Ethik der Erziehung: Grundlegung und Konkretisierungen einer pädagogischen Ethik

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Benning, Alfons 1930- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Zürich Verlag Menschenkenntnis 1992
In:Year: 1992
Standardized Subjects / Keyword chains:B Pedagogics / Ethics
B Education / Ethics
Online Access: Table of Contents

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 121294285
003 DE-627
005 20220427133804.0
007 tu
008 920820s1992 sz ||||| 00| ||ger c
015 |a 92,N32,0234  |2 dnb 
016 7 |a 921004087  |2 DE-101 
020 |a 3906989232  |c  : ca. sfr 25.00 (Pb.)  |9 3-906989-23-2 
035 |a (DE-627)121294285 
035 |a (DE-576)02956381X 
035 |a (DE-599)GBV121294285 
035 |a (OCoLC)75282943 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-CH 
084 |a DF 3000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19545:761 
084 |a BU 1410  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16825: 
100 1 |0 (DE-588)171972767  |0 (DE-627)69686844X  |0 (DE-576)132849798  |4 aut  |a Benning, Alfons  |d 1930- 
109 |a Benning, Alfons 1930- 
245 1 0 |a Ethik der Erziehung  |b Grundlegung und Konkretisierungen einer pädagogischen Ethik  |c Alfons Benning 
264 1 |a Zürich  |b Verl. Menschenkenntnis  |c 1992 
300 |a 134 S.  |b graph. Darst. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverz. S. 127 - 134 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20200919  |f DE-640  |z 3  |2 pdager 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4015602-3  |0 (DE-627)106335987  |0 (DE-576)208912614  |2 gnd  |a Ethik 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4015482-8  |0 (DE-627)106336592  |0 (DE-576)208911901  |2 gnd  |a Erziehung 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4015602-3  |0 (DE-627)106335987  |0 (DE-576)208912614  |2 gnd  |a Ethik 
689 1 |5 DE-101 
856 4 2 |u http://d-nb.info/921004087/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DF 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707000  |0 (DE-625)rvk/19545:761  |0 (DE-576)200707000 
936 r v |a BU 1410  |b Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270733109  |0 (DE-625)rvk/16825:  |0 (DE-576)200733109 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
STA 0 0 |a Education,Education,Upbringing,Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education 
STB 0 0 |a Pédagogie,Pédagogie,Éducation,Éducation,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale 
STC 0 0 |a Educación,Educación,Pedagogía,Pedagogía,Ética,Ética,Ética moderna 
STD 0 0 |a Etica,Etica,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Pedagogia,Pedagogia 
STE 0 0 |a 伦理学,道德哲学,道德学,教育,教育,教养,教养,教育学 
STF 0 0 |a 倫理學,道德哲學,道德學,教育,教育,教養,教養,教育學 
STG 0 0 |a Educação,Educação,Pedagogia,Pedagogia,Ética,Ética 
STH 0 0 |a Воспитание (мотив),Воспитание,Педагогика (мотив),Педагогика,Этика (мотив),Этика 
STI 0 0 |a Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική 
SYG 0 0 |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Erziehungspraxis , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie