From My Place: Teaching the Holocaust and Judaism at the University of Mississippi Fifty-Three Years after James Meredith

This essay explores classroom dynamics when students identify and connect their own painful experiences to structural racism or ethnocentrism exhibited in the Holocaust or parts of Jewish history. The intrusion of this proximal knowledge can be an obstacle to student learning. If engaged by professo...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Johnson, Willa M. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2016]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2016, Band: 19, Heft: 1, Seiten: 57-75
IxTheo Notationen:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
BH Judentum
CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen
KBQ Nordamerika
weitere Schlagwörter:B racial frame
B Sociological Imagination
B Holocaust
B religious frame
B Judaism
B Proximal knowledge
B Ethnocentrism
B sociology of knowledge
B reflective journaling
B social location
B Racism
Online-Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)