 76, Número: 4, Páginas: 402-413
Outras palavras-chave:B Delphi process
B subject didactics
B Didática especializada
B forschungsbezogene Partnerschaft mit Lehrkräften
B Delphi-Verfahren
B teacher research partnerships
Acesso em linha: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Descrição
Resumo:Taking the situation in England as its context, this paper addresses the question of what is already known about making connections between research and teaching from debates as to the feasibility of promoting teachers as researchers. This paper builds on the work of the Teachers as Researchers (TasR) project, which found that RE teachers did not differ significantly from what was reported in the research literature about other teachers. However, for the RE teachers, orientative knowledge played an important role in the process of translating generic research into their practice in RE in the absence of opportunities to engage directly with subject specific research. One of the priorities for future research identified by the TasR participants was finding examples of ‘best processes’ for developing sustainable partnerships. To this end, a Delphi Seminar was organised and the implications of the outcomes, in particular a focus on subject didactics, for identifying viable models for bridging the gap between teaching and research are explored here. Although more work needs to be done on the specifics of aligning the focus of inquiry in curriculum development and subject didactics with research methods, there were strong indications of how the examples given of existing experience could be built upon.
Ausgehend von der Situation in England geht dieser Beitrag der Frage nach, was bereits über die Herstellung von Verbindungen zwischen Forschung und Unterricht bekannt ist, ausgehend von Debatten über den Wunsch, dass Unterrichtende zur Forschenden werden sollen. Dieser Beitrag stützt sich auf die Arbeit des Projekts Teachers as Researchers (TasR), in dem festgestellt wurde, dass sich Religionslehrkräfte nicht wesentlich von dem unterscheiden, was in der Forschungsliteratur über andere Lehrkräfte berichtet wird. Für die Religionslehrer:innen spielte jedoch das Orientierungswissen eine wichtige Rolle bei der Umsetzung generischer Forschungsergebnisse in ihre Praxis im Religionsunterricht, auch angesichts des Fehlens von Gelegenheiten, sich direkt mit fachdidaktischer Forschung zu befassen. Eine der von den TasR-Teilnehmer:innen genannten Prioritäten für die künftige Forschung war die Suche nach Beispielen für "beste Vorgehensweisen" zur Entwicklung nachhaltiger Partnerschaften. Zu diesem Zweck wurde ein Delphi-Seminar organisiert, und die Implikationen der Ergebnisse, insbesondere der Fokus auf die Fachdidaktik, auf die Ermittlung praktikabler Modelle zur Überbrückung der Kluft zwischen Unterricht und Forschung werden hier untersucht. Obwohl noch mehr getan werden muss, um den Schwerpunkt bei der Untersuchung von Lehrplanentwicklung und Fachdidaktik mit den Forschungsmethoden in Einklang zu bringen, gab es deutliche Hinweise darauf, wie auf den verfügbaren Beispielen und Erfahrungen aufgebaut werden könnte.
ISSN:2366-7796
Obras secundárias:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2024-2043