Islamic schools in the United States and England: implications for integration and social cohesion

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Hussain, Serena (Author) ; Read, Jen'nan Ghazal 1972- (Author)
Format: Electronic/Print Article
Language:English
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Sage [2015]
In: Social compass
Year: 2015, Volume: 62, Issue: 4, Pages: 556-569
Standardized Subjects / Keyword chains:B USA / Great Britain / Muslim / Denominational school / Social integration
IxTheo Classification:BJ Islam
KBF British Isles
KBQ North America
Online Access: Volltext (doi)

MARC

LEADER 00000caa a2200000 4500
001 1638738998
003 DE-627
005 20170426112149.0
007 tu
008 160121s2015 xx ||||| 00| ||eng c
024 7 |a 10.1177/0037768615602149  |2 doi 
035 |a (DE-627)1638738998 
035 |a (DE-576)45444401X 
035 |a (DE-599)BSZ45444401X 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a eng 
084 |a 0  |a 1  |2 ssgn 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1081486503  |0 (DE-627)846199297  |0 (DE-576)303683821  |4 aut  |a Hussain, Serena 
109 |a Hussain, Serena 
245 1 0 |a Islamic schools in the United States and England  |b implications for integration and social cohesion  |c Serena Hussain (Coventry University, UK, Jen’nan Ghazal Read, Duke University, USA) 
264 1 |c [2015] 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a England 
652 |a BJ:KBF:KBQ 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4078704-7  |0 (DE-627)106076612  |0 (DE-576)209209682  |2 gnd  |a USA 
689 0 1 |d g  |0 (DE-588)4022153-2  |0 (DE-627)104665513  |0 (DE-576)208942076  |2 gnd  |a Großbritannien 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4040921-1  |0 (DE-627)106221205  |0 (DE-576)209042680  |2 gnd  |a Muslim 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4005377-5  |0 (DE-627)104123605  |0 (DE-576)208860487  |2 gnd  |a Bekenntnisschule 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4077570-7  |0 (DE-627)106079751  |0 (DE-576)209205660  |2 gnd  |a Soziale Integration 
689 0 |5 (DE-627) 
700 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1081486724  |0 (DE-627)846199548  |0 (DE-576)263719154  |4 aut  |a Read, Jen'nan Ghazal  |d 1972- 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Social compass  |d London [u.a.] : Sage, 1953  |g 62(2015), 4, Seite 556-569  |w (DE-627)129068519  |w (DE-600)1570-2  |w (DE-576)01440009X  |x 0037-7686  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:62  |g year:2015  |g number:4  |g pages:556-569 
856 |u https://doi.org/10.1177/0037768615602149  |x doi  |3 Volltext 
936 u w |d 62  |j 2015  |e 4  |h 556-569 
951 |a AR 
ELC |a 1  |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3298540994 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1638738998 
LOK |0 005 20160128134228 
LOK |0 008 160121||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs 
LOK |0 936ln  |0 1442049227  |a KBQ 
LOK |0 936ln  |0 1442044888  |a KBF 
LOK |0 936ln  |0 1442043539  |a BJ 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Denominational school,Confessional school,Great Britain,United Kingdom,Muslim,Muslim,Mohammedan,Moslem,Social integration,Social integration,USA,USA,USA,USA,Middle West,USA,USA,USA,America,Confederate States of America,Midwest 
STB 0 0 |a Intégration sociale,Musulman,Musulman,École confessionnelle 
STC 0 0 |a Escuela confesional,Integración social,Musulmán,Musulmán 
STD 0 0 |a Integrazione sociale,Musulmano,Musulmano,Scuola confessionale 
STE 0 0 |a 教派学校,穆斯林,穆斯林 
STF 0 0 |a 教派學校,穆斯林,穆斯林 
STG 0 0 |a Escola confessional,Integração social,Muçulmano,Muçulmano 
STH 0 0 |a Мусульманин (мотив),Мусульманин,Социальная интеграция,Школа исповедания 
STI 0 0 |a Κατηχητικό Σχολείο,Κοινωνική ένταξη,Μουσουλμάνος (μοτίβο),Μουσουλμάνος 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a United States,United States of America,Vereinigte Staaten,Vereinigte Staaten von Amerika , USA,Südost,Südöstliche Vereinigte Staaten,USA,Nordwestamerika,USA,Nordwest,Pazifischer Nordwesten,USA,Ost,Östliche Vereinigte Staaten,USA,Nord,Nördliche Vereinigte Staaten,Südwestliche USA,USA,Südweststaaten,Südwestliche Vereinigte Staaten,USA,Südwest,United States of America,Vereinigte Staaten von Amerika,Amerika <USA>,United States of America,Vereinigte Staaten von Amerika,Amerika <USA>,USA,Nordost,Nordöstliche Vereinigte Staaten,Mittlerer Westen,USA,Middle West,Mittelwesten,Midwest,USA,West,Westliche Vereinigte Staaten,Nordamerikanische Südstaaten,Konföderierte Staaten von Amerika,Confederate States of America,Südliche Vereinigte Staaten,Südatlantische Staaten,Südöstliche Staaten,United States of America,Vereinigte Staaten von Amerika,Nordamerika,Amerika,United States,United States of America,Etats Unis,Etats-Unis,Vereinigte Staaten,Estados Unidos de America,EEUU,Vereinigte Staaten von Nordamerika,Soedinennye Štaty Ameriki,SŠA,Stany Zjednoczone Ameryki Północnej,Hēnōmenai Politeiai tēs Boreiu Amerikēs,Hēnōmenes Politeies tēs Amerikēs,HēPA,Ēnōmenes Politeies tēs Amerikēs,ĒPA,Meiguo,Etats-Unis d'Amérique,US , United Kingdom,Great Britain,UK (United Kingdom),Vereinigtes Königreich , Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland,Großbritannien und Nordirland,England,UK,Angleterre,Brīṭāniyā al-ʿUẓmā,Brīṭāniya 'l-ʿUẓmā,Vereinigtes Königreich Großbritannien und Nordirland,United Kingdom,United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland,Great Britain,Grande Bretagne,British Isles,United Kingdom of Great Britain and Ireland,Royaume-Uni,Gran Bretagna,UK,U.K.,GB,England,Grande-Bretagne,Grossbritannien,British Empire,Britisches Reich , Muslimin,Muslime,Mohammedaner,Mohammedanerin,Moslem,Muselman,Muselmann,Moslemische Frau,Muslimische Frau,Muslima,Moslemin,Mosliminnen,Moslem,Mohammedaner,Muselman,Muselmann,Muslime , Konfessionsschule,Konfessionelle Schule , Integration <Soziologie>,Gesellschaftliche Integration,Soziale Eingliederung 
TIM |a 100017070101_100020241231  |b 1707 - 2024