Bildung - Didaktik - Empirie. Und Historisierung: religionspädagogische Literatur 2003
Published in: | Menschen Bilder im Umbruch - didaktische Impulse |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Print Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Neukirchener Verlag
2004
|
In: |
Menschen Bilder im Umbruch - didaktische Impulse
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Religious pedagogy
|
IxTheo Classification: | RF Christian education; catechetics |
Further subjects: | B
Historical educational research
B Development of science B Object of research B Research B Germany B Religious pedagogy B Literature report |
MARC
LEADER | 00000caa a22000002 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 150790813X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220614101603.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 150722s2004 xx ||||| n 00| ||ger c | ||
020 | |a 3788720794 | ||
035 | |a (DE-627)150790813X | ||
035 | |a (DE-576)437908135 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ437908135 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)123136369 |0 (DE-627)082368341 |0 (DE-576)167000950 |4 aut |a Dressler, Bernhard |d 1947-2023 | |
109 | |a Dressler, Bernhard 1947-2023 |a Dressler, B. 1947-2023 | ||
245 | 1 | 0 | |a Bildung - Didaktik - Empirie. Und Historisierung |b religionspädagogische Literatur 2003 |
264 | 1 | |c 2004 | |
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Literatur | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |a Religionspädagogik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4443807-2 |0 (DE-627)225132575 |0 (DE-576)212497332 |a Forschungsgegenstand |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4079355-2 |0 (DE-627)106074571 |0 (DE-576)209212268 |a Wissenschaftsentwicklung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4735179-2 |0 (DE-627)36594212X |0 (DE-576)215877624 |a Historische Bildungsforschung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4017894-8 |0 (DE-627)106328379 |0 (DE-576)208921524 |a Forschung |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |a Deutschland |2 gnd | |
652 | |a RF | ||
655 | 7 | |a Literaturbericht |0 (DE-588)4167870-9 |0 (DE-627)104712805 |0 (DE-576)209911700 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |2 gnd |a Religionspädagogik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Menschen Bilder im Umbruch - didaktische Impulse |d Neukirchen-Vluyn : Neukirchener Verl., 2004 |g (2004), Seite 155-186 |h 186 S. |w (DE-627)388219440 |w (DE-576)112185622 |z 3788720794 |7 nnnm |
773 | 1 | 8 | |g year:2004 |g pages:155-186 |
935 | |a mteo | ||
936 | u | w | |j 2004 |h 155-186 |
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2915979863 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 150790813X | ||
LOK | |0 005 20180928100441 | ||
LOK | |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixzs |a ixmi | ||
LOK | |0 936ln |0 1442053151 |a RF | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Development of science,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,French Occupation Zone,Historical educational research,Object of research,Religious pedagogy,Religious education,Research,Research concerning,Scientific investigations |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Objet de recherche,Pédagogie des religions,Recherche sur l’histoire de l'éducation,Recherche,Recherche,Évolution scientifique |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Desarrollo científico,Investigación histórico-educativa,Investigación,Investigación,Objeto de la investigación,Pedagogía de la religión |
STD | 0 | 0 | |a Evoluzione scientifica,Germania,Germania,Oggetto di ricerca,Pedagogia della religione,Ricerca scientifica,Ricerca scientifica,Ricerca storico-educativa |
STE | 0 | 0 | |a 宗教教育,德国,德国,研究 |
STF | 0 | 0 | |a 宗教教育,德國,德國,研究 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Desenvolvimento científico,Objeto da pesquisa,Pedagogia da religião,Pesquisa histórico-educativa,Pesquisa,Pesquisa |
STH | 0 | 0 | |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Исследование (мотив),Исследование,Историческое исследование образования,Научное развитие,Педагогика религии,Предмет исследования |
STI | 0 | 0 | |a Αντικείμενο έρευνας,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Επιστημονική έρευνα (μοτίβο),Επιστημονική έρευνα,Επιστημονική ανάπτυξη,Επιστημονική εξέλιξη,Θρησκευτική παιδαγωγική,Ιστορική εκπαιδευτική έρευνα |
SYE | 0 | 0 | |a Forschungsobjekt,Forschungsthema,Forschung , Wissenschaft , Wissenschaftliche Forschung,Forschungen |
SYF | 0 | 0 | |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland |