Friedensstifter*innen bilden?: Orthodoxe Perspektiven mit Blick auf orthodoxe Schüler*innen im Religions- und Ethikunterricht

The article deals with war and peace on the basis of the Orthodox tradition and theology as well as with corresponding religious education perspectives for school education. How peaceful coexistence can be achieved on different levels, is a central question of the article. With regard to the describ...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Kiroudi, Marina 1978- (Author)
Contributors: Danilovich, Yauhenyia
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: 2024
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2024, Volume: 32, Issue: 1, Pages: 70-90
Further subjects:B Ethics teaching
B Orthodox religious education
B Ikonen
B Frieden
B orthodoxe Perspektiven
B orthodoxe Theologie
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Description
Summary:The article deals with war and peace on the basis of the Orthodox tradition and theology as well as with corresponding religious education perspectives for school education. How peaceful coexistence can be achieved on different levels, is a central question of the article. With regard to the described context of the theological foundations and chances of Orthodox religious education for peace education, selected examples for cooperation with ethics education are also outlined.
Der Beitrag setzt sich mit Krieg und Frieden auf der Grundlage von orthodoxer Tradition und Theologie auseinander sowie mit entsprechenden religionspädagogischen Perspektiven für den schulischen Unterricht. Wie das Miteinander auf verschiedenen Ebenen friedlich gestaltet werden kann, bildet eine zentrale Frage des Beitrags. Im Hinblick auf den beschriebenen Kontext von theologischen Grundlagen und Chancen für den orthodoxen Religionsunterricht zur Friedensbildung werden zudem Perspektiven für eine Zusammenarbeit mit dem Ethikunterricht aufgezeigt.
ISSN:1018-1539
Contains:Enthalten in: Österreichisches Religionspädagogisches Forum, Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Persistent identifiers:DOI: 10.25364/10.32:2024.1.5