Liebenswerte Chaoten: wie AD(H)S-Kinder in der Schule erfolgreich sein können

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Silz, Andrea (Author)
Format: Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen 2009
In: Katholische Bildung
Year: 2009, Volume: 110, Issue: 7/8, Pages: 289-299
Standardized Subjects / Keyword chains:B Attention-deficit hyperactivity disorder / Therapy / Schooling success
IxTheo Classification:ZD Psychology
ZF Education

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 1646006135
003 DE-627
005 20220616123542.0
007 tu
008 160405s2009 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)1646006135 
035 |a (DE-576)466809808 
035 |a (DE-599)BSZ466809808 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |a Silz, Andrea  |4 aut 
245 1 0 |a Liebenswerte Chaoten  |b wie AD(H)S-Kinder in der Schule erfolgreich sein können 
264 1 |c 2009 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
652 |a ZD:ZF 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4525885-5  |0 (DE-627)253004845  |0 (DE-576)213342723  |2 gnd  |a Aufmerksamkeitsdefizit-Syndrom 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4059798-2  |0 (DE-627)106142216  |0 (DE-576)209132310  |2 gnd  |a Therapie 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4124149-6  |0 (DE-627)104458496  |0 (DE-576)209565705  |2 gnd  |a Schulerfolg 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i In  |t Katholische Bildung  |d Essen : Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen, 1974  |g 110(2009), 7/8, Seite 289-299  |w (DE-627)129095133  |w (DE-600)7406-8  |w (DE-576)014431254  |x 0343-4605  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:110  |g year:2009  |g number:7/8  |g pages:289-299 
935 |a mteo 
936 u w |d 110  |j 2009  |e 7/8  |h 289-299 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3316457828 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1646006135 
LOK |0 005 20160405151137 
LOK |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixmi 
LOK |0 936ln  |0 1442053747  |a ZD 
LOK |0 936ln  |0 1442053712  |a ZF 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Attention-deficit hyperactivity disorder,Hyperactivity disorder,Minimal brain disfunction,ADHD,Schooling success,Pupil achievement,Pupil success,Therapy,Medical treatment,Treatment,Treatment 
STB 0 0 |a Réussite scolaire,Thérapie,Trouble du déficit de l'attention 
STC 0 0 |a Suceso escolar,Terapia,Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad 
STD 0 0 |a Sindrome da deficit di attenzione,ADHD,Sindrome da iperattività e deficit di attenzione,ADHD,Sindrome da iperattività e deficit di attenzione,Successo scolastico,Terapia 
STE 0 0 |a 学校成功,学校教育的成功,疗法,治疗,过度活跃症,注意力缺失症,注意力不足过动症 
STF 0 0 |a 學校成功,學校教育的成功,療法,治療,過度活躍症,注意力缺失症,注意力不足過動症 
STG 0 0 |a Sucesso escolar,Terapia,Transtorno de Déficit de Atenção com Hiperatividade 
STH 0 0 |a Синдром дефицита внимания,Терапия,Лечение,Школьный успех 
STI 0 0 |a Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής,ADHD,ΔΕΠΥ,Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας,Θεραπεία,Σχολική επιτυχία 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Aufmerksamkeits-Defizit-Syndrom,Hyperkinetisches Syndrom,Minimal brain syndrome,Attention deficit disorder,ADD,ADS,ADHS,Aufmerksamkeits-Hyperaktivitätsstörung,Aufmerksamkeits-Hypoaktivitätsstörung,ADHD,Attention deficit hyperactivity disorder,Aufmerksamkeitsdefizit,Aufmerksamkeits- und Hyperaktivitätsstörung,Attention deficit disorder with hyperactivity , Medizinische Behandlung,Behandlung,Krankenbehandlung , Erfolg