Alterität, Pluralität, Gerechtigkeit: Randgänge der Pädagogik

Klappentext: Die hier zur Diskussion gestellten Texte kreisen um Fragen eines dekonstruktiven Einsatzes in der Pädagogik. Es handelt sich um Versuche, das Gespräch zwischen Philosophie und Pädagogik wieder aufzunehmen, indem die Inspiration und Fragen der nach-strukturalistischen philosophischen Dis...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Masschelein, Jan (Author)
Contributors: Wimmer, Michael 1951- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Interlibrary Loan:Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany)
Published: Leuven Leuven University Press 1996
Sankt Augustin [u.a.] Academia-Verl. [u.a.] 1996
In: Studia paedagogica (N.S., 21)
Year: 1996
Edition:1. Auflage
Series/Journal:Studia paedagogica N.S., 21
Standardized Subjects / Keyword chains:B Strangeness / Pluralism / Justice / Deconstruction / Pedagogics
Further subjects:B Collection of essays
B Critical Pedagogy
B Bibliography
B Postmodernism and education
Online Access: Table of Contents (Publisher)