Pädagogik der Unterdrückten: Bildung als Praxis der Freiheit

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Freire, Paulo 1921-1997 (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Reinbek bei Hamburg Rowohlt 1993
In:Year: 1993
Edition:95. - 97. Tsd.
Series/Journal:rororo rororo-Sachbuch 6830
Standardized Subjects / Keyword chains:B Brazil / Literacy improvement / Political education activity
B Brazil / Literacy improvement / Emancipatory education
Further subjects:B Popular education Philosophy
B Critical Pedagogy
B Education Philosophy
B Liberty
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 132809958
003 DE-627
005 20220427135826.0
007 tu
008 940213s1993 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 93,A47,0625  |2 dnb 
016 7 |a 931592593  |2 DE-101 
020 |a 3499168308  |c  (kart.)  |9 3-499-16830-8 
035 |a (DE-627)132809958 
035 |a (DE-576)03860731X 
035 |a (DE-599)GBV132809958 
035 |a (OCoLC)75425674 
035 |a (OCoLC)75425674 
035 |a (DE-604)8083324844 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE  |c XA-DE-SH 
050 0 |a LB880.F73 
082 0 |a 370.1 
084 |a PÄ 110 FREI  |2 sfb 
084 |a PÄ 145  |2 sfb 
084 |a PÄ 275  |2 sfb 
084 |a 22  |a 14  |2 sdnb 
084 |a 10a  |a 05b  |a 06a  |2 sdnb 
084 |a DU 2500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/20044:761 
084 |a DD 6455  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19366:11618 
084 |a DU 6000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/20048:761 
084 |a BU 1410  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16825: 
084 |a BH 3810  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/11687: 
084 |a 37.01  |2 UDC 
084 |a 80.00  |2 bkl 
084 |a 80.10  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)118535242  |0 (DE-627)079335462  |0 (DE-576)208923985  |4 aut  |a Freire, Paulo  |d 1921-1997 
109 |a Freire, Paulo 1921-1997  |a Freire-Illich 1921-1997  |a Frīrī, Baulū 1921-1997  |a Fureire, Pauro 1921-1997  |a Neves Freire, Paulo Reglus 1921-1997 
240 1 0 |a Pedagogia do oprimido  |0 (DE-588)4393090-6  |0 (DE-627)190493682  |0 (DE-576)211943932 
245 1 0 |a Pädagogik der Unterdrückten  |b Bildung als Praxis der Freiheit  |c Paulo Freire. Mit einer Einf. von Ernst Lange. [Vom Verf. autoris. dt. Übertr. von Werner Simpfendörfer] 
250 |a 95. - 97. Tsd. 
264 1 |a Reinbek bei Hamburg  |b Rowohlt  |c 1993 
300 |a 156 S 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a rororo  |v 6830  |a rororo-Sachbuch 
500 |a Lizenz des Kreuz-Verl., Stuttgart 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20200919  |f DE-640  |z 2  |2 pdager 
601 |a Pädagogik 
601 |a Bildung 
601 |a Freiheit 
650 0 |a Education  |x Philosophy 
650 0 |a Liberty 
650 0 |a Popular education  |x Philosophy 
650 0 |a Critical Pedagogy 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4008003-1  |0 (DE-627)106370383  |0 (DE-576)208873732  |2 gnd  |a Brasilien 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4068576-7  |0 (DE-627)104571667  |0 (DE-576)209174188  |2 gnd  |a Alphabetisierung 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4127705-3  |0 (DE-627)105722758  |0 (DE-576)209595841  |2 gnd  |a Politische Bildungsarbeit 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d g  |0 (DE-588)4008003-1  |0 (DE-627)106370383  |0 (DE-576)208873732  |2 gnd  |a Brasilien 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4068576-7  |0 (DE-627)104571667  |0 (DE-576)209174188  |2 gnd  |a Alphabetisierung 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4070790-8  |0 (DE-627)106099248  |0 (DE-576)209182024  |2 gnd  |a Emanzipatorische Erziehung 
689 1 |5 DE-101 
700 1 2 |0 (DE-588)4393090-6  |0 (DE-627)190493682  |0 (DE-576)211943932  |a Freire, Paulo  |d 1921-1997  |t Pedagogia do oprimido 
856 4 2 |u http://d-nb.info/830356592/04  |m B:DE-101  |q pdf/application  |v 20170316003401  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DU 2500  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogische Soziologie  |k Soziologie der Schule und der Schulklasse, Schule und Gesellschaft  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270726838  |0 (DE-625)rvk/20044:761  |0 (DE-576)200726838 
936 r v |a DD 6455  |b Primärliteratur  |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens  |k Quellenschriften und Biografien, Pädagogische Klassiker  |k Einzelne Autoren  |k Autoren F  |k Freire, Paulo  |k Primärliteratur  |0 (DE-627)1270768034  |0 (DE-625)rvk/19366:11618  |0 (DE-576)200768034 
936 r v |a DU 6000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogische Soziologie  |k Bildungschancen und kompensatorische Erziehung  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270738844  |0 (DE-625)rvk/20048:761  |0 (DE-576)200738844 
936 r v |a BU 1410  |b Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270733109  |0 (DE-625)rvk/16825:  |0 (DE-576)200733109 
936 r v |a BH 3810  |b Befreiungstheologie  |k Evangelische Dogmatik  |k Spezielle Dogmatik  |k Besondere Ansätze der Theologie  |k Befreiungstheologie  |0 (DE-627)1272615200  |0 (DE-625)rvk/11687:  |0 (DE-576)202615200 
936 b k |a 80.00  |j Pädagogik: Allgemeines  |0 (DE-627)106414410 
936 b k |a 80.10  |j Hauptrichtungen in der Pädagogik  |0 (DE-627)106422618 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Brazil,Brazil,Brazil,Brazil,Brazil,Northeastern Brazil,Southern Brazil,Northern Brazil,Emancipatory education,Emancipation,Literacy improvement,Illiteracy prevention,Political education activity,Educational activity 
STB 0 0 |a Alphabétisation,Brésil,Éducation politique,Formation politique,Formation politique,Éducation émancipatrice 
STC 0 0 |a Alfabetización,Brasil,Educación emancipadora,Trabajo de educación política 
STD 0 0 |a Alfabetizzazione,Brasile,Didattica della pedagogia politica,Educazione emancipatoria 
STE 0 0 |a 政治教育活动,解放教育,识字,读写能力 
STF 0 0 |a 政治教育活動,解放教育,識字,讀寫能力 
STG 0 0 |a Alfabetização,Brasil,Educação emancipatória,Trabalho de educação política 
STH 0 0 |a Бразильянец (мотив),Обучение грамотности,Политическая образовательная деятельность,Эмансипированное воспитание 
STI 0 0 |a Αλφαβητισμός,Βραζιλία (μοτίβο),Πολιτική εκπαίδευση,Χειραφετική εκπαίδευση 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Brasil,Brazil,Imperio do Brazil,République Fédérative du Brésil,Federative Republic of Brazil,República dos Estados Unidos do Brasil,Estados Unidos do Brasil,República Federal do Brasil,Föderative Republik Brasilien,República Federativa do Brasil,Brésil,Imperio do Brasil,République des Etats-Unis du Brésil,Brazilia,Vereinigtes Königreich von Portugal, Brasilien und den Algarven , Analphabetismus , Politik , Brasil,Brazil,Imperio do Brazil,République Fédérative du Brésil,Federative Republic of Brazil,República dos Estados Unidos do Brasil,Estados Unidos do Brasil,República Federal do Brasil,Föderative Republik Brasilien,República Federativa do Brasil,Brésil,Imperio do Brasil,République des Etats-Unis du Brésil,Brazilia,Vereinigtes Königreich von Portugal, Brasilien und den Algarven , Analphabetismus , Emanzipatorische Pädagogik 
TIM |a 100018220101_100020241231  |b 1822 - 2024