Der Islam in deutschen Schulbüchern
Authors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Hannover
Verlag Hahnsche Buchh.
2004
|
In: |
Internationale Schulbuchforschung
Year: 2004, Issue: 26 (2004) 3, Pages: 223-288 |
Further subjects: | B
Geography
B Protestant Church B Islam B Political education B History teaching B Religious education B School book B Curriculum B Germany B Indexing B Catholic school |
MARC
LEADER | 00000caa a22000002 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1661969941 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231219061711.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 070424s2004 xx ||||| 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)1661969941 | ||
035 | |a (DE-576)263982092 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ263982092 | ||
035 | |a (DE-615)00486020 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a RA05.01 |2 fivr | ||
084 | |a SG09 |2 fivs | ||
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |a Ihtiyar, Neşe |4 aut | |
245 | 1 | 4 | |a Der Islam in deutschen Schulbüchern |c Nese Ihtiyar ; Safiye Jalil ; Pia Zumbrink |
264 | 1 | |a Hannover |c 2004 | |
300 | |a 26 (2004) 3, S. 223-288 |b Lit.Hinw. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
601 | |a Deutsch | ||
601 | |a Schulbuch | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4027743-4 |0 (DE-627)106283499 |0 (DE-576)20897220X |a Islam |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |a Schulbuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4027005-1 |0 (DE-627)106286390 |0 (DE-576)208968792 |a Inhaltsanalyse |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020216-1 |0 (DE-627)104394285 |0 (DE-576)208932429 |a Geografie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020533-2 |0 (DE-627)106317695 |0 (DE-576)208933778 |a Geschichtsunterricht |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4046526-3 |0 (DE-627)106197703 |0 (DE-576)20906997X |a Politische Bildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4130226-6 |0 (DE-627)104418583 |0 (DE-576)209617160 |a Religiöse Erziehung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4015833-0 |0 (DE-627)106335138 |0 (DE-576)208913718 |a Evangelische Kirche |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4130061-0 |0 (DE-627)104116536 |0 (DE-576)209615761 |a Katholische Schule |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4010781-4 |0 (DE-627)104713747 |0 (DE-576)208890149 |a Curriculum |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |a Deutschland |2 gnd | |
700 | 1 | |a Jalil, Safiye |4 aut | |
700 | 1 | |a Zumbrink, Pia |4 aut | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Internationale Schulbuchforschung |d Hannover : Verl. Hahnsche Buchh., 1979 |g (2004), 26 (2004) 3, Seite 223-288 |w (DE-627)130622656 |w (DE-600)796220-4 |w (DE-576)016129245 |x 0172-8237 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g year:2004 |g number:26 (2004) 3 |g pages:223-288 |
935 | |a mteo | ||
936 | f | i | |0 (DE-627)1756131678 |a RA05.01 |b Deutschland |k Europa |k Mitteleuropa |k Deutschland |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136092 |a SG09 |b Religion/Religionsgemeinschaften |k Gesellschaft |k Religion/Religionsgemeinschaften |2 fivs |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)175614625X |0 (DE-615)6603417 |a Deutschland |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756169551 |0 (DE-615)6605656 |a Islam |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756214352 |0 (DE-615)6610486 |a Schulbuch |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756241252 |0 (DE-615)6608105 |a Inhaltsanalyse |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756223874 |0 (DE-615)6605849 |a Fachunterricht/Unterrichtsfach |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756178607 |0 (DE-615)6609686 |a Geographie |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756229996 |0 (DE-615)6609370 |a Geschichtliche Bildung/Geschichtsunterricht |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)175622935X |0 (DE-615)6608583 |a Politische Bildung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756231478 |0 (DE-615)6609034 |a Religiöse Erziehung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756227845 |0 (DE-615)6605954 |a Evangelische Kirche |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)175622806X |0 (DE-615)6605820 |a Katholische Kirche |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756214719 |0 (DE-615)6610110 |a Curriculum |2 fivt |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756180105 |0 (DE-615)6604563 |a Stereotype |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756152586 |0 (DE-615)6608431 |a Muslime |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756141266 |0 (DE-615)6603827 |a Frauen |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756202281 |0 (DE-615)6601601 |a Sprachgebrauch |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756209669 |0 (DE-615)6608048 |a Bildmaterial/Abbildungen |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756243220 |0 (DE-615)6604778 |a Kulturelle Faktoren |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756211159 |0 (DE-615)6605359 |a Politische Faktoren |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756141762 |0 (DE-615)6603835 |a Religiöser Fundamentalismus |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756198071 |0 (DE-615)6600827 |a Minderheit |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756154902 |0 (DE-615)6607151 |a Religiöse Bevölkerungsgruppe |2 fiva |
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4426529778 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1661969941 | ||
LOK | |0 005 20231219173123 | ||
LOK | |0 008 231205||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a fivi | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Geschichtsbuch | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Catholic school,School,Curriculum,Geography,Geography,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,German Democratic Republic,Germany,Germany,French Occupation Zone,History teaching,History lessons,History,History,Indexing,Islam,Islam,Political education,Protestant Church,Protestant Church,Protestant Church,Evangelical Church,Religious education,School book |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Analyse de contenu,Enseignement de l'histoire,Géographie,Géographie,Islam,Islam,Manuel scolaire,Programme scolaire,Cursus,Cursus,École catholique,Éducation politique,Éducation religieuse,Église protestante,Église protestante |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Análisis lingüística del contenido,Currículo,Educación política,Educación religiosa,Enseñanza de la historia,Escuela católica,Geografía,Geografía,Iglesia evangélica,Iglesia evangélica,Islam,Islam,Libro escolar |
STD | 0 | 0 | |a Analisi dei contenuti,Chiesa evangelica,Chiesa evangelica,Curricolo,Educazione religiosa,Geografia,Geografia,Germania,Germania,Insegnamento della storia,Storia (materia),Storia,Islam,Islam,Libro scolastico,Pedagogia politica,Scuola cattolica |
STE | 0 | 0 | |a 伊斯兰教,伊斯兰教,回教,回教,历史课,地理学,天主教学校,宗教教育,德国,德国,政治教育,教科书,新教教会,课程 |
STF | 0 | 0 | |a 伊斯蘭教,伊斯蘭教,回教,回教,內容分析法,地理學,天主教學校,宗教教育,德國,德國,政治教育,教科書,新教教會,歷史課,課程 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Análise do conteúdo,Currículo,Educação política,Educação religiosa,Ensino da história,Escola católica,Geografia,Geografia,Igreja evangélica,Igreja evangélica,Islã,Islã,Livro escolar |
STH | 0 | 0 | |a География (мотив),География,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Евангелическая церковь (мотив),Евангелическая церковь,Ислам (мотив),Ислам,Католическая школа,Контент-анализ,Политическое образование,Преподавание истории,Религиозное воспитание,Учебная программа,Школьный учебник |
STI | 0 | 0 | |a Ανάλυση περιεχομένου,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Γεωγραφία (μοτίβο),Γεωγραφία,Διδασκαλία ιστορίας,Ιστορία (μάθημα),Ευαγγελική Εκκλησία (μοτίβο),Ευαγγελική Εκκλησία,Θρησκευτική εκπαίδευση,Ισλάμ (μοτίβο),Ισλάμ,Καθολικό σχολείο,Πολιτική εκπαίδευση,Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Σχολικό βιβλίο |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Islam , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Aussageanalyse,Aussagenanalyse , Geographie,Geographie,Allgemeine Geographie,Geographische Landeskunde,Erdkunde,Allgemeine Geografie,Geografische Landeskunde , Geschichte,Geschichte,Geschichtsdidaktik , Politische Erziehung,Politische Pädagogik , Glaubenserziehung , Protestant Church,Eglise protestante , Waldkapelle Klosterreichenbach,Petruskirche Heselbach,Evangelische Kirche Werden,Drei-Meister-Kirche Helmershausen,Ev. Kirche,Evangelische Stadtkirche,Sankt Nikolaus,Nikolaikirche Elmshorn,Sankt Gereon,Schurwald-Kirchlein Aichschiess,Sankt Gereon und Margaretha , Katholische Kirche,Katholische Privatschule,Katholische Schulen , Curricularer Lehrplan,Curricula |
SYF | 0 | 0 | |a Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo |