Decolonising religious education in sub-Saharan Africa through the prism of anticolonialism: a conceptual proposition
Through the lens of an anticolonial (as opposed to postcolonial) analytical framework, this conceptual paper examines decolonising efforts (and failures) in Religious Education (RE) as a school subject in post-independent sub-Saharan Africa. It critiques the missionary/European epistemological hegem...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[publisher not identified]
[2021]
|
In: |
British Journal of religious education
Jahr: 2021, Band: 43, Heft: 1, Seiten: 33-45 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Subsaharisches Afrika
/ Religionspädagogik
/ Entkolonialisierung
|
IxTheo Notationen: | AH Religionspädagogik KBN Subsahara-Afrika ZC Politik |
weitere Schlagwörter: | B
postcolonial environment
B Decolonised RE B anticolonialism B Sub-Saharan Africa |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |