1905 - 2005: lai͏̈cité... lai͏̈cités
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | French |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Paris
G. R. E. P.
2005
|
In: |
Pour
Year: 2005, Issue: (juin 2005) 186, Pages: 41-139 |
Further subjects: | B
Laicism
B Law B State B School education B Educational goal B Curriculum B Effect B Religious organization B Effects B History B France |
MARC
LEADER | 00000caa a22000002 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1661975283 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231219061712.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 070424s2005 xx ||||| 00| ||fre c | ||
035 | |a (DE-627)1661975283 | ||
035 | |a (DE-576)263988376 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ263988376 | ||
035 | |a (DE-615)00479611 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a fre | ||
084 | |a RA04.06 |2 fivr | ||
084 | |a SG09 |2 fivs | ||
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
245 | 1 | 0 | |a 1905 - 2005: lai͏̈cité... lai͏̈cités |c coordonné par Maurice Gueneau ... |
264 | 1 | |a Paris |c 2005 | |
300 | |a (juin 2005) 186, S. 41-139 |b Lit.Hinw. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4259885-0 |0 (DE-627)104644486 |0 (DE-576)210584726 |a Laizismus |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4049401-9 |0 (DE-627)106187147 |0 (DE-576)209081899 |a Religionsgemeinschaft |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4056618-3 |0 (DE-627)106154303 |0 (DE-576)209118288 |a Staat |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020660-9 |0 (DE-627)106317172 |0 (DE-576)208934340 |a Gesetz |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020517-4 |0 (DE-627)106317768 |0 (DE-576)208933697 |a Geschichte |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4190021-2 |0 (DE-627)104160543 |0 (DE-576)210063904 |a Wirkung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4112646-4 |0 (DE-627)105835684 |0 (DE-576)209469684 |a Auswirkung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4180099-0 |0 (DE-627)104773715 |0 (DE-576)209995785 |a Schulbildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4010781-4 |0 (DE-627)104713747 |0 (DE-576)208890149 |a Curriculum |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |a Erziehungsziel |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4018145-5 |0 (DE-627)106327232 |0 (DE-576)208922857 |a Frankreich |2 gnd | |
700 | 1 | |a Gueneau, Maurice |e Hrsg. |4 edt | |
700 | 1 | |a Léonhardt, Gilbert |e Hrsg. |4 edt | |
700 | 1 | |a Senault, Patrick |e Hrsg. |4 edt | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Pour |d Paris : G.R.E.P., 1966 |g (2005), (juin 2005) 186, Seite 41-139 |w (DE-627)166038660 |w (DE-600)90813-7 |w (DE-576)025150758 |x 0245-9442 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g year:2005 |g number:(juin 2005) 186 |g pages:41-139 |
889 | |w (DE-576)38760040X | ||
935 | |a mteo | ||
936 | f | i | |0 (DE-627)1756131651 |a RA04.06 |b Frankreich |k Europa |k Westeuropa |k Frankreich |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136092 |a SG09 |b Religion/Religionsgemeinschaften |k Gesellschaft |k Religion/Religionsgemeinschaften |2 fivs |
936 | f | i | |a ZGF560 |b Religion |k Religion |q DE-Lg3 |2 fivw |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756148325 |0 (DE-615)6603106 |a Frankreich |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756192812 |0 (DE-615)6610249 |a Laizismus |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756192235 |0 (DE-615)6610070 |a Verhältnis Religionsgemeinschaft - Staat |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756184097 |0 (DE-615)6607816 |a Rechtliche Regelung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756190704 |0 (DE-615)6607505 |a Geschichtlicher Überblick |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756241791 |0 (DE-615)6607914 |a Wirkung/Auswirkung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756231516 |0 (DE-615)6609070 |a Schulerziehung/Schulbildung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756214719 |0 (DE-615)6610110 |a Curriculum |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756209677 |0 (DE-615)6607376 |a Bildungsziele |2 fivt |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756209472 |0 (DE-615)6608220 |a Trennung Kirche / Staat |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756183309 |0 (DE-615)6608575 |a Wechselbeziehungen Religion und Politik |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756170991 |0 (DE-615)6607192 |a Religionsgemeinschaft |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756169551 |0 (DE-615)6605656 |a Islam |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756174695 |0 (DE-615)6608149 |a Katholizismus |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756173869 |0 (DE-615)6607656 |a Protestantismus |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756140421 |0 (DE-615)6604116 |a Judentum |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)104516143 |0 (DE-588)4155277-5 |a Freidenker |2 gnd |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756169438 |0 (DE-615)6609429 |a Freimaurer |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)102148139 |0 (DE-588)3009525-6 |a Grand Orient de France |2 gnd |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756241317 |0 (DE-615)6607892 |a Internationaler Vergleich/Ländervergleich |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756180598 |0 (DE-615)6608724 |a Global |2 fiva |
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4426530318 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1661975283 | ||
LOK | |0 005 20231219173124 | ||
LOK | |0 008 231205||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a fivi | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum,Educational goal,Educational intention,Effect,Effects,Results,Outcome,After-effects,France,France,France,France,France,France,Northern France,Southern France,Occitania,Western France,Northeastern France,Eastern France,History,History,History in art,Laicism,Laicity,Law,Law,Legislation,Law,Law,Theology,Religious organization,Religious society,Religion,Denomination,School education,Schooling,State,Country,State, The, in literature,State, The, in art |
STB | 0 | 0 | |a Communauté religieuse,Effet,Effet,Répercussion,Répercussion,Formation scolaire,Histoire,Histoire,Histoire,Laïcisme,Loi,Loi,Loi,Loi,Loi,Objectif éducatif,Programme scolaire,Cursus,Cursus,État,État |
STC | 0 | 0 | |a Comunidad religiosa,Currículo,Efecto,Estado,Estado,Formación escolar,Historia,Historia,Historia,Laicismo,Ley,Ley,Ley,Ley,Ley,Objetivo educacional |
STD | 0 | 0 | |a Comunità religiosa,Curricolo,Effetto,Formazione scolastica,Laicismo,Legge,Legge,Legge,Legge,Legge,Obiettivo educativo,Stato,Stato,Storia,Storia |
STE | 0 | 0 | |a 历史,史,国家,学校教育,宗教团体,效果,影响,教育目标,法律,法律,律例,律法,律例,律法,课程 |
STF | 0 | 0 | |a 國家,學校教育,宗教團體,政权还俗主义,效果,影響,教育目標,歷史,史,物理定律,法律,法律,律例,律法,律例,律法,課程 |
STG | 0 | 0 | |a Comunidade religiosa,Currículo,Efeito,Estado,Estado,Formação escolar,História,História,Laicismo,Lei,Lei,Lei,Lei,Lei,Objetivo educacional |
STH | 0 | 0 | |a Воздействие,Государство (мотив),Государство,Закон (наука),Закон (физика),Закон (мотив),Закон (богословие),Закон,История (мотив),История,Лаицизм,Религиозная община,Учебная программа,Цель воспитания,Школьное образование |
STI | 0 | 0 | |a Εκπαιδευτικός στόχος,Επίδραση,Επίδραση,Αποτέλεσμα,Δράση,Θρησκευτική κοινότητα,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Κράτος (μοτίβο),Κράτος,Λαϊκισμός,Νόμος (επιστήμη),Νόμος (φυσική),Νόμος (μοτίβο),Νόμος (θεολογία),Νόμος,Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Σχολική εκπαίδευση |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Religious community,Glaubensgemeinschaft,Religiöse Vereinigung,Scientology,Sekte,Religionsgenossenschaft,Religionsgesellschaft,Religionsgemeinschaften , Land,Staatswesen,Staaten , Physikalisches Gesetz,Theologie,Gesetzliche Regelung,Gesetze , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte , Effekt,Wirkungen,Effekte , Fortwirken,Nachwirkung,Folge , Schulische Bildung,Schulausbildung , Curricularer Lehrplan,Curricula , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele |
SYF | 0 | 0 | |a France , France,La France,République Française,France,Francija,Französische Republik,Empire Français,République Française,France,Royaume Français,Fränkische Republik,Frankreich,Frankreich,Ṣārfat,Repubblica Francese |