Religionslehrerbildung nach PISA: welche Standards und Kompetenzen brauchen wir?
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
De Gruyter
2007
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2007, Volume: 59, Issue: 1, Pages: 41-47 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Germany
/ PISA-Studie, PISA (Test)
/ Effects
/ Religion teacher
/ Teacher education
/ Study program reform
/ Education standard
|
IxTheo Classification: | FB Theological education KBB German language area KDD Protestant Church RF Christian education; catechetics |
MARC
LEADER | 00000caa a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1621735044 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220615132601.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 080128s2007 xx ||||| 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)1621735044 | ||
035 | |a (DE-576)276642554 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ276642554 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)124919332 |0 (DE-627)368074331 |0 (DE-576)163012210 |4 aut |a Schweitzer, Friedrich |d 1954- | |
109 | |a Schweitzer, Friedrich 1954- |a Schweitzer, F. 1954- |a Swibaich'yŏ, P'ŭrit'ŭrihi 1954- |a Shuvaitsā, F. 1954- | ||
245 | 1 | 0 | |a Religionslehrerbildung nach PISA |b welche Standards und Kompetenzen brauchen wir? |c Friedrich Schweitzer |
246 | 3 | 0 | |a Religionslehrerbildung und Bildungsstandards |
264 | 1 | |c 2007 | |
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Rubrikentitel: Religionslehrerbildung und Bildungsstandards | ||
601 | |a Kompetenz | ||
652 | |a FB:KBB:KDD:RF | ||
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |2 gnd |a Deutschland |
689 | 0 | 1 | |d u |0 (DE-588)4680022-0 |0 (DE-627)345174194 |0 (DE-576)214967115 |a PISA-Studie |2 gnd |t PISA |g Test |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4112646-4 |0 (DE-627)105835684 |0 (DE-576)209469684 |2 gnd |a Auswirkung |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4138623-1 |0 (DE-627)105641316 |0 (DE-576)209687614 |2 gnd |a Religionslehrer |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4131946-1 |0 (DE-627)105691399 |0 (DE-576)209631473 |2 gnd |a Lehramtsstudium |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4058210-3 |0 (DE-627)106148052 |0 (DE-576)209125322 |2 gnd |a Studienreform |
689 | 0 | 6 | |d s |0 (DE-588)4782311-2 |0 (DE-627)388723319 |0 (DE-576)216341442 |2 gnd |a Bildungsstandard |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Zeitschrift für Pädagogik und Theologie |d Berlin : De Gruyter, 1998 |g 59(2007), 1, Seite 41-47 |w (DE-627)242920446 |w (DE-600)1424110-9 |w (DE-576)065483332 |x 1437-7160 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g volume:59 |g year:2007 |g number:1 |g pages:41-47 |
935 | |a mteo | ||
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3241996905 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1621735044 | ||
LOK | |0 005 20080128094054 | ||
LOK | |0 008 080128||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ze 105-59,1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3241996972 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1621735044 | ||
LOK | |0 005 20160405152727 | ||
LOK | |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixzs |a ixmi | ||
LOK | |0 936ln |0 1442044721 |a KBB | ||
LOK | |0 936ln |0 1442050047 |a KDD | ||
LOK | |0 936ln |0 1442044047 |a FB | ||
LOK | |0 936ln |0 1442053151 |a RF | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Education standard,Educational standard,Effects,Results,Outcome,After-effects,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,French Occupation Zone,Soviet Occupation Zone,Germany,Religion teacher,Study program reform,Reform,Higher education program reform,University program reform,College program reform,Teacher education |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Effet,Répercussion,Répercussion,Formation universitaire des enseignants,Niveau d'éducation,Professeur de religion,Réforme universitaire |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Efecto,Estudio para una profesión docente,Nivel educacional,Profesor de religión,Reforma universitaria |
STD | 0 | 0 | |a Effetto,Formazione universitaria degli insegnanti,Germania,Germania,Insegnate di religione,Riforma universitaria,Standard educativo |
STE | 0 | 0 | |a 宗教老师,宗教课教师,师范课程,教师专业课程,德国,德国,效果,影响,教育标准,课程改革,大学改革,教学改革 |
STF | 0 | 0 | |a 宗教老師,宗教課教師,師範課程,教師專業課程,德國,德國,效果,影響,教育標準,課程改革,大學改革,教學改革 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Efeito,Estudo de magistério,Nível educacional,Professor de religião,Reforma universitária |
STH | 0 | 0 | |a Воздействие,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Изучение преподавания (в вузе),Образовательная норма,Реформа обучения (в вузе),Учитель религии |
STI | 0 | 0 | |a Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Εκπαιδευτικό πρότυπο,Επίδραση,Καθηγητής θρησκευτικών,Παιδαγωγικές σπουδές,Πανεπιστημιακή μεταρρύθμιση |
SYG | 0 | 0 | |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo , Fortwirken,Nachwirkung,Folge , Religionsunterricht , Lehrerbildung,Lehrerstudium , Studium , Bildungsplan,Schülerkompetenz |
TIM | |a 100019901003_100020241231 |b 1990-10-03 - 2024 |