Die pädagogische Bewegung in Deutschland und ihre Theorie

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Nohl, Herman 1879-1960 (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Frankfurt am Main Schulte-Bulmke 1949
In:Year: 1949
Edition:3., unveränd. Aufl.
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Progressive education / Theory / History
Further subjects:B Educational work
B Educational content
B Educatability
B Unity school
B Educational process
B Motivation in education
B Progressive education
B Educational theory
B Parent personality
B Youth movement
B Germany

MARC

LEADER 00000cam a22000002 4500
001 1110981554
003 DE-627
005 20210720161928.0
007 tu
008 940909s1949 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)1110981554 
035 |a (DE-576)04098155X 
035 |a (DE-599)BSZ04098155X 
035 |a (OCoLC)26331244 
035 |a (OCoLC)26331244 
035 |a (DE-604)8028704703 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a DD 8510  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19454:11618 
084 |a DS 6500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19951: 
100 1 |0 (DE-588)118588478  |0 (DE-627)133368009  |0 (DE-576)162395795  |4 aut  |a Nohl, Herman  |d 1879-1960 
109 |a Nohl, Herman 1879-1960  |a Nohl, Hermann 1879-1960  |a Nohl, Hermann jun. 1879-1960  |a Nōru, Heruman 1879-1960  |a Nohl, Herman Julius 1879-1960  |a Nohl, Hermann Julius 1879-1960 
245 1 4 |a Die pädagogische Bewegung in Deutschland und ihre Theorie  |c Herman Nohl 
250 |a 3., unveränd. Aufl. 
264 1 |a Frankfurt am Main  |b Schulte-Bulmke  |c 1949 
300 |a 240 S. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a Pädagogik 
650 0 7 |0 (DE-588)4115719-9  |0 (DE-627)105812188  |0 (DE-576)209495510  |a Reformpädagogik  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4028871-7  |0 (DE-627)104137835  |0 (DE-576)208979948  |a Jugendbewegung  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4151315-0  |0 (DE-627)105546720  |0 (DE-576)209787171  |a Einheitsschule  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4069468-9  |0 (DE-627)106103407  |0 (DE-576)209176873  |a Bildungstheorie  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4145475-3  |0 (DE-627)105590843  |0 (DE-576)209741740  |a Bildungsinhalt  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4152984-4  |0 (DE-627)105534242  |0 (DE-576)209799862  |a Erzieherpersönlichkeit  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4006634-4  |0 (DE-627)104598905  |0 (DE-576)20886637X  |a Bildsamkeit  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4145476-5  |0 (DE-627)104589000  |0 (DE-576)209741759  |a Bildungsinteresse  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4112760-2  |0 (DE-627)105834831  |0 (DE-576)209470623  |a Bildungsarbeit  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4145484-4  |0 (DE-627)105590797  |0 (DE-576)209741821  |a Bildungsprozess  |2 gnd 
651 7 |0 (DE-588)4011882-4  |0 (DE-627)104704861  |0 (DE-576)208896155  |a Deutschland  |2 gnd 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4011882-4  |0 (DE-627)104704861  |0 (DE-576)208896155  |2 gnd  |a Deutschland 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4115719-9  |0 (DE-627)105812188  |0 (DE-576)209495510  |2 gnd  |a Reformpädagogik 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4059787-8  |0 (DE-627)106142275  |0 (DE-576)209132256  |2 gnd  |a Theorie 
689 0 3 |q z  |2 gnd  |a Geschichte 
689 0 |5 DE-101 
935 |a mteo 
936 r v |a DD 8510  |b Primärliteratur  |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens  |k Quellenschriften und Biografien, Pädagogische Klassiker  |k Einzelne Autoren  |k Autoren N  |k Nohl, Hermann  |k Primärliteratur  |0 (DE-627)1270768778  |0 (DE-625)rvk/19454:11618  |0 (DE-576)200768778 
936 r v |a DS 6500  |b Sozialpädagogik/Sozialarbeit und Verwaltung  |k Sozialpädagogik, Sozialarbeit  |k Sozialpolitische und sozialadministrative Rahmenbedingungen  |k Sozialpädagogik/Sozialarbeit und Verwaltung  |0 (DE-627)1270784390  |0 (DE-625)rvk/19951:  |0 (DE-576)200784390 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 2722913992 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1110981554 
LOK |0 005 20120914144300 
LOK |0 008 120914||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 57/964 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Ba 1486 1. Ex.  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043  |a exem 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Educatability,Educational content,Educational process,Educational theory,Educational ideology,Educational work,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,French Occupation Zone,History,History,History in art,Motivation in education,Parent personality,Progressive education,Theory,Unity school,Youth movement 
STB 0 0 |a Allemagne,Allemagne,Contenu éducatif,Histoire,Histoire,Histoire,Motivation éducative,Mouvement de jeunesse,Personnalité éducative,Éducateur,Éducateur,Processus éducatif,Théorie,Théorie de l’éducation,Travail éducatif,École unique,Éducabilité,Éducation nouvelle 
STC 0 0 |a Alemania,Alemania,Capacidad de recibir educación,Contenido educacional,Escuela unificada,Historia,Historia,Historia,Motivación educacional,Movimiento juvenil,Pedagogía reformada,Personaje educador,Proceso educacional,Teoría,Teoría educacional,Trabajo educativo 
STD 0 0 |a Capacità di apprendere,Educabilità,Educabilità,Contenuto educativo,Germania,Germania,Interesse all'istruzione,Lavoro educativo,Movimento giovanile,Pedagogia riformista,Personalità degli educatori,Processo educativo,Scuola unica,Storia,Storia,Teoria,Teoria dell'istruzione 
STE 0 0 |a 历史,史,德国,德国,改革教育学,教育工作,教育理论,教育哲学,理论,统合学校,综合学校,青年运动 
STF 0 0 |a 德國,德國,改革教育學,教育工作,教育理論,教育哲學,歷史,史,理論,統合學校,綜合學校,青年運動 
STG 0 0 |a Alemanha,Alemanha,Capacidade de receber educação,Conteúdo educacional,Escola unificada,História,História,Motivação educacional,Movimento juvenil,Pedagogia reformada,Personagem educador,Processo educacional,Teoria,Teoria educacional,Trabalho educativo 
STH 0 0 |a Воспитательная личность,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Движение молодёжи,Единая школа,Интерес к образованию,История (мотив),История,Образовательная работа,Образовательный процесс,Педагогика реформы,Пластичность,Содержание образования,Теория,Теория образования 
STI 0 0 |a Eκπαιδευτική θεωρία,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Εκπαιδευτική διαδικασία,Εκπαιδευτική εργασία,Εκπαιδευτική ικανότητα,Εκπαιδευτικό περιεχόμενο,Ενδιαφέρον για την εκπαίδευση,Ενιαίο σχολείο,Θεωρία,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Κίνημα νεολαίας,Μεταρρυθμιστική παιδαγωγική,Προσωπικότητα των παιδαγωγών 
SYE 0 0 |a Einheitsschulen , Bildung,Bildungsideologie,Erziehungstheorie , Bildungsinhalte , Persönlichkeit , Bildungsfähigkeit , Bildungsmotivation,Bildungswilligkeit,Bildungsaspiration,Bildungsbereitschaft , Erziehungsprozess 
SYF 0 0 |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo 
SYG 0 0 |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo , Theorien,Theorien , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte 
TIM |a 100019901003_100020241231  |b 1990-10-03 - 2024