Ethik: entdecken - verstehen - anwenden in der Sekundarstufe II

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Hayward, Jeremy (Author) ; Jones, Gerald (Author) ; Mason, Marilyn (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Donauwörth Auer 2005
In:Year: 2005
Edition:1. Aufl.
Standardized Subjects / Keyword chains:B Moral judgment / Educational game / School teaching / Secondary school level
B Ethics teaching / Educational game / Secondary school level
Further subjects:B Teaching material

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1616785705
003 DE-627
005 20240509210359.0
007 tu
008 050323s2005 gw ||||| 00| ||ger c
020 |a 9783403037453  |c kart. : EUR 18.80  |9 978-3-403-03745-3 
020 |a 3403037452  |9 3-403-03745-2 
035 |a (DE-627)1616785705 
035 |a (DE-576)116668415 
035 |a (DE-599)BSZ116668415 
035 |a (OCoLC)76754824 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-BY 
084 |a CB 4824  |q DE-FR129/1008  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/159176: 
084 |a DY 2000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/20360:761 
084 |a BU 5500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16915: 
084 |a DP 6000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19856:12010 
100 1 |a Hayward, Jeremy  |4 aut 
240 1 0 |a Exploring ethics <dt.> 
245 1 0 |a Ethik  |b entdecken - verstehen - anwenden in der Sekundarstufe II  |c Jeremy Hayward; Gerald Jones; Marilyn Mason 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a Donauwörth  |b Auer  |c 2005 
300 |a 132 S.  |b Ill., graph. Darst.  |c 30 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Entdecker 
601 |a Verstehen 
655 7 |a Lehrmittel  |0 (DE-588)4074111-4  |0 (DE-627)104279885  |0 (DE-576)209192496  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4074970-8  |0 (DE-627)106087800  |0 (DE-576)209195908  |2 gnd  |a Moralisches Urteil 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4074167-9  |0 (DE-627)106090542  |0 (DE-576)209192771  |2 gnd  |a Lernspiel 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4062005-0  |0 (DE-627)106133829  |0 (DE-576)209142065  |2 gnd  |a Unterricht 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4054367-5  |0 (DE-627)106162985  |0 (DE-576)20910841X  |2 gnd  |a Sekundarstufe 2 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4015604-7  |0 (DE-627)104732318  |0 (DE-576)208912622  |2 gnd  |a Ethikunterricht 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4074167-9  |0 (DE-627)106090542  |0 (DE-576)209192771  |2 gnd  |a Lernspiel 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4054367-5  |0 (DE-627)106162985  |0 (DE-576)20910841X  |2 gnd  |a Sekundarstufe 2 
689 1 |5 (DE-627) 
700 1 |a Jones, Gerald  |4 aut 
700 1 |0 (DE-588)120091984  |0 (DE-627)696372843  |0 (DE-576)180730495  |4 aut  |a Mason, Marilyn 
700 1 2 |a Hayward, Jeremy  |t Exploring ethics <dt.> 
935 |a mteo 
936 r v |a CB 4824  |b Sekundarstufe II  |k Philosophie  |k Allgemeines  |k Organisation des Faches und Didaktik  |k Ethik-und Philosophieunterricht: Schulbücher und Unterrichtsmaterial  |k Sekundarstufe II  |0 (DE-627)151630036X  |0 (DE-625)rvk/159176:  |0 (DE-576)446300365 
936 r v |a DY 2000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Schulbücher und Lernprogramme  |k Fächerübergreifende Bücher und Lernprogramme  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270705733  |0 (DE-625)rvk/20360:761  |0 (DE-576)200705733 
936 r v |a BU 5500  |b Gewissensbildung und sittliche Erziehung  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung  |k Gewissensbildung und sittliche Erziehung  |0 (DE-627)1270760653  |0 (DE-625)rvk/16915:  |0 (DE-576)200760653 
936 r v |a DP 6000  |b Allgemeines  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen  |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete  |k Ethische, moralische, religiöse Erziehung  |k Allgemeines  |0 (DE-627)1270742892  |0 (DE-625)rvk/19856:12010  |0 (DE-576)200742892 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3202931652 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1616785705 
LOK |0 005 20070220072408 
LOK |0 008 070112||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c philos E 235  |9 00 
LOK |0 852 2  |b Lehrbuchsammlung  |9 00 
LOK |0 935   |a lbs1 
LOK |0 938   |l 3  |8 2 
LOK |0 938   |l 20/02/07  |8 6 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Educational game,Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Moral judgment,Ethical judgment,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Secondary school level,Upper secondary school level,Gymnasium,Sekundarstufe, 2,School year, 11-13 
STB 0 0 |a Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Enseignement secondaire second degré,Lycée (France),Lycée,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Jeu éducatif,Jugement moral 
STC 0 0 |a Enseñanza de ética,Enseñanza,Enseñanza,Juego educativo,Juicio moral,Nivel 2 de la escuela secundaria 
STD 0 0 |a Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Gioco educativo,Giudizio morale,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Scuola secondaria di secondo grado 
STE 0 0 |a 伦理学课程,伦理学教学,课程,教学,道德判断,道德判定 
STF 0 0 |a 倫理學課程,倫理學教學,課程,教學,道德判斷,道德判定 
STG 0 0 |a Ensino de ética,Ensino,Ensino,Jogo educativo,Juízo moral,Nível 2 do ensino médio 
STH 0 0 |a Моральное суждение,Обучающая игра,Преподавание этики,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Средняя школа второй ступени 
STI 0 0 |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεύτερου βαθμού,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτικό παιχνίδι,Ηθική απόφαση 
SYG 0 0 |a Ethisches Urteil , Didaktisches Spiel,Unterrichtsspiel,Spielerisches Lernen,Lernspiele , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Schuljahr 11-13,Sekundarstufe II , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Didaktisches Spiel,Unterrichtsspiel,Spielerisches Lernen,Lernspiele , Schuljahr 11-13,Sekundarstufe II