Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik: Beiträge zur kritisch-konstruktiven Didaktik
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim Basel
Beltz
1985
|
In: | Year: 1985 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
General education
/ Didactics
B Educational theory / School teaching B Didactics of educational theory |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Didactics B Differenzierung des Unterrichts B Ability grouping in education B Achievement principle B Education Philosophy B Teaching B Erziehungswissenschaft B Education B Curriculum planning B Exemplarisches Lehren B Exemplarisches Lernen B Lesson planning B School teaching B General education |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 027392600 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240624113459.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850416s1985 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 85,N04,0160 |2 dnb | ||
015 | |a 85,A23,0292 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 850114772 |2 DE-101 | |
020 | |a 3407541481 |9 3-407-54148-1 | ||
035 | |a (DE-627)027392600 | ||
035 | |a (DE-576)009731326 | ||
035 | |a (DE-599)GBV027392600 | ||
035 | |a (OCoLC)12909011 | ||
035 | |a (OCoLC)246284437 | ||
035 | |a (OCoLC)12909011 | ||
035 | |a (DE-604)8003490025 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
050 | 0 | |a LB880 | |
082 | 0 | |a 370.1 | |
084 | |a PÄ 250 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 10 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 795 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1040 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19776:761 | ||
084 | |a WB 4049 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/147980: | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
084 | |a DB 4200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19251: | ||
084 | |a 81.02 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118777254 |0 (DE-627)079555721 |0 (DE-576)161723519 |4 aut |a Klafki, Wolfgang |d 1927-2016 | |
109 | |a Klafki, Wolfgang 1927-2016 | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik |b Beiträge zur kritisch-konstruktiven Didaktik |c Wolfgang Klafki |
264 | 1 | |a Weinheim |a Basel |b Beltz |c 1985 | |
300 | |a 248 S. |b graph. Darst. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Beitrag | ||
650 | 0 | |a Education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 0 | |a Ability grouping in education | |
650 | 0 | |a Curriculum planning | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Bildung | |
650 | 4 | |a Erziehungswissenschaft | |
650 | 4 | |a Allgemeinbildung | |
650 | 4 | |a Exemplarisches Lehren | |
650 | 4 | |a Exemplarisches Lernen | |
650 | 4 | |a Leistungsprinzip | |
650 | 4 | |a Differenzierung des Unterrichts | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Unterricht | |
650 | 4 | |a Bildung | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4001267-0 |0 (DE-627)106397818 |0 (DE-576)208842020 |2 gnd |a Allgemeinbildung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4069468-9 |0 (DE-627)106103407 |0 (DE-576)209176873 |2 gnd |a Bildungstheorie |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4145486-8 |0 (DE-627)105590770 |0 (DE-576)209741848 |2 gnd |a Bildungstheoretische Didaktik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2733181&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)271982330 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1040 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Bildungstheoretische Didaktik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783114 |0 (DE-625)rvk/19776:761 |0 (DE-576)200783114 |
936 | r | v | |a WB 4049 |b Allgemeines |k Biologie |k Bibliografien und Nachschlagewerke, Geschichte und Didaktik, Lehrbücher der Biologie |k Didaktik der Biologie |k Allgemeines |0 (DE-627)1270888757 |0 (DE-625)rvk/147980: |0 (DE-576)200888757 |
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
936 | r | v | |a DB 4200 |b Gesammelte Aufsätze eines Verfassers |k Pädagogik |k Bibliografien, Nachschlagewerke, Sammelwerke, Sammlungen |k Gesammelte Aufsätze eines Verfassers |0 (DE-627)1270766813 |0 (DE-625)rvk/19251: |0 (DE-576)200766813 |
936 | b | k | |a 81.02 |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens |0 (DE-627)106422685 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3202616811 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392600 | ||
LOK | |0 005 20010309000000 | ||
LOK | |0 008 910816||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 25 A 4267 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a comp |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3202616900 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392600 | ||
LOK | |0 005 20100408133146 | ||
LOK | |0 008 970124||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1988/79093 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.362 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3202616919 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392600 | ||
LOK | |0 005 20100407000354 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 85/429 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cba 66 1. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a exem | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3202616935 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392600 | ||
LOK | |0 005 20071122162901 | ||
LOK | |0 008 071122||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 90/1647 | ||
LOK | |0 852 |z Fotokopie | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cba 66 2. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Unterrichtsdifferenzierung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Achievement principle,Didactics,Didactics of educational theory,Education,Learning,Culture,Education in art,Education in literature,Educational theory,Educational ideology,General education,Lesson planning,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics |
STB | 0 | 0 | |a Culture générale,Didactique,Didactique de la théorie éducative,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Planification du cours,Principe de performance,Principe de rendement,Principe de rendement,Théorie de l’éducation,Éducation,Culture,Culture |
STC | 0 | 0 | |a Cultura general,Didáctica,Didáctica de la teoría educacional,Educación,Enseñanza,Enseñanza,Planificación de una clase,Principio de rendimiento,Teoría educacional |
STD | 0 | 0 | |a Criterio del merito,Criterio del rendimento,Criterio del rendimento,Cultura generale,Didattica,Didattica della teoria dell'istruzione,Istruzione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pianificazione di una lezione,Teoria dell'istruzione |
STE | 0 | 0 | |a 全人教育,通识教育,教学法,教学理论,教育法,教育,修养,教育理论,教育哲学,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 全人教育,通識教育,教學法,教學理論,教育法,教育,修養,教育理論,教育哲學,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Cultura geral,Didática,Didática da teoria educacional,Educação,Ensino,Ensino,Planejamento de uma aula,Princípio de desempenho,Teoria educacional |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Дидактика теории образования,Образование,Общее образование,Планирование уроков,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Принцип достижения,Теория образования |
STI | 0 | 0 | |a Eκπαιδευτική θεωρία,Γενική εκπαίδευση,Διδακτική,Διδακτική θεωρίας μάθησης,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαίδευση,Παιδεία,Κριτήριο της απόδοσης,Αρχή αποδοτικότητας,Σχεδιασμός μαθήματος |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Education , Grundbildung , Leistungsgrundsatz , Lehrplanung,Unterricht , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Education |
SYG | 0 | 0 | |a Grundbildung , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Bildung,Bildungsideologie,Erziehungstheorie , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |