Kreativität im Unterricht: Unterrichtsbeispiele nach amerikanischen Lerntheorien
Authors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett
1969
|
In: | Year: 1969 |
Edition: | 1. Aufl. |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Learning theory
B Creativity / School teaching B Creativity / Support / School teaching B Creativity / Lesson psychology |
Further subjects: | B
Learning
B Creativeness B Collection of samples B Lesson unit B Teaching |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1072248492 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240424200846.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1969 xx ||||| 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)1072248492 | ||
035 | |a (DE-576)002248492 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ002248492 | ||
035 | |a (OCoLC)173297790 | ||
035 | |a (OCoLC)1078705443 | ||
035 | |a (DE-604)8009275126 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19775:761 | ||
084 | |a DP 1060 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19777:761 | ||
084 | |a CX 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19216: | ||
084 | |a BU 6100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16920: | ||
100 | 1 | |a Massialas, Byron G. |4 aut | |
240 | 1 | 0 | |a Creative encounters in the classroom: teaching and learning through discovery < dt.> |
245 | 1 | 0 | |a Kreativität im Unterricht |b Unterrichtsbeispiele nach amerikanischen Lerntheorien |c Byron G. Massialas; Jack Zevin. Mit e. Einf. von Hans Aebli |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett |c 1969 | |
300 | |a 230 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
601 | |a Amerikaner | ||
650 | 0 | |a Creativeness | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 0 | |a Learning | |
655 | 7 | |a Unterrichtseinheit |0 (DE-588)4187074-8 |0 (DE-627)104362839 |0 (DE-576)210043393 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Beispielsammlung |0 (DE-588)4144384-6 |0 (DE-627)104798521 |0 (DE-576)209733659 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4032903-3 |0 (DE-627)106259733 |0 (DE-576)208999248 |2 gnd |a Kreativität |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4032903-3 |0 (DE-627)106259733 |0 (DE-576)208999248 |2 gnd |a Kreativität |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4154943-0 |0 (DE-627)104766395 |0 (DE-576)20981506X |2 gnd |a Förderung |
689 | 3 | 2 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4032903-3 |0 (DE-627)106259733 |0 (DE-576)208999248 |2 gnd |a Kreativität |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4187083-9 |0 (DE-627)104433582 |0 (DE-576)210043466 |2 gnd |a Unterrichtspsychologie |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Zevin, Jack |4 aut | |
700 | 1 | 2 | |a Massialas, Byron G. |t Creative encounters in the classroom: teaching and learning through discovery < dt.> |
935 | |a mteo | ||
936 | r | v | |a DP 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783106 |0 (DE-625)rvk/19775:761 |0 (DE-576)200783106 |
936 | r | v | |a DP 1060 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Lerntheoretische Didaktik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783122 |0 (DE-625)rvk/19777:761 |0 (DE-576)200783122 |
936 | r | v | |a CX 4500 |b Schulpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schulpsychologie |0 (DE-627)1270711180 |0 (DE-625)rvk/19216: |0 (DE-576)200711180 |
936 | r | v | |a BU 6100 |b Allgemeine Darstellungen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Allgemeine Darstellungen |0 (DE-627)1270760661 |0 (DE-625)rvk/16920: |0 (DE-576)200760661 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2016748532 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248492 | ||
LOK | |0 005 20100408114119 | ||
LOK | |0 008 970124||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1976/54268 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 5.068A |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2677510472 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072248492 | ||
LOK | |0 005 20110517150207 | ||
LOK | |0 008 110517||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ck 1943 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db VIII 189 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Creativity,Creative ability,Learning theory,Learning,Lesson psychology,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Support,Promotion |
STB | 0 | 0 | |a Créativité,Créativité,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Promotion,Incitation,Financement,Incitation,Financement,Psychologie de l'enseignement,Théorie de l'apprentissage |
STC | 0 | 0 | |a Creatividad,Creatividad,Enseñanza,Enseñanza,Promoción,Psicología de enseñanza,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Creatività,Creatività,Incentivazione,Promozione,Promozione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Psicologia dell'insegnamento,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 创造力,创意,创造性,学习理论,课程,教学,资助,赞助,支持 |
STF | 0 | 0 | |a 創造力,創意,創造性,學習理論,課程,教學,資助,贊助,支持 |
STG | 0 | 0 | |a Criatividade,Criatividade,Ensino,Ensino,Promoção,Psicologia de ensino,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Креативность (мотив),Креативность,Поддержка,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Психология преподвания,Теория обучения |
STI | 0 | 0 | |a Δημιουργικότητα (μοτίβο),Δημιουργικότητα,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Θεωρία μάθησης,Προώθηση,Υποστήριξη,Ψυχολογία της διδασκαλίας |
SYG | 0 | 0 | |a Lernen , Schöpferische Begabung,Schöpferische Leistung,Creativity , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lernen , Schöpferische Begabung,Schöpferische Leistung,Creativity , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Schöpferische Begabung,Schöpferische Leistung,Creativity , Didaktik,Unterricht,Unterricht |