'The Living Me': Unmasking Poisonous Pedagogies by Playing and Postcolonializing in Pastoral Theology
Postcolonializing role play represents a pedagogical strategy in pastoral theology to support emerging communal-contextual and intercultural paradigms. This article reviews the pedagogical function of role play within pastoral theology. Postcolonializing role play is then situated within a larger pr...
| 1. VerfasserIn: | |
|---|---|
| Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
| Sprache: | Englisch |
| Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
| Journals Online & Print: | |
| Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
| Veröffentlicht: |
[2016]
|
| In: |
Pastoral psychology
Jahr: 2016, Band: 65, Heft: 5, Seiten: 681-701 |
| IxTheo Notationen: | FB Theologiestudium FD Kontextuelle Theologie RG Seelsorge |
| weitere Schlagwörter: | B
Theological Education
B Role playing B Alice Miller B Role drama B Settler Colonialism B Postcolonial pastoral theology B Pastoral Theology B Postcolonializing B Postcolonialism B Role Play B Pedagogy B Education B Theological Anthropology |
| Online-Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |