Strengthening Moral Judgment: A Moral Identity-Based Leverage Strategy in Business Ethics Education

In this study, we examine the relationship between appeal to self-perceptions of moral identity, included in the teaching of ethics, and the strengthening of moral judgment among postgraduate business students. As appeal to moral identity emphasizes personal engagement in the appraisal of an ethical...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Neesham, Cristina (VerfasserIn)
Beteiligte: Gu, Jun
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2015
In: Journal of business ethics
Jahr: 2015, Band: 131, Heft: 3, Seiten: 527-534
weitere Schlagwörter:B Teaching Business Ethics
B Moral Judgment
B Moral Identity
B Moral self-perception
B Ethics education innovation
B Moral Psychology
Online-Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (lizenzpflichtig)