Zugänge zur Religionsgeschichte Europas. Ein Beitrag aus der didaktischen Praxis zur Konzeptualisierung religionsgeschichtlicher Einführungsveranstaltungen

This article presents an approach to the European history of religions in the format of a weekly two-hour introductory class taught on a regular basis in the Study of Religions at the University of Basel. It explains the course design and elucidates the pedagogical reflections and decisions underlyi...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Kirsch, Anja 1980- (VerfasserIn)
Beteiligte: Laack, Isabel (HerausgeberIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2017]
In: Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2017, Band: 5, Seiten: 41-53
normierte Schlagwort(-folgen):B Europa / Religion / Geschichte / Religionswissenschaftliches Studium / Didaktik
IxTheo Notationen:AA Religionswissenschaft
AH Religionspädagogik
weitere Schlagwörter:B Didaktik
B Einführungsveranstaltungen
B Europa
B Praxis
B Religionsgeschichte
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article presents an approach to the European history of religions in the format of a weekly two-hour introductory class taught on a regular basis in the Study of Religions at the University of Basel. It explains the course design and elucidates the pedagogical reflections and decisions underlying this design. Discussing the specific conceptual and pedagogical challenges of introductory courses in the history of religion, the presented design aims to further the debate on teaching and university didactics in the Study of Religions.
ISSN:2297-6469
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde