Prinzip Inklusion: Grundlagen einer interdisziplinären Metatheorie in religionspädagogischer Perspektive

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schweiker, Wolfhard 1963- (Author)
Corporate Author: Vandenhoeck & Ruprecht. Verlag
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht 2024
In:Year: 2024
Edition:2., aktualisierte Auflage
Standardized Subjects / Keyword chains:B Inclusion (Sociology) / Concept of / Law / Sociology / Pedagogics / Religious pedagogy
Further subjects:B Thesis
Online Access: Table of Contents (Publisher)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 c 4500
001 1893889637
003 DE-627
005 20250729133855.0
007 tu
008 240704s2024 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 24,N27  |2 dnb 
016 7 |a 1334096732  |2 DE-101 
020 |a 9783525500927  |c : EUR 69.00 (DE), EUR 71.00 (AT)  |9 978-3-525-50092-7 
020 |a 3525500920  |9 3-525-50092-0 
024 3 |a 9783525500927 
028 5 2 |a VUR0011501 
035 |a (DE-627)1893889637 
035 |a (DE-599)DNB1334096732 
035 |a (OCoLC)1452743081 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NI 
072 7 |a 8543  |2 wsb 
082 0 |a 268.01  |q DE-101  |2 23/ger 
082 0 4 |a 230  |a 370  |a 300  |q DE-101 
084 |a BU 1430  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16827: 
084 |a BU 6100  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16920: 
084 |a BU 1420  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16826: 
084 |a BQ 7330  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15603: 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)122832485  |0 (DE-627)706060229  |0 (DE-576)178147397  |4 aut  |a Schweiker, Wolfhard  |d 1963- 
109 |a Schweiker, Wolfhard 1963- 
245 1 0 |a Prinzip Inklusion  |b Grundlagen einer interdisziplinären Metatheorie in religionspädagogischer Perspektive  |c Wolfhard Schweiker 
250 |a 2., aktualisierte Auflage 
264 1 |a Göttingen  |b Vandenhoeck & Ruprecht  |c 2024 
300 |a 511 Seiten 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverzeichnis: Seite 447-474 
502 |b Habilitation  |c Universität Tübingen  |d 2016 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f PENI  |x XA-DE-NI  |2 pdager  |5 DE-35 
601 |a Prinzip 
601 |a Grundlage 
601 |a Perspektive 
601 |a Metatheorie 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4696474-5  |0 (DE-627)352687797  |0 (DE-576)215133838  |2 gnd  |a Inklusion  |g Soziologie 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4005248-5  |0 (DE-627)106382365  |0 (DE-576)208859918  |2 gnd  |a Begriff 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4048737-4  |0 (DE-627)106189719  |0 (DE-576)20907907X  |2 gnd  |a Recht 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4077624-4  |0 (DE-627)104152036  |0 (DE-576)209205849  |2 gnd  |a Soziologie 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 0 5 |d s  |0 (DE-588)4049412-3  |0 (DE-627)10451681X  |0 (DE-576)209081937  |2 gnd  |a Religionspädagogik 
689 0 |5 DE-101 
710 2 |e Verlag  |0 (DE-588)2024420-4  |0 (DE-627)102163758  |0 (DE-576)191770086  |4 pbl  |a Vandenhoeck & Ruprecht 
751 |a Tübingen  |0 (DE-588)4061147-4  |0 (DE-627)106136933  |0 (DE-576)209138351  |4 uvp 
856 4 2 |u https://d-nb.info/1334096732/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
936 r v |a BU 1430  |b Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Grenzfragen zwischen Erziehungswissenschaft und Theologie  |0 (DE-627)1270760424  |0 (DE-625)rvk/16827:  |0 (DE-576)200760424 
936 r v |a BU 6100  |b Allgemeine Darstellungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Allgemeine Darstellungen  |0 (DE-627)1270760661  |0 (DE-625)rvk/16920:  |0 (DE-576)200760661 
936 r v |a BU 1420  |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270651862  |0 (DE-625)rvk/16826:  |0 (DE-576)200651862 
936 r v |a BQ 7330  |b Konzeptionen der Religionspädagogik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Konzeptionen der Religionspädagogik  |0 (DE-627)1272623572  |0 (DE-625)rvk/15603:  |0 (DE-576)202623572 
951 |a BO 
ELC |b 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4602310222 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1893889637 
LOK |0 005 20241024231257 
LOK |0 008 241024||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixbt 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Concept of,Idea,Conception,Law,Law,Right,Law,Jurisprudence,Law in literature,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Religious pedagogy,Religious education,Sociology 
STB 0 0 |a Concept,Terme,Terme,Droit,Droit,Pédagogie des religions,Pédagogie,Pédagogie,Sociologie 
STC 0 0 |a Derecho,Derecho,Pedagogía de la religión,Pedagogía,Pedagogía,Sociología,Término,Concepto,Concepto 
STD 0 0 |a Concetto,Diritto,Diritto,Pedagogia della religione,Pedagogia,Pedagogia,Sociologia 
STE 0 0 |a 宗教教育,教育学,概念,法律,法律,法制,法制,社会学 
STF 0 0 |a 宗教教育,教育學,概念,法律,法律,法制,法制,社會學 
STG 0 0 |a Direito,Direito,Pedagogia da religião,Pedagogia,Pedagogia,Sociologia,Termo,Conceito,Conceito 
STH 0 0 |a Педагогика (мотив),Педагогика,Педагогика религии,Понятие,Право (мотив),Право,Социология 
STI 0 0 |a Έννοια,Δίκαιο (μοτίβο),Δίκαιο,Θρησκευτική παιδαγωγική,Κοινωνιολογία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Soziale Inklusion , Konzept , Allgemeine Soziologie,Gesellschaftslehre,Gesellschaft,Gesellschaftstheorie,Sozialtheorie,Soziallehre , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften