Bildung, Gesellschaft, Wissenschaft: eine Einführung in Grundbegriffe, Perspektiven und Grenzen der deutschen Curriculumdiskussion
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Heidelberg
Quelle Meyer
1976
|
In: | Year: 1976 |
Series/Journal: | UTB
544 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Curriculum
B Curriculum research B Curriculum / Theory |
Further subjects: | B
Curriculum research
B Educational content B Education Curricula Germany, West B School Society B Curriculum planning Germany (West) B Introduction B School teaching |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1604759690 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230623180504.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1976 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 76,N19,0060 |2 dnb | ||
015 | |a 76,A39,0445 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 760301093 |2 DE-101 | |
020 | |a 3494020582 |9 3-494-02058-2 | ||
035 | |a (DE-627)1604759690 | ||
035 | |a (DE-576)005411157 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ005411157 | ||
035 | |a (OCoLC)2508865 | ||
035 | |a (OCoLC)263177468 | ||
035 | |a (DE-604)8019828314 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BW | ||
050 | 0 | |a LB1564.G5 | |
084 | |a PÄ 797 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1400 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19789:761 | ||
084 | |a MB 2560 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/122294: | ||
084 | |a MS 7150 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123781: | ||
084 | |a 81.62 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)120121298 |0 (DE-627)080460011 |0 (DE-576)162814941 |4 aut |a Rülcker, Tobias |d 1931-2018 | |
109 | |a Rülcker, Tobias 1931-2018 | ||
245 | 1 | 0 | |a Bildung, Gesellschaft, Wissenschaft |b eine Einführung in Grundbegriffe, Perspektiven und Grenzen der deutschen Curriculumdiskussion |c Tobias Rülcker |
264 | 1 | |a Heidelberg |b Quelle Meyer |c 1976 | |
300 | |a 246 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a UTB |v 544 | |
500 | |a Literaturverz. S. 219 - 240 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Gesellschaft | ||
601 | |a Wissenschaft | ||
601 | |a Einführung | ||
601 | |a Grundbegriff | ||
601 | |a Perspektive | ||
601 | |a Deutsche | ||
650 | 0 | |a Education |x Curricula |x Germany, West | |
650 | 4 | |a Curriculumforschung | |
650 | 4 | |a Unterricht | |
650 | 4 | |a Bildungsinhalt | |
650 | 4 | |a Schule |x Gesellschaft | |
653 | 0 | |a Curriculum planning |a Germany (West) | |
655 | 7 | |a Einführung |0 (DE-588)4151278-9 |0 (DE-627)104450460 |0 (DE-576)209786884 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4010781-4 |0 (DE-627)104713747 |0 (DE-576)208890149 |2 gnd |a Curriculum |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4148409-5 |0 (DE-627)104457821 |0 (DE-576)209764384 |2 gnd |a Curriculumforschung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4010781-4 |0 (DE-627)104713747 |0 (DE-576)208890149 |2 gnd |a Curriculum |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2817568&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y BILDUNG, GESELLSCHAFT, WISSENSCHAFT : E. EINF. IN GRUNDBEGRIFFE, PERSPEKTIVEN U. GRENZEN D. DT. CURR |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-576)448381745 | ||
889 | |w (DE-627)075152517 | ||
889 | |w (DE-627)027377288 | ||
889 | |w (DE-627)151838174X | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DP 1400 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Didaktik |k Curriculum |k Curriculum allgemein |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783211 |0 (DE-625)rvk/19789:761 |0 (DE-576)200783211 |
936 | r | v | |a MB 2560 |b Theorie der politischen Bildung, Ziele, Normen, Curricula |k Grundlagen und Selbstverständnis des Faches |k Politische Bildung |k Theorie der politischen Bildung, Ziele, Normen, Curricula |0 (DE-627)1271357658 |0 (DE-625)rvk/122294: |0 (DE-576)201357658 |
936 | r | v | |a MS 7150 |b Lehrpläne, Erziehungsziele, Lehrstoffe (z. B. Sozial- bzw. Gemeinschaftskunde) |k Spezielle Soziologien |k Pädagogische Soziologie |k Schulsoziologie |k Lehrpläne, Erziehungsziele, Lehrstoffe (z. B. Sozial- bzw. Gemeinschaftskunde) |0 (DE-627)1271441608 |0 (DE-625)rvk/123781: |0 (DE-576)201441608 |
936 | b | k | |a 81.62 |j Curriculum |0 (DE-627)106418084 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3105675469 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604759690 | ||
LOK | |0 005 20020307000000 | ||
LOK | |0 008 971021||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 16 A 9192 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3105675531 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604759690 | ||
LOK | |0 005 20090701140801 | ||
LOK | |0 008 951204||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 43456 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I c 1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3105675558 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604759690 | ||
LOK | |0 005 20100406235109 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 7/1979 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa VI 7 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3105675582 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604759690 | ||
LOK | |0 005 20060830142327 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 15086 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1028 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Curriculumtheorie | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum,Curriculum research,Educational content,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,School,School,Theory |
STB | 0 | 0 | |a Contenu éducatif,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Programme scolaire,Cursus,Cursus,Recherche sur les programmes,Théorie,École,École |
STC | 0 | 0 | |a Contenido educacional,Currículo,Enseñanza,Enseñanza,Escuela,Escuela,Investigación del currículo,Teoría |
STD | 0 | 0 | |a Contenuto educativo,Curricolo,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Ricerca sul curricolo,Scuola,Scuola,Teoria |
STE | 0 | 0 | |a 学校,理论,课程,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學校,理論,課程,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Conteúdo educacional,Currículo,Ensino,Ensino,Escola,Escola,Pesquisa do currículo,Teoria |
STH | 0 | 0 | |a Исследование учебной программы,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Содержание образования,Теория,Учебная программа,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα στο πρόγραμμα σπουδών,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτικό περιεχόμενο,Θεωρία,Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο |
SYE | 0 | 0 | |a Curriculum , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Bildungsinhalte , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen |
SYG | 0 | 0 | |a Curricularer Lehrplan,Curricula , Curriculum , Curricularer Lehrplan,Curricula , Theorien,Theorien |