Wahrnehmung und ästhetische Erfahrung: zur Bedeutung ästhetischen Denkens für eine Religionspädagogik als Wahrnehmungslehre

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Gelebte Religion
Main Author: Biehl, Peter 1931-2006 (Author)
Format: Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: CMZ-Verlag 1997
In: Gelebte Religion
Standardized Subjects / Keyword chains:B Religious pedagogy / Aesthetic perception
IxTheo Classification:RF Christian education; catechetics
Further subjects:B Aesthetic perception
B Religious pedagogy

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 1443786195
003 DE-627
005 20220728122519.0
007 tu
008 121112s1997 xx ||||| 00| ||ger c
020 |a 3870620501 
035 |a (DE-627)1443786195 
035 |a (DE-576)373786190 
035 |a (DE-599)BSZ373786190 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |a 0  |2 ssgn 
100 1 |0 (DE-588)119096544  |0 (DE-627)079889468  |0 (DE-576)165329181  |4 aut  |a Biehl, Peter  |d 1931-2006 
109 |a Biehl, Peter 1931-2006 
245 1 0 |a Wahrnehmung und ästhetische Erfahrung  |b zur Bedeutung ästhetischen Denkens für eine Religionspädagogik als Wahrnehmungslehre  |c Peter Biehl 
264 1 |c 1997 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a Wahrnehmung 
650 4 |a Ästhetische Wahrnehmung 
650 4 |a Religionspädagogik 
652 |a RF 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4049412-3  |0 (DE-627)10451681X  |0 (DE-576)209081937  |2 gnd  |a Religionspädagogik 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4193317-5  |0 (DE-627)105227986  |0 (DE-576)210086572  |2 gnd  |a Ästhetische Wahrnehmung 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i In  |t Gelebte Religion  |b Orig.-Ausg.  |d Rheinbach : CMZ-Verlag, 1997  |g (1997), Seite 380-411  |h 444 S.  |w (DE-627)225068540  |w (DE-576)059834935  |z 3870620501  |7 nnnm 
773 1 8 |g year:1997  |g pages:380-411 
935 |a mteo 
936 u w |j 1997  |h 380-411 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 2810541264 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1443786195 
LOK |0 005 20140806113917 
LOK |0 008 140806||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Pi I 48  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 2914201060 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1443786195 
LOK |0 005 20160405121947 
LOK |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixfe  |a ixmi 
LOK |0 936ln  |0 1442053151  |a RF 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Aesthetic perception,Religious pedagogy,Religious education 
STB 0 0 |a Perception esthétique,Pédagogie des religions 
STC 0 0 |a Pedagogía de la religión,Percepción estética 
STD 0 0 |a Pedagogia della religione,Percezione estetica 
STE 0 0 |a 宗教教育,审美感知 
STF 0 0 |a 宗教教育,審美感知 
STG 0 0 |a Pedagogia da religião,Percepção estética 
STH 0 0 |a Педагогика религии,Эстетическое восприятие 
STI 0 0 |a Αισθητική αντίληψη,Θρησκευτική παιδαγωγική 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Ästhetische Sensibilisierung,Ästhetische Erfahrung,Ästhetischer Prozess,Wahrnehmung 
SYG 0 0 |a Ästhetische Sensibilisierung,Ästhetische Erfahrung,Ästhetischer Prozess,Wahrnehmung