What kind of tensions are involved in the pedagogical use of religious narratives? Perspectives from Finnish Evangelic Lutheran and Islamic religious education

In this article, we examine how narratives of religious traditions are used as resources in religious education (RE) and compare practices from Evangelic Lutheran religious education (LRE) and Islamic religious education (IRE) in Finnish public schools. The sacredness of narratives from holy books e...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Keränen-Pantsu, Raili (VerfasserIn) ; Rissanen, Inkeri (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2018]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2018, Band: 39, Heft: 2, Seiten: 157-168
normierte Schlagwort(-folgen):B Finnland / Islam / Lutherische Kirche / Religionsunterricht / Narrativität
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
BJ Islam
KBE Nordeuropa; Skandinavien
KDD Evangelische Kirche
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Narrative
B Evangelic Lutheran religious education (LRE)
B Islamic religious education (IRE)
B religious education (RE)
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)