What kind of tensions are involved in the pedagogical use of religious narratives? Perspectives from Finnish Evangelic Lutheran and Islamic religious education
In this article, we examine how narratives of religious traditions are used as resources in religious education (RE) and compare practices from Evangelic Lutheran religious education (LRE) and Islamic religious education (IRE) in Finnish public schools. The sacredness of narratives from holy books e...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2018]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2018, Band: 39, Heft: 2, Seiten: 157-168 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Finnland
/ Islam
/ Lutherische Kirche
/ Religionsunterricht
/ Narrativität
|
IxTheo Notationen: | AH Religionspädagogik BJ Islam KBE Nordeuropa; Skandinavien KDD Evangelische Kirche RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Narrative
B Evangelic Lutheran religious education (LRE) B Islamic religious education (IRE) B religious education (RE) |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) |