How does my student learn? Neurodiversity and the nature of learning in autism

This paper reports on a framework of thinking, memory and learning that emerged from a qualitative research study into the nature of learning for individuals with autism. The framework is useful for professional development of teachers regarding the learning characteristics of neurodiverse students...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Norris, Nola G (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage Publishing 2023
In: International journal of Christianity & education
Jahr: 2023, Band: 27, Heft: 1, Seiten: 65-87
weitere Schlagwörter:B Memory
B gifted education
B learning characteristics
B Asperger’s syndrome
B autism spectrum disorder
B cognitive profile
B twice exceptionality
B Neurodiversity
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)