From My Place: Teaching the Holocaust and Judaism at the University of Mississippi Fifty-Three Years after James Meredith
This essay explores classroom dynamics when students identify and connect their own painful experiences to structural racism or ethnocentrism exhibited in the Holocaust or parts of Jewish history. The intrusion of this proximal knowledge can be an obstacle to student learning. If engaged by professo...
| 1. VerfasserIn: | |
|---|---|
| Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
| Sprache: | Englisch |
| Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
| Journals Online & Print: | |
| Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
| Veröffentlicht: |
[2016]
|
| In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2016, Band: 19, Heft: 1, Seiten: 57-75 |
| IxTheo Notationen: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen BH Judentum CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen KBQ Nordamerika |
| weitere Schlagwörter: | B
racial frame
B Sociological Imagination B Holocaust B religious frame B Judaism B Proximal knowledge B Ethnocentrism B sociology of knowledge B reflective journaling B social location B Racism |
| Online-Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |