Diakonisches Lernen als Demokratiebildung?
Dieser Artikel argumentiert, dass aufgrund gewisser Ähnlichkeiten zwischen partizipativen Theorien der Demokratie, den neuesten Programmen für Demokratielernen und dem Konzept des diakonischen Lernens das diakonische Lernen als wichtiger Teil des Demokratielernens angesehen und bewertet werden sollt...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
Published: |
[2019]
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2019, Volume: 71, Issue: 2, Pages: 186-195 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Democracy
/ Education
/ Diaconia
|
IxTheo Classification: | RF Christian education; catechetics RK Charity work ZC Politics in general |
Further subjects: | B
Diakonisches Lernen
B Uno B Unesco B Demokratiebildung |
Online Access: |
Presumably Free Access Volltext (Verlag) Volltext (doi) |
Summary: | Dieser Artikel argumentiert, dass aufgrund gewisser Ähnlichkeiten zwischen partizipativen Theorien der Demokratie, den neuesten Programmen für Demokratielernen und dem Konzept des diakonischen Lernens das diakonische Lernen als wichtiger Teil des Demokratielernens angesehen und bewertet werden sollte. This article argues, that because of certain similarities between participatory theories of democracy, the latest programs for democratic education, and the concept of diaconal learning, diaconal learning should be regarded and valued as an important part of democratic education. |
---|---|
ISSN: | 2366-7796 |
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1515/zpt-2019-0022 |