Methoden geisteswissenschaftlicher Paedagogik: Einführung in Hermeneutik, Phänomenologie und Dialektik
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München [u.a.]
E. Reinhardt
1979
|
In: | Year: 1979 |
Series/Journal: | UTB
947 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Method
/ Pedagogy of the humanities
B Pedagogics / Dialectics B Phenomenology / Pedagogics B Hermeneutics / Pedagogics B Pedagogy of the humanities / Method B Pedagogics / Research method B Pedagogy of the humanities B Pedagogics / Method B Pedagogy of the humanities / Research method |
Further subjects: | B
Phenomenology
B Pädagogische Forschung B Pedagogy of the humanities B Introduction B Textbook B Dialectics B Hermeneutics |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1608843122 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240509190249.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1979 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 79,N28,0136 |2 dnb | ||
015 | |a 79,A43,0502 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 790799200 |2 DE-101 | |
020 | |a 3497008885 |9 3-497-00888-5 | ||
035 | |a (DE-627)1608843122 | ||
035 | |a (DE-576)007050836 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ007050836 | ||
035 | |a (OCoLC)6422259 | ||
035 | |a (OCoLC)230041838 | ||
035 | |a (DE-604)8056085354 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00350376 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 370.1 |q OCLC | |
084 | |a PÄ 10 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 235 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 2000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19539:761 | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a 80.03 |2 bkl | ||
084 | |a 80.10 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)10792692X |0 (DE-627)512027439 |0 (DE-576)160674492 |4 aut |a Danner, Helmut |d 1941- | |
109 | |a Danner, Helmut 1941- |a Danner, H. 1941- | ||
245 | 1 | 0 | |a Methoden geisteswissenschaftlicher Paedagogik |b Einführung in Hermeneutik, Phänomenologie und Dialektik |c Helmut Danner |
264 | 1 | |a München [u.a.] |b E. Reinhardt |c 1979 | |
300 | |a 240 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a UTB |v 947 | |
500 | |a Literaturverz. S. 230 - 236 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Geisteswissenschaften | ||
601 | |a Einführung | ||
650 | 4 | |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik | |
650 | 4 | |a Pädagogische Forschung | |
650 | 4 | |a Phänomenologie | |
650 | 4 | |a Hermeneutik | |
650 | 4 | |a Dialektik | |
655 | 7 | |a Einführung |0 (DE-588)4151278-9 |0 (DE-627)104450460 |0 (DE-576)209786884 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Lehrbuch |0 (DE-588)4123623-3 |0 (DE-627)104270187 |0 (DE-576)209561262 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4038971-6 |0 (DE-627)106230158 |0 (DE-576)209032642 |2 gnd |a Methode |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |2 gnd |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4012058-2 |0 (DE-627)106350137 |0 (DE-576)208896678 |2 gnd |a Dialektik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4045660-2 |0 (DE-627)106200755 |0 (DE-576)209066334 |2 gnd |a Phänomenologie |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4128972-9 |0 (DE-627)105713252 |0 (DE-576)209606614 |2 gnd |a Hermeneutik |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |2 gnd |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4038971-6 |0 (DE-627)106230158 |0 (DE-576)209032642 |2 gnd |a Methode |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4155046-8 |0 (DE-627)105518689 |0 (DE-576)209815868 |2 gnd |a Forschungsmethode |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
689 | 6 | 0 | |d s |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |2 gnd |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |
689 | 6 | |5 (DE-627) | |
689 | 7 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 7 | 1 | |d s |0 (DE-588)4038971-6 |0 (DE-627)106230158 |0 (DE-576)209032642 |2 gnd |a Methode |
689 | 7 | |5 (DE-627) | |
689 | 8 | 0 | |d s |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |2 gnd |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |
689 | 8 | 1 | |d s |0 (DE-588)4155046-8 |0 (DE-627)105518689 |0 (DE-576)209815868 |2 gnd |a Forschungsmethode |
689 | 8 | |5 (DE-627) | |
889 | |w (DE-576)44808869X | ||
889 | |w (DE-576)442234996 | ||
889 | |w (DE-627)02723293X | ||
889 | |w (DE-627)1518088694 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DF 2000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden (allgemein). Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270714481 |0 (DE-625)rvk/19539:761 |0 (DE-576)200714481 |
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | b | k | |a 80.03 |j Methoden und Techniken der Pädagogik |0 (DE-627)106414445 |
936 | b | k | |a 80.10 |j Hauptrichtungen in der Pädagogik |0 (DE-627)106422618 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3139912021 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1608843122 | ||
LOK | |0 005 19990810000000 | ||
LOK | |0 008 980808||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 2 E 8969 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3139912099 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1608843122 | ||
LOK | |0 005 20100408125857 | ||
LOK | |0 008 970124||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1988/79201 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.374 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Erziehungsforschung,Pädagogische Hermeneutik | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Dialectics,Eristic dialectics,Hermeneutics,Method,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Pedagogy of the humanities,Phenomenology,Research method |
STB | 0 | 0 | |a Dialectique,Herméneutique,Méthode,Méthode de recherche,Phénoménologie,Pédagogie des sciences humaines,Pédagogie,Pédagogie |
STC | 0 | 0 | |a Dialéctica,Fenomenología,Hermenéutica,Método,Método de investigación,Pedagogía de las ciencias humanas,Pedagogía,Pedagogía |
STD | 0 | 0 | |a Dialettica,Ermeneutica,Fenomenologia,Metodo,Metodologia di ricerca,Pedagogia umanistica,Pedagogia,Pedagogia |
STE | 0 | 0 | |a 教育学,方法,办法,现象学,诠释学,解释学,辩证法,辩证方法,辩证术 |
STF | 0 | 0 | |a 教育學,方法,辦法,現象學,詮釋學,解釋學,辯證法,辯證方法,辯證術 |
STG | 0 | 0 | |a Dialética,Fenomenologia,Hermenêutica,Método,Método de pesquisa,Pedagogia das ciências humanas,Pedagogia,Pedagogia |
STH | 0 | 0 | |a Герменевтика,Гуманитарная педагогика,Диалектика,Метод,Метод исследования,Педагогика (мотив),Педагогика,Феноменология |
STI | 0 | 0 | |a Ανθρωπιστική παιδαγωγική,Διαλεκτική,Ερευνητική μέθοδος,Ερμηνευτική,Μέθοδος,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Φαινομενολογία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Auslegung , Eristische Dialektik |
SYG | 0 | 0 | |a Methodik,Verfahren,Technik,Methoden , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Eristische Dialektik , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Auslegung , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Methodik,Verfahren,Technik,Methoden , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Forschung , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Methodik,Verfahren,Technik,Methoden , Forschung |