Erziehungswissenschaft und Erziehungsforschung: ein Repertorium zur Methodologie der Pädagogik

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Schaller, Klaus 1925-2015 (Other) ; Henneberger, Anton (Other)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Hamburg Leibniz-Verlag 1968
In: Repertorien zum Hochschulstudium / Reihe Pädagogik (3)
Year: 1968
Series/Journal:Repertorien zum Hochschulstudium / Reihe Pädagogik 3
Standardized Subjects / Keyword chains:B Pedagogics / Method
B Pedagogics / Methodology
Further subjects:B Collection of essays
B Methodology
B Pedagogics
B Theory formation

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1071420356
003 DE-627
005 20240831111416.0
007 tu
008 850101s1968 gw ||||| 00| ||ger c
016 7 |a 456575944  |2 DE-101 
035 |a (DE-627)1071420356 
035 |a (DE-576)001420356 
035 |a (DE-599)BSZ001420356 
035 |a (OCoLC)73720855 
035 |a (OCoLC)60998373 
035 |a (DE-604)8027306593 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a 10a  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 6100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16920: 
084 |a DF 1000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19536:761 
084 |a DF 2000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19539:761 
245 1 0 |a Erziehungswissenschaft und Erziehungsforschung  |b ein Repertorium zur Methodologie der Pädagogik  |c hrsg. von Klaus Schaller unter Mitw. von Anton Henneberger .. 
264 1 |a Hamburg  |b Leibniz-Verl.  |c 1968 
300 |a 278 S.  |b graph. Darst.  |c 20 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Repertorien zum Hochschulstudium  |a Reihe Pädagogik  |v 3 
500 |a Literaturverz. S. 253 - 274 
583 1 |a Massenentsäuert  |c 2011  |2 pdager  |5 DE-18 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
650 0 7 |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |a Pädagogik  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4185105-5  |0 (DE-627)105289884  |0 (DE-576)210030208  |a Theoriebildung  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4139716-2  |0 (DE-627)105633291  |0 (DE-576)209696737  |a Methodologie  |2 gnd 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4038971-6  |0 (DE-627)106230158  |0 (DE-576)209032642  |2 gnd  |a Methode 
689 0 |5 (DE-627) 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4139716-2  |0 (DE-627)105633291  |0 (DE-576)209696737  |2 gnd  |a Methodologie 
689 1 |5 (DE-627) 
700 1 |0 (DE-588)118606417  |0 (DE-627)079397344  |0 (DE-576)16288379X  |4 oth  |a Schaller, Klaus  |d 1925-2015 
700 1 |a Henneberger, Anton  |4 oth 
830 0 |a Repertorien zum Hochschulstudium / Reihe Pädagogik  |v 3  |9 3  |w (DE-627)170762548  |w (DE-576)000566713  |w (DE-600)1102421-5  |7 ns 
889 |w (DE-576)9020802267 
889 |w (DE-627)020860927 
889 |w (DE-627)428682030 
889 |w (DE-627)020802269 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
936 r v |a BU 6100  |b Allgemeine Darstellungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Allgemeine Darstellungen  |0 (DE-627)1270760661  |0 (DE-625)rvk/16920:  |0 (DE-576)200760661 
936 r v |a DF 1000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Systematische Pädagogik, Disziplinen und Fachrichtungen  |k Allgemeine und einführende Werke, Grundbegriffe  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270721909  |0 (DE-625)rvk/19536:761  |0 (DE-576)200721909 
936 r v |a DF 2000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung  |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden (allgemein). Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270714481  |0 (DE-625)rvk/19539:761  |0 (DE-576)200714481 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 2010350030 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1071420356 
LOK |0 005 20020412000000 
LOK |0 008 981212||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 8 A 9549  |9 00 
LOK |0 935   |a kram  |a konv 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 2684312656 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1071420356 
LOK |0 005 20110720143909 
LOK |0 008 110720||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 68/227 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Cb 794  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
STA 0 0 |a Method,Methodology,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Theory formation 
STB 0 0 |a Formation d’une théorie,Élaboration d’une théorie,Élaboration d’une théorie,Méthode,Méthodologie,Pédagogie,Pédagogie 
STC 0 0 |a Formación de una teoría,Metodología,Método,Pedagogía,Pedagogía 
STD 0 0 |a Formazione di una teoria,Nascita di una teoria,Nascita di una teoria,Metodo,Metodologia,Pedagogia,Pedagogia 
STE 0 0 |a 教育学,方法,办法,理论形成,理论建构 
STF 0 0 |a 教育學,方法,辦法,方法論,理論形成,理論建構 
STG 0 0 |a Formação de uma teoria,Metodologia,Método,Pedagogia,Pedagogia 
STH 0 0 |a Метод,Методология,Образование теории,Педагогика (мотив),Педагогика 
STI 0 0 |a Δημιουργία θεωρίας,Μέθοδος,Μεθοδολογία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική 
SYE 0 0 |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Methodenlehre,Methodik 
SYG 0 0 |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Methodik,Verfahren,Technik,Methoden , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Methodenlehre,Methodik