Mentalizing the Classroom: Pedagogies Toward Making the Other Matter in Social Activism and Public Theology
The article introduces mentalization to the classroom space in theological education. Sometimes referred to as a theory of mind, mentalization describes the capacity of individuals or groups to understand and make sense of their interactions with others by being more aware (consciously or unconsciou...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
[2017]
|
In: |
Journal of pastoral theology
Jahr: 2017, Band: 27, Heft: 3, Seiten: 134-152 |
IxTheo Notationen: | CH Christentum und Gesellschaft FB Theologiestudium NCC Sozialethik RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Practical Theology
B Silence B pedagogical space B Mentalization B Pastoral Theology B Conversations |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |