Vom Schwund des Alltäglichen und der Dominanz des Besonderen: Grenzerfahrungen als religionspädagogisches Konzept?

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Höring, Patrik C. 1968- (Author)
Format: Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Verlag LUSA 2002
In: Religionspädagogische Beiträge
Year: 2002, Volume: 49, Pages: 79-84
Standardized Subjects / Keyword chains:B Borderline situation / Religious instruction
IxTheo Classification:RF Christian education; catechetics

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 1644987058
003 DE-627
005 20220713161756.0
007 tu
008 160405s2002 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)1644987058 
035 |a (DE-576)466122365 
035 |a (DE-599)BSZ466122365 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |0 (DE-588)128854839  |0 (DE-627)382402464  |0 (DE-576)181972824  |4 aut  |a Höring, Patrik C.  |d 1968- 
109 |a Höring, Patrik C. 1968-  |a Höring, Patrik 1968- 
245 1 0 |a Vom Schwund des Alltäglichen und der Dominanz des Besonderen  |b Grenzerfahrungen als religionspädagogisches Konzept? 
264 1 |c 2002 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a Schwund 
601 |a Dominanz 
601 |a Konzeption 
601 |a Religionspädagogik 
652 |a RF 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4113788-7  |0 (DE-627)104522712  |0 (DE-576)209479345  |2 gnd  |a Grenzsituation 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i In  |t Religionspädagogische Beiträge  |d Babenhausen : Verl. LUSA, 1978  |g 49(2002), Seite 79-84  |w (DE-627)129892181  |w (DE-600)303543-8  |w (DE-576)015207110  |x 0173-0339  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:49  |g year:2002  |g pages:79-84 
935 |a mteo  |a DTH5 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3312424852 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1644987058 
LOK |0 005 20160405140826 
LOK |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixmi 
LOK |0 936ln  |0 1442053151  |a RF 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Borderline situation,Borderline situation,Borderline experience,Extreme situation,Threshold situation,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion 
STB 0 0 |a Enseignement de la religion,Situation limite,Situation limite 
STC 0 0 |a Enseñanza religiosa,Situación límite,Situación límite 
STD 0 0 |a Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Situazione limite,Situazione limite 
STE 0 0 |a 宗教课程,宗教课,宗教教学,界限状况,界限状况 
STF 0 0 |a 宗教課程,宗教課,宗教教學,界限狀況,界限狀況 
STG 0 0 |a Ensino religioso,Situação limite,Situação limite 
STH 0 0 |a Преподавание религии,Ситуация на границе (мотив),Ситуация на границе 
STI 0 0 |a Θρησκευτικά (μάθημα),Οριακή κατάσταση (μοτίβο),Οριακή κατάσταση 
SYG 0 0 |a Grenzerfahrung,Grenzerlebnis,Extremsituation,Schwellensituation,Schwelle,Grenzsituationen , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre