‘Silent Citizenship Educators’ in Dutch Catholic Schools: Exploring Teachers’ Moral Beliefs About Citizenship in Relation to Their Conduct of Citizenship Education
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Beteiligte: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
2012
|
In: |
Journal of empirical theology
Jahr: 2012, Band: 25, Heft: 1, Seiten: 77-98 |
weitere Schlagwörter: | B
Virtue Ethics
moral education
civic virtues
citizenship education
teacher beliefs
virtue modelling
moral classroom discussions
Catholic education
|
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) |
ISSN: | 1570-9256 |
---|---|
Enthält: | In: Journal of empirical theology
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1163/157092512X635752 |