Representations of Christianity in Chinese Independent Cinema: Gan Xiao’er’s Postsocialist Religious Critique
Representations of Christianity in contemporary Chinese cinema are very limited, making the scholarship of this subject underexplored. Filmmaker Gan Xiao’er has made three feature-length independent films focusing on Christianity in China. These films, The Only Sons (2003), Raised from Dust (2007),...
| 1. VerfasserIn: | |
|---|---|
| Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
| Sprache: | Englisch |
| Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
| Journals Online & Print: | |
| Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
| Veröffentlicht: |
2024
|
| In: |
Religions
Jahr: 2024, Band: 15, Heft: 4 |
| weitere Schlagwörter: | B
Julia Kristeva
B Christianity in film B Gan Xiao’er B Motherhood B Chinese independent cinema B postsocialist Chinese cinema B Chinese cinema |
| Online-Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |