Perspectives of Youth on Religious Education in the Philippines

The study explores the potential of participative pedagogy as it solicits young people’s perspectives and opens a space for dialogue to clarify how best they can benefit from religious education. Over 300 young students from a Catholic higher education institution in the Philippines have been interv...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Castillo, Fides A. del ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn) ; Cacho, Rebecca (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group 2024
In: Religious education
Jahr: 2024, Band: 119, Heft: 1, Seiten: 43-58
weitere Schlagwörter:B Higher Education
B Participatory pedagogy
B Religious Studies
B Youth
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)