The role of the ugly = bad stereotype in the rejection of misshapen produce

A substantial portion of produce harvested around the world is wasted because it does not meet consumers' shape expectations. Only recently has research begun investigating the causes underlying misshapen produce rejection by consumers. Generally, this limited research has concluded that missha...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Spielmann, Nathalie (Verfasst von) ; Gomez, Pierrick (Verfasst von) ; Minton, Elizabeth A. (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2024
In: Journal of business ethics
Jahr: 2024, Band: 190, Heft: 2, Seiten: 413-437
weitere Schlagwörter:B Disgust
B Moral perceptions
B Aufsatz in Zeitschrift
B Food evaluations
B Misshapen produce
Online-Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)