Rezeption kritischer Perspektiven auf postkoloniale Theorie

Postcolonial approaches have only recently been more widely received in German-language religious education. In this reception, it is important to also take into account points of criticism of postcolonial theory. This article offers an overview of relevant critical perspectives – and, against this...

全面介紹

Saved in:  
書目詳細資料
主要作者: Freuding, Janosch (Author)
格式: 電子 Article
語言:German
Check availability: HBZ Gateway
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
出版: 2023
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2023, 卷: 31, 發布: 1, Pages: 30-47
Further subjects:B 宗教教育
B 反猶太主義
B intersektional
B postkolonial
在線閱讀: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)

MARC

LEADER 00000naa a22000002c 4500
001 1845565401
003 DE-627
005 20230517055508.0
007 cr uuu---uuuuu
008 230517s2023 xx |||||o 00| ||ger c
024 7 |a 10.25364/10.31:2023.1.3  |2 doi 
035 |a (DE-627)1845565401 
035 |a (DE-599)KXP1845565401 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |a Freuding, Janosch  |e VerfasserIn  |4 aut 
245 1 0 |a Rezeption kritischer Perspektiven auf postkoloniale Theorie 
264 1 |c 2023 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Postcolonial approaches have only recently been more widely received in German-language religious education. In this reception, it is important to also take into account points of criticism of postcolonial theory. This article offers an overview of relevant critical perspectives – and, against this background, sheds light on existing potentials for religious education processes. 
520 |a Postkoloniale Ansätze werden in der deutschsprachigen Religionspädagogik erst seit Kurzem verstärkt rezipiert. Bei dieser Rezeption ist es wichtig, auch Kritikpunkte an der postkolonialen Theorie mitzuberücksichtigen. Vorliegender Beitrag bietet eine Übersicht über relevante kritische Perspektiven – und beleuchtet vor diesem Hintergrund weiterhin bestehende Potenziale für religiöse Bildungsprozesse. 
601 |a Rezeption 
601 |a Perspektive 
650 4 |a intersektional 
650 4 |a Religionspädagogik 
650 4 |a Antisemitismus 
650 4 |a postkolonial 
773 0 8 |i Enthalten in  |a Österreichisches Religionspädagogisches Forum  |t Österreichisches Religionspädagogisches Forum  |d Graz : Schnider, 1991  |g 31(2023), 1, Seite 30-47  |h Online-Ressource  |w (DE-627)771277040  |w (DE-600)2738808-6  |w (DE-576)39512753X  |x 1018-1539  |7 nnas 
773 1 8 |g volume:31  |g year:2023  |g number:1  |g pages:30-47 
856 4 0 |u https://doi.org/10.25364/10.31:2023.1.3  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 4 0 |u https://oerf-journal.eu/index.php/oerf/article/view/361  |x Verlag  |z kostenfrei  |3 Volltext 
935 |a mteo 
951 |a AR 
ELC |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4322935451 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1845565401 
LOK |0 005 20230517055508 
LOK |0 008 230517||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 035   |a (DE-Tue135)IxTheo#2023-05-16#4DDEA55F56E229547BD0E0EAF945B1ECCD0B9FF5 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a zota 
OAS |a 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Antisemitism,Antisemitism,Antisemitism in art,Religious pedagogy,Religious education 
STB 0 0 |a Antisémitisme,Antisémitisme,Pédagogie des religions 
STC 0 0 |a Antisemitismo,Antisemitismo,Pedagogía de la religión 
STD 0 0 |a Antisemitismo,Antisemitismo,Pedagogia della religione 
STE 0 0 |a 反犹太主义,反犹太主义,宗教教育 
STF 0 0 |a 反猶太主義,反猶太主義,宗教教育 
STG 0 0 |a Antissemitismo,Antissemitismo,Pedagogia da religião 
STH 0 0 |a Антисемитизм (мотив),Антисемитизм,Педагогика религии 
STI 0 0 |a Αντισημιτισμός (μοτίβο),Αντισημιτισμός,Θρησκευτική παιδαγωγική 
SYE 0 0 |a Judenfeindschaft,Judenhass,Judenfeindschaft,Judenhass