Decolonising religious education in sub-Saharan Africa through the prism of anticolonialism: a conceptual proposition

Through the lens of an anticolonial (as opposed to postcolonial) analytical framework, this conceptual paper examines decolonising efforts (and failures) in Religious Education (RE) as a school subject in post-independent sub-Saharan Africa. It critiques the missionary/European epistemological hegem...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Matemba, Yonah Hisbon (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] [2021]
In: British Journal of religious education
Jahr: 2021, Band: 43, Heft: 1, Seiten: 33-45
normierte Schlagwort(-folgen):B Subsaharisches Afrika / Religionspädagogik / Entkolonialisierung
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
KBN Subsahara-Afrika
ZC Politik
weitere Schlagwörter:B postcolonial environment
B Decolonised RE
B anticolonialism
B Sub-Saharan Africa
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)