Pädagogische Psychologie als Grundlage pädagogischen Handelns
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München Wien Baltimore
Urban u. Schwarzenberg
1984
|
In: | Year: 1984 |
Series/Journal: | U-&-S-Psychologie
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pedagogical psychology
B Pedagogics / Research / Theory of science B Action orientation B Theory / Education / Practice |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Erziehungswissenschaft B Didactics B Pedagogical psychology B Educational psychology B Interaction B Counseling B Methodik B Schiefele, Hans 1924- |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 027392511 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230621175617.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850418s1984 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 84,N40,0038 |2 dnb | ||
015 | |a 85,A02,0148 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 840941536 |2 DE-101 | |
020 | |a 3541141514 |9 3-541-14151-4 | ||
035 | |a (DE-627)027392511 | ||
035 | |a (DE-576)009380418 | ||
035 | |a (DE-599)GBV027392511 | ||
035 | |a (OCoLC)12971347 | ||
035 | |a (OCoLC)230634806 | ||
035 | |a (OCoLC)12971347 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01786785 | ||
035 | |a (DE-604)8002359111 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-AT |c XD-US | ||
050 | 0 | |a LB1055 | |
082 | 0 | |a 370.15 | |
084 | |a PÄ 295 |2 sfb | ||
084 | |a 11 |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Pädagogische Psychologie als Grundlage pädagogischen Handelns |c hrsg. von Günter L. Huber ... Mitautoren: Wolfgang Einsiedler ... |
264 | 1 | |a München |a Wien |a Baltimore |b Urban und Schwarzenberg |c 1984 | |
300 | |a XI, 507 S. |b graph. Darst. |c 23 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a U-&-S-Psychologie | |
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Psychologie | ||
601 | |a Grundlage | ||
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
650 | 4 | |a Erziehungswissenschaft | |
650 | 4 | |a Interaktion | |
650 | 4 | |a Beratung | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Methodik | |
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
653 | 0 | |a a |a Educational psychology | |
653 | 0 | |a a |a Schiefele, Hans |a 1924- | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4017894-8 |0 (DE-627)106328379 |0 (DE-576)208921524 |2 gnd |a Forschung |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4117665-0 |0 (DE-627)105797499 |0 (DE-576)209511842 |2 gnd |a Wissenschaftstheorie |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4113843-0 |0 (DE-627)105826502 |0 (DE-576)209479809 |2 gnd |a Handlungsorientierung |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 3 | 2 | |d s |0 (DE-588)4047068-4 |0 (DE-627)106195859 |0 (DE-576)209072113 |2 gnd |a Praxis |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)128851945 |0 (DE-627)382400275 |0 (DE-576)297363484 |4 edt |a Huber, Günter L. |d 1940- | |
700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)121171019 |0 (DE-627)081131623 |0 (DE-576)160844096 |4 oth |a Einsiedler, Wolfgang |d 1945-2019 | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/840941536/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)433661186 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3195363399 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392511 | ||
LOK | |0 005 20020620000000 | ||
LOK | |0 008 931203||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 24 A 15848 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a comp |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3195363488 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392511 | ||
LOK | |0 005 20100408031407 | ||
LOK | |0 008 991103||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 56988 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Td XIV 16 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3195363496 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392511 | ||
LOK | |0 005 20100407000307 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 87/958 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db III 991 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 319536350X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027392511 | ||
LOK | |0 005 20100407040256 | ||
LOK | |0 008 030313||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-51 |c DE-627 |d DE-21-51 | ||
LOK | |0 541 |e 95/295 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-51 | ||
LOK | |0 852 1 |c Em 124 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k051 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Erziehungsforschung,Psychologische Forschung,Theorie-Praxis-Verhältnis | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Action orientation,Orientation,Counseling,Psychological counseling,Didactics,Education,Education,Upbringing,Interaction,Pedagogical psychology,Educational psychology,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Practice,Experience,Research,Research concerning,Scientific investigations,Theory,Theory of science,Science |
STB | 0 | 0 | |a Centrage sur l'action,Conseil,Didactique,Interaction,Praxis,Pratique,Pratique,Psychologie de l'éducation,Pédagogie,Pédagogie,Recherche,Recherche,Théorie,Éducation,Éducation,Épistémologie,Théorie de la science,Théorie de la science |
STC | 0 | 0 | |a Asesoramiento,Didáctica,Educación,Educación,Interacción,Investigación,Investigación,Orientación por la acción,Pedagogía,Pedagogía,Práctica,Psicología pedagógica,Teoría,Teoría de la ciencia |
STD | 0 | 0 | |a Consulenza,Didattica,Interazione,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Orientamento all'azione,Pedagogia,Pedagogia,Prassi,Psicologia pedagogica,Ricerca scientifica,Ricerca scientifica,Teoria,Teoria della scienza,Filosofia della scienza,Filosofia della scienza |
STE | 0 | 0 | |a 咨询,辅导,实践,教学法,教学理论,教育法,教育,教育,教养,教养,教育学,教育心理学,理论,相互作用,互动,研究,科学理论,行动导向,行为导向 |
STF | 0 | 0 | |a 實踐,教學法,教學理論,教育法,教育,教育,教養,教養,教育學,教育心理學,理論,相互作用,互動,研究,科學理論,行動導向,行為導向,諮詢,輔導 |
STG | 0 | 0 | |a Aconselhamento,Didática,Educação,Educação,Interação,Orientação pela ação,Pedagogia,Pedagogia,Pesquisa,Pesquisa,Prática,Psicologia pedagógica,Teoria,Teoria da ciência |
STH | 0 | 0 | |a Взаимодействие,Воспитание (мотив),Воспитание,Дидактика,Исследование (мотив),Исследование,Научная теория,Ориентация на действие,Педагогика (мотив),Педагогика,Педагогическая психология,Практика,Совещание,Консультация,Теория |
STI | 0 | 0 | |a Αλληλεπίδραση,Διδακτική,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτική ψυχολογία,Επιστημονική έρευνα (μοτίβο),Επιστημονική έρευνα,Θεωρία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Πράξη,Πρακτική,Προσανατολισμός δράσης,Συμβουλευτική,Φιλοσοφία της επιστήμης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Soziologie - Interaktion,Interaktionsprozess,Interaktives Verhalten,Interpersonelle Interaktion,Personale Interaktion,Soziale Beziehung,Soziale Interaktion,Interaktionen , Counseling , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie |
SYG | 0 | 0 | |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Wissenschaftliche Forschung,Forschungen , Wissenschaft - Wissenschaftstheorie , Theorien,Theorien , Erziehungspraxis |